Wachtwoordbeheer programma veilig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter Allis

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Gezien het groot aantal wachtwoorden op mijn pc,heb ik een veiligheids progr. waar eveneens een wachtwoordbeheer progr. zit geinstalleerd.
De vraag is nu als alle wachtwoorden er in gezet worden en het hoofdwachtwoord wordt gevonden is alles zo maar te bekijken!!
Ik geloof dat ik de naam van het progr. niet mag vermelden!!klopt dit?
Wie weet hier meer van?
:confused:
Programma is "Steganos Security Suite 5"

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Peter Allis
Ik geloof dat ik de naam van het progr. niet mag vermelden!!klopt dit?
Wie weet hier meer van?
:confused:
De naam mag je rustig vermelden hoor. Graag zelfs want ik ben ook wel nieuwsgierig naar zo'n programma.

Naam programma

Hoi Gerard,

Het programma is "Steganos Security Suite 5.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Nog een mooi progje gratis en ook niet zo groot.

Any Password Version 1.43

Waarom denk je dat je dat niet mag vermelden, dat programma? Is niet illegaal hoor.:)

Zelfs praten over illegale programma's is toegestaan. Je mag alleen niet vragen hoe je er aan komt. Dus links e.d. naar z.g. "warez" mag juist weer niet niet. Zie de huisregels

Om op je vraag terug te komen: als iemand jouw hoofdwachtwoord weet en toegang heeft tot jouw computer, lijkt het mij inderdaad vrij logisch dat diegene dan de beschikking heeft over al jouw wachtwoorden. Ik vermeld er gelijk even bij dat ik het programma niet ken en dus niet weet wat voor veiligheidsmaatregelen het nog meer in huis heeft.

Geplaatst door mverlaan
Nog een mooi progje gratis en ook niet zo groot.

Any Password Version 1.43

Hoe is jouw gebruikservaring? (Gratis... dit moet James ook wel aanstaan :) )

Hoorde ik daar freeware?:love:
@Peter Allis: het is toch vrij logisch dat je de verzameling wachtwoorden beveiligd met 1 hoofdwachtwoord.:confused:
Wat wou je anders doen? Op alle wachtwoorden een verschillend wachtwoord zetten ofzo?:p

Je kan onbeperkt wachtwoorden invoeren rn voor het progje zelf één hoofdwachtwoord om het te openen.

Maar let op maak wel regelmatig een backup want bij verlies ben je wel in een keer al je wachtwoorden kwijt. maar dat is voor andere progs ook zo.

Dit progje bevalt mij uitstekend, klein, gemakkelijk in gebruik en je hebt altijd eventueel benodigde wachtwoorden binnen handbereik.

Geplaatst door James007
Hoorde ik daar freeware?:love:
Yep, dat hoorde jij goed... (Ben je weer wakker???:) )

Overigens kan ik me de noodzaak van zo'n programma heel goed voorstellen. Ikzelf wordt helemaal gek van alle wachtwoorden en pincodes die in de loop der jaren heb verzameld. Als je die in een programma goe bij elkaar kan brengen ben je heel gelukkig, volgens mij. MITS DAT PROGRAMMA VERD**E GOED BEVEILIGD IS! En juist daar zou ik, als verlenging van de vraag van Peter, wel 's reacties op willen horen.

Jullie houden me bezig:p

Uit de website:
Strong encryption algorithm.
The program encrypts data files using IDEA/MD5 algorithms. So, unauthorized access to the files is practically impossible.

en wat zijn dat?

IDEA
is an acronym for International Data Encryption Algorithm. It is a 64-bit iterative block cipher with a 128-bit key. The speed of encryption for IDEA is similar to that of DES.

MD5
stands for Message Digest, which is used for digital signature applications in which a large message must be securely compressed before being signed with the private key. Although the MD2, MD4, and MD5 family of algorithms share common structures, each design is unique. MD2 was optimized for 8-bit machines, whereas MD4 and MD5 were were designed for 32-bit machines. MD5 takes a message of arbitrary length and produces a 128-bit message digest.

James:D

Laatst bewerkt:
Ben momenteel aan het testen. Ziet er goed en eenvoudig uit.

Het is ook vanaf diskette te draaien, dus geen paswoorden bewaren op de computer.

Of het van vanaf een usb pen te draaien is weet ik niet, ik heb geen pen. Mischien wil iemand het proberen.

@Elisa: Zo op het eerste gezicht een lekker eenvoudig programma dat doet wat het doen moet. Je kunt de wachtwoorden opslaan in een mappenstruktuur zodat je de logincodes van je website gescheiden kan houden van de gegevens van je pinpas of de gegevens van je internetprovider. En met de aanvulling van mverlaan v.w.b. diskette is het ideaal.

@mverlaan: Ben sinds gisteren in het bezit van een usb stick dus dat ga ik vanavond proberen.

Jullie horen van mij
:)

@ Sidi, bedankt voor je 'onderzoek' :D
@ Mverlaan, ik heb het nu gedownload maar ik heb nog een vraag: Op het moment gebruik ik Roboform. Zodra er iets in te vullen valt springt Roboform naar voren en vraagt: invullen?
Doe ik iets nieuws dan krijg ik de vraag: Wachtwoord opslaan?
Doet jouw progje ook zoiets of moet je steeds alles overnemen? Dat zag ik in de gauwigheid niet.

Het werkt niet als Roboform. U moet elk password met de hand invoeren, en vanuit het progje kopieren\plakken in bijvoorbeeld een internet pagina. Ook kunnen er eventueel notities bij opgeslagen worden, URL's .

Het is naar de systray te minimaliseren en vandaar uit altijd gemakkelijk bij te komen.

Op de download site wordt gezegd dat alleen de pro vanaf verwijderbare media kan draaien.

Ik heb het op een diskette gezet en het werkt ook goed
ik zal straks wel iets hier neer zetten hoe ik het gedaan heb.

1. Installeer het progje normaal op de computer C:\program Files
2. Na installatie open de programmamap en kopieer de hele inhoud van de map naar een diskette.
uitgezonderd de eventueel overbodige taal bestandjes.
3. Open de diskette en dubbel-klik op Anipass.exe
4. Breng een paar passwoorden in en sla het bestand op, op de diskette. Doe dit met de extensie .apw
5. Open de diskette weer en maak voor het bestand .apw een snelkoppeling en zet deze op de desktop of in het startmenu.

Klik je nu op de snelkoppeling, zal het progje openen, en als een hoofdpassword was ingevoegd, hierom gevraagd worden.
Misschien is er een gemakkelijker methode om van diskette te werken, maar ik heb het als bovenstaand gedaan en het werkt.

Succes

Zeg a.u.b. je :-) Ik heb nog de Roboform freeware en die gaat tot 30 wachtwoorden. Ik heb voor de torrentsites (enorm veel) dus maar een klein huishoudboekje genomen. Als ik nu lees wat jij moet doen : vanuit het progje kopieren\plakken dan zou ik eerder geld over hebben voor Roboform die dan toch meer opties biedt.

Bedankt in ieder geval voor de uitleg. Dat is voor iedereen handig.

Het programmaatje werkt ook vanaf een usb-stick, gelijk als vanaf een diskette. Dit vind ik erg handig omdat ik meerdere computers heb. Tevens heb ik een paar computers van anderen in onderhoud waar je ook hier en daar wel 's wachtwoorden aanmaakt (VNC, router, modem etc). Ook is het mogelijk extra informatie toe te voegen. Een en ander heeft een structuur zoals je die gewend bent van Verkenner. Je kunt mappen aanmaken om de boel overzichtelijk te houden. Ook is er een veld voor extra informatie. Zo heb ik nu alle instellingen van m'n modem, router, e-mail-accounts (Ook gmail, dank je wel Elisa ;) ) ingevoerd inclusief eventuele URL.
Voor computers van anderen ga ik aparte bestanden aanmaken zodat ze niet door elkaar komen. Uiteraard beveiligd met een hoofdwachtwoord.

Ik heb geen vergelijk met andere, wellicht betere programma's maar voor mij is AnyPassword eigenlijk precies wat ik zoek; eigenlijk een simpele database in een superklein programma dat met wachtwoord is beveiligd en vanaf een stick werkt. Ik heb geen idee wat ik meer zou wensen dus mis ik het ook niet.

Wat ik niet weet maar wel interessant vind, is in hoeverre de bestanden versleutelt zijn. Is zo'n bestand makkelijk te kraken voor iemand die mijn USB-stick vindt of moet je dan toch echt bij de grotere, betaalde programma's zijn? En ik denk dat we dan gelijk weer terug zijn bij de vraag van deze thread.
het hoofdwachtwoord wordt gevonden
Zo'n wachtwoord kan natuurlijk ook gekraakt worden......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan