Wanhopig: computer loopt regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, nog steeds niet..... Ik moet de harde schijf eigenlijk nog eens vervangen om te kijken of het dan wel werkt. maar ik ben eigenlijk een beetje klaar met nieuwe onderdelen kopen. tot nu toe heeft niets gewerkt.
 
Ik heb net een pc onderhanden gehad die de zelfde verschijnselen had. Tijden goed werken en dan ineens problemen. En die problemen werden steeds erger.
Na de nodige testen met vervangende onderdelen bleef er maar 1 conclusie over: het meoderbord is de veroorzaker. Nu was dat moederbord ook al meer dan 5 jaar oud (na 5 jaar intensief gebruik mag je problemen gaan verwachten), dus daar keek ik niet echt van op.
Moederbord vervangen en alle problemen zijn nu weg.
 
Tja, bij een beetje PC boer die een diagnostic cart zoals een R.S.T. Pro 3 PCI-Express heeft kan dat is een paar minuten vertellen wat er aan dat bord mankeert of niet.
 
Moederbord heb ik ook al vervangen. De problemen blijven bestaan...
 
Dan ligt het nergens aan, niet aan moederbord, geheugen, voeding, miss wel de harde schijf, als dat zo was had je geen problemen, toch?

Zou toch maar eens de boel testen, zo ook een andere voeding erin, lenen of miss nog ergens liggen, als daar hetzelfde gebeurt is dat het niet.
Dan het geheugen per reepje testen met een memtest v.a. een cd, dan de schijf ook v.a. een cd, de Hirens boot cd heeft al die tools wel.

http://www.hirensbootcd.org/download/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan