Wanhopig: computer loopt regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

WFL

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
16
Hallo allemaal,

Ik heb al geruime tijd last van een computer die vast loopt zomder aanwijsbare reden. Ik merk dat het vaker gebeurt wanneer ik een youtube video bekijk. Ik heb er eigenlijk al jaren last van, maar de laatste tijd lijkt het erger te worden. Het vreemde is dat ik gedurende de jaren stapsgewijs zelf alle onderdelen heb vervangen. Alleen de harde schijf is al die tijd hetzelfde gebleven. Ook ben ik sindsdien overgestapt van windows xp naar windows 7 (met windows 7 heb ik trouwens het probleem dat hij altijd een update laat zien ook al installeer ik deze). Ik speel ook regelmatig spellen die veel van mijn computer vragen. Hij loopt dan eigenlijk nooit vast waardoor ik denk dat het niets met overbelasting te maken heeft. Verder heb ik altijd flash geupdate. Ik kan niets bedenken waar het aan kan liggen (behalve dan evt. De harde schijf?).

De computer bestaat o.a. uit de volgende onderdelen:
Amd fx8150 be
Asus sabertooth 990fx
Msi hd6850 oc
8gb ddr3 ram
Corsair cx500 voeding

Alvast erg bedankt voor de hulp!
 
Hallo, WFL, gewoon proberen en zeker als je al jaren sukkelt.

Internet Explorer resetten, ga naar menu extra, dan internetopties, dan naar tab Geavanceerd, vervolgens knop opnieuw instellen.

Maar eerst dit.

Werk je al met Internet Explorer 10 of heb je nog Internet Explorer 9. Dan zou je die 10 kunnen installeren, voor dat je die regel hierboven toepast, want dat is dan niet nodig.
 
En voor wat betreft de updates. Heb je hier last van bij deze updates. Of heb ik het mis.?? Klikje
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwste versies van ie, firefox en chrome. Hij kan bij gebruik van alle browsers vast lopen.
Wat betreft de windows update, ga ik het advies proberen. Hoop dat het werkt!
 
kijk eens in de windows logfiles of daar wellicht fouten staan die een aanwijzing vormen.
Kijk ook eens in het harwdware overzicht of er soms daar indicaties staan dat bepaalde hardware niet goed functioneert.
 
Ik heb ik het logboek gekeken en zie een hoop kritieke gebeurtenissen. Kun je hier iets mee?
log.jpg
 
Die Kernel-power fout komt waarschijnlijk omdat de pc, nadat ie is vastgelopen, uitgezet en gerestart wordt. Klopt dat, de PC blijft gewoon hangen?
Als abrupt afslaat, dan zou het de voeding kunnen zijn. Als ie blijft hangen (bevriest) dan kan het van alles en nog wat zijn. Als de hardware ok is, en de voeding werkt goed, dan zit ik toch aan Windows zelf te denken.
De eenvoudigste manier om daar achter te komen is Windows van scratch af te installeren (schone installatie dus).
Ik zou dan een andere harde schijf erin zetten (als je er nog een hebt liggen), die formatteren en dan Windows installeren. Windows dan niet activeren, maar gewoon in de proefversie gebruiken. Als dat dan een tijdje goed loopt zit het kennelijk toch daarin.
 
Die Kernel-power fout komt waarschijnlijk omdat de pc, nadat ie is vastgelopen, uitgezet en gerestart wordt. Klopt dat, de PC blijft gewoon hangen?

Ja klopt, hij blijft altijd hangen. Ik heb er een tweede harde schijf in hangen dus hierop een schone installatie van windows zetten lijkt me een goed idee.
Laat weten of het lukt.
 
http://support.microsoft.com/kb/2028504#method3

http://www.resplendence.com/whocrashed

Dat rebooten kun je uitzetten, zie bovenste link en voor een juiste foutcode zou je whocrashed ook kunnen gebruiken.

Overigens zou het zomaar een geheugenprobleem kunnen zijn, je zou een memtest v.a. een cd kunnen draaien per reepje geheugen.
http://www.memtest.org/#downiso

De geheugenreepjes zijn net nieuw en ik had voor vervanging ook al hetzelfde probleem. Eigenlijk heb ik alle hardware in de loop der jaren vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. Zal whocrashed installeren, hopelijk geeft dat weer meer info.
 
Echte freezes zijn vaak het gevolg van of een te warm wordende vram, dus de ram op de grafische kaart, die is ook vervangen? of een probleem met de voeding, is die ook vervangen?

Nog wat tips van Microsoft.
http://support.microsoft.com/kb/2681286

Overigens zegt het niets over geheugen of het nieuw is of niet, alles kan stuk.
Ook zal Whocrashed weinig te melden hebben bij een echte freeze, wordt niets opgeslagen dan.
 
Ik denk niet dat het met de hitte te maken heeft. Het gebeurt ook wanneer de computer niet zo lang aan staat. Verder komt het veel vaker voor wanneer ik bepaalde handelingen uitvoer, zoals youtube. Het spelen van zware spellen is nauwelijks een probleem.
De videokaart heb ik 1 a 2 jaar geleden vervangen maar daarvoor had ik eigenlijk ook al hetzelfde probleem. De voeding heb ik gelijkertijd met de videokaart vervangen. Moederbord, processor en ram paar maanden geleden vervangen.
Overigens ook al een aantal keer windows opnieuw geinstalleerd maar de HD nog niet geformatteerd. Misschien dat het hier aan ligt...
 
Laatst bewerkt:
De harde schijf is dan wel vol geworden als je die niet had geformateerd voor een nieuwe installatie.:)

Het is wel het enige onderdeel wat niet is vervangen.
Haal bij de fabrikant ervan de testtool op, weet je het zeker of haal die eraf en zet windows op die 2e wat je al van plan was.
 
Beste WFL,

Heb je ondertussen al gevonden wat het probleem is?
Ik heb namelijk het vermoeden dat ik precies hetzelfde probleem heb

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan