Wachtwoord instellen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaelvd20

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2012
Beste forum leden,

Ik heb een probleem met de laptop van mijn zusje

Ze wilt er een wachtwoord opzetten maar zodra ze er een opzet en opnieuw opstart geeft windows aan:

wachtwoord of gebruikersnaam onjuist.

en vervolgens komt er een inlog venster met de username : Kiosk

Ik heb dit zelf geprobeerd na te bootsen en ondervind het zelfde probleem

Door windows opzettelijk te laten crashen zodat hij opstart herstel gaat doen gaat dit probleem weg,

maar zodra je weer een wachtwoord wilt instellen doet het probleem zich weer voor

Ze heeft een HP Pavilion dv6

alles is upgedate en ze gebruikt AVG Internet Security 2012

Iemand hier een oplossing voor ?

Alvast bedankt

M.V.G Michael

het wachtwoord krijg ik er wel af , ik krijg het wachtwoord er juist niet op

Hallo,

Heb je er voor gekozen om het account automatisch aan te laten melden?
Want als dat zo is, dan wordt het wachtwoord niet mee genomen, en geeft die aan dat het een fout wachtwoord is.

Mvg,

Martin de Groot

Ik stel het wachtwoord in via start -> gebruikers plaatje klikken -> een wachtwoord voor uw account instellen,

gewoon met de standaard instellingen

Hallo,

Ik bedoel eigenlijk: als je de computer opstart, word je dan automatisch aangemeld, of moet je op het inlog scherm op het account klikken?

Mvg,

Martin de Groot

Hij logt automatisch in, en dan zegt hij verkeerd wachtwoord of gebruikersnaam, en dan komt er een inlogscherm met de naam "kiosk" terwijl geen enkel gebruikers account zo heet en het ingevoerde wachtwoord niet overeen komt met het wachtwoord van dat account, erg vreemd dus

Hallo,

Daar ligt het dus aan, als je automatisch aangemeld word, dan kan windows niet automatisch het wachtwoord invoeren,
en zit dat het wachtwoord niks is, terwel er een wachtwoord is. Als je dan een wachtwoord wilt instellen
zul je dat moeten aangeven bij het automatisch aanmelden, of het automatisch aanmelden uitschakelen.

Mvg,

Martin de Groot

Hallo,

Dit kun je doen door naar uitvoeren te gaan in het start menu, en dan de volgende tekst in te voeren:
control userpasswords2, dan vink je aan: gebruikers moeten een wachtwoord invoeren om deze computer te gebruiken.
Als je dat hebt gedaan, kan je een wachtwoord instellen.

Mvg,

Martin de Groot

Het probleem ligt waarchijnlijk bij de winkel waar je het gekocht hebt. Een gebruikers account genaamd "kiosk" wordt alleen aangemaakt door software genaamd "Microsoft Digital Experience". Dit wordt gebruikt om Windows af te stellen tot een demonstratie modus. Mogelijk is er een snelkoppeling in het start menu die verwijst naar het deinstallatie programma.

Ik vindt dit inderdaad een snelkoppeling van,

maar nu het volgende probleem:

als ik dit wil verwijderen dan vraagt hij oom een wachtwoord,

wat ik uiteraad niet weet.

hieronder de afbeelding :

screen.png

Je kan contact op nemen met de winkel, mischien weten zij het nog. Als dat niet werkt bevind het bestand met het wachtwoord zich waarschijnlijk hier: C:\ProgramData\Microsoft Digital Experience
Overigens kun je ook een nieuwe installatie ondernemen via de herstel partitie sinds de winkel er naar mijn gevoel toch al niet zo keurig mee te werk is gegaan.

Probleem is opgelost, via configuratiescherm kon ik het wel verwijderen,

Bedankt voor de hulp!

M.v.g Michael

OT: zou je misschien kunnen zeggen welke stappn je hebt ondernomen om het op te lossen michael?

off topic, curryNrdna alleen "ok" hebben we weinig informatie aan...word niet gewaardeerd (no offence)

off topic, curryNrdna alleen "ok" hebben we weinig informatie aan...word niet gewaardeerd
Ik heb het probleem opgelost, misschien waardeer je dat wel. TS heeft al aangegeven hoe het probleem is opgelost, namelijk via configuratiescherm.

De stappen waren:

via start -> configuratiescherm -> een programma verwijderen -> Microsoft Digital Experience deinstaleren .(je computer doet een herstart)

vervolgens via start -> op je gebruikersicoontje klikken en stel een wachtwoord voor uw account instellen en je wachtwoord instellen en alles is weer werkend

@basvandalen
off topic, curryNrdna alleen "ok" hebben we weinig informatie aan...word niet gewaardeerd (no offence)
TS geeft aan dat het opgelost is en de helper zegt OK, wat is daar mis mee?
Semi-modgedrag wordt hier niet geaccepteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan