Wachtwoord verwijderen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een pctje gekocht van mn moeder's werk.
Het gaat om een compaq deskpro 400 mhz en 128 mb ram.

Als ik hem opstart dan staat er na 5 sec. "power on password" end an moet ik het wachtwoord invullen.
Ik weet dat wachtwoord wel maar iki vind het best wel iri om hem steeds in te vullen.
Als ik de computer gewoon reset (via windows afsluiten, opnieuw opstarten) dan hoef ik geen ww in te vullen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast ebdankt,
Timothy

In het BIOS (F10) het password verwijderen.

Is het een BIOS-wachtwoord? Zo ja, daar verwijderen.

Groetjes,
Bennie

Nu heb ik nog een probleem.

Als ik f10 druk moet ik een Setup ww invoeren, maar die weet ik niet:S

Is er niet een of ander progje om je bios ww te verwijderen???

Die pc was namelijk van mn moeders werk, dus die is beveiligd met allemaal wachtwoorden...

Ik hoor het,
Timothy

Op het moederbord vind je vaak een jumper om het password van het BIOS te wissen. Zet de PC uit, verwijder het netsnoer!!, plaats dit jumpertje, wacht een minuutje en zet het weer terug. Daarna PC weer aanzetten.

OK en waar mag dat jumpertje ongeveer zitten?

Ik heb net mn pc opengemaakt, maar ik weet echt niet waar ik nou naar moet zoeken.

Dat kan werkelijk overal zitten, download de handleiding van www.compaq.com, het is even zoeken daar, maar als je die eenmaal hebt kun je alle kanten op.

Nu zie ik dit wel staan in mn systeemkast:
E50 Cmos Header and Jumper
Pins 1-2 Normal Operation
Pins 2-3 *Clea Configuration (CMOS)

*A/C power cord must be removed and the jumper must remain in this position for 15-30 seconds.
Return jumper to position 1-2 before attaching the side panel.

Bedoel je dit?
Ik weet nu wel waar die jumper waar ik het net over had zit.

Dus als ik dan het 2e en 3e pinnetje bedek met dat dingetje wat nu op het 1e en 2e pinnetje zit en ik laat hem een minuutje zitten en daarna zet ik hem weer terug, dan is het gereset?

Laatst bewerkt:
Dat is 'm waarschijnlijk. Vergeet niet het netsnoer te verwijderen, als er spanning op het moederbord aanwezig is (en uitschakkelen is dan niet voldoende) kun je het moederbord beschadigen (met name dus het BIOS).

En wat is het netsnoer?

Is dat gewoon dat snoer dat van het stopkontact naar de voeding loopt?

OK het is gelukt:D

Alweer bedankt allemaal en vooral Tiborv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan