Wachtwoord kwijt inlog Pc (gebruikersaccount)

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjurre

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Berichten
110
Hallo mensen,

mijn vriend ( ja echt mijn vriend niet mijzelf ) is zijn wachtwoord kwijt op zijn laptop maar dat is ook zijn enige account dus hij kan niet meer inlogge ? hij kan hij zijn wachtwoord trughalen/veranderen ?

Alvast bedankt :).
 
Live booten met ubuntu, backup van (belangrijke) gegevens maken en Windhoos (ik neem aan dat het Windhoos is) opnieuw installeren.

Doordat de beveiliging van Windhoos zo laks is kun je gewoon (ook zonder wachtwoord) bij de gegevens. Aan de ene kant een voordeel, aan de andere kant een ernstig lek.

Succes.
 
Beetje drastisch om Windows te installeren omdat het wachtwoord vergeten is. Inloggen met het standaard door Windows aangemaakte (verborgen) Admin account en password van het account resetten;
http://support.microsoft.com/kb/321305
 
Andere mogelijkheid is gebruik te maken van een speciale opstart-cd, en daarmee het wachtwoord te resetten.

Naast het verhaal van Crash (inloggen als Administrator, zodra Windows gestart in Veilige modus) zijn er ook programma's voor. Zie deze discussiedraad voor links + uitleg.

Tijs.
 
Je kan ook gewoon Hiren's boot cd downloaden en die opstarten, daarmee kan je de wachtwoord veranderen van de gebruikers account.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan