• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachtwoord op bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedemiddag,

Ik heb een excelsheet (excel97 .xls) welke met een wachtwoord is beveiligd, en je raad het al.. wachtwoord kwijt. de wachtwoorden die ik geprobeerd heb zijn dus niet de juiste.
Nu weet ik dat dit gevoelig ligt dus ga ik ook niet vragen of iemand 't voor me wil verwijderen.

Ik heb wel eens een wachtwoord verwijderd door het bestand te zippen en vervolgens de xml te bewerken echter lukt 't me niet om het met dit bestand op deze manier te doen.
Het geeft namelijk een foutmelding:
Cannot open the file as [zip] archive
The file is open as [Compound] archive

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan fixen?
Via internet wordt ik niet veel wijzer namelijk.

Het lijkt wel of er een wachtwoord op de map zelf zit ipv een sheet.. kan dat?

Mocht deze vraag ook niet toegestaan zijn dan kan de post verwijderd worden uiteraard.

alvast bedankt

Vraagt Excel bij het openen van het document om een wachtwoord?
Dan is inderdaad het werkboek zelf beveiligd.
Een xls bestand is geen Open XML dus de unzip truuk gaat niet op.

Ja, dat klopt. Bij het openen vraagt ie direct om een wachtwoord.
Oh, dat wist ik inderdaad niet.
Welke truc zou ik hier wel kunnen toepassen?

Voor een xls bestand weet ik dat helaas ook niet.
Misschien iemand anders hier.

Goed nieuws. Die beveiliging van de oude xls was zeer gemakkelijk te verwijderen. Voldoende online tools te vinden.

Bedankt @Tech8, deze had ik ook gevonden maar helaas geen succes.

@RogerS ik heb de juiste helaas nog niet kunnen vinden..behalve betaalde versies.. maar probeer eerst wat gratis tools te vinden..

Laatst bewerkt:
Je moet het bestand ook niet zippen maar alleen de extensie veranderen van .xls naar .zip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan