Wanneer over stappen naar Win7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo367

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hoi!

Wanneer is het een goede tijd om over te stappen naar Win7?

Is de evaluatietijd al voorbij?

Hoor het weer graag!

dat hangt er vanaf, hou je van experimenteren: zo snel mogelijk...
wil je gewoon een systeem dat goed loopt en weinig fouten erin: paar weken/maandjes nadat win7 officieel uitkomt... dan zijn namelijk misschien weer nieuwe bugs ontdekt en gerepareerd... (das dacht ik 22 oktober?)

ik moet erbij zeggen dat ik al een paar maanden win7 draai, en het loopt heerlijk.

Thanx! Dan wacht ik wel even, hoewel ik me wel erger aan de pop-ups van Vista...:D

Slim zijn! Als je nu probleemloos Vista draait (zoals ik), dan niet overstappen.

ben ik niet helemaal met je eens, als je 2 maanden wacht is de originele versie uit, en over een maand heb je nog net een OEM ofzo... dan kan je net zo goed nu overstappen...

wat pasja zegt is natuurlijk waar, maar persoonlijk vind ik win7 veel stabieler en lichter draaien dan vista

Je heb gelijk 37, sorry je kan beter over 1 maan en 28 dagen over stappen! :D xD:p

tsja, waarom zouden ze een nieuwe windows maken als het geen zin heeft over te stappen?
ik vind persoonlijk win7 lekkerder en vlotter draaien, en het nieuwe snelstartmenu werkt lekker als je eraan gewent bent...

en als het dan ook nog veiliger blijkt te zijn etc. is dat voor mij voldoende reden om over te stappen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich ;) vista loopt idd ook lekker.

tsja, waarom zouden ze een nieuwe windows maken als het geen zin heeft over te stappen?
ik vind persoonlijk win7 lekkerder en vlotter draaien, en het nieuwe snelstartmenu werkt lekker als je eraan gewent bent...

en als het dan ook nog veiliger blijkt te zijn etc. is dat voor mij voldoende reden om over te stappen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich ;) vista loopt idd ook lekker.
Dát is nu net de reden dat ik schreef wat ik schreef. Er zijn hele veel mensen bij wie Vista prima werkt. De reden hiervoor laat ik even in het midden want anders zouden enkelen zich wellicht op de teentjes getrapt voelen.

Kun je een voorbeeld geven wat precies bij 7 'lekkerder / vlotter' draait? Ik heb namelijk nog geen 7 zien draaien of heb het zelf draaiende gehad, dus ik kan helaas geen verschillen aangeven. Ik kan mij niet voorstellen op welk terrein mijn huidige Core 2 en Vista dingen nóg sneller zouden kunnen doen dan ze al doen. Waar moet ik dan aan denken?

Een nieuw OS kopen / installeren omdat het nieuwe snelmenu leuk functioneert is voor mij geen argument om over te stappen. De belangrijkste wijzigingen zitten volgens alles wat ik gelezen heb onder de motorkap van 7 en als je nu géén problemen ondervindt met Vista v.w.b. hard- en software, kan ik -met alles wat ik over 7 heb gelezen en gehoord- geen nuttige reden vinden om over te stappen.

Maar 7 is er nu al een poosje en wellicht zijn er veel verbeteringen waarover ik nog niet heb gelezen / gehoord.
Ik hoor ze graag en moet dan misschien mijn mening bijstellen?

Laatst bewerkt:
het niet is helemaal mijn taak om je ervan te overtuigen waarom windows 7 sneller is dan win vista... het enige wat ik probeer te melden is dat windows 7 naar mijn mening sneller is, er beter uitziet en (zoals je al zegt) onder de motorkap aanpassingen zijn gedaan die hem dus sneller en veiliger maken.

deze snelheid komt omdat de stuurprogramma's niet meer achter elkaar worden geladen, maar tegelijkertijd... het openen van vensters is sneller doordat ze hiervoor niet meer het ram geheugen gebruiken, maar je videokaartgeheugen (die op dat moment toch niet zo druk is). daarnaast zijn er verbeteringen die de processor minder belasten, waardoor deze rustiger draait, en minder stroom verbruikt (voor het geval je erg mileubewust bent :P)

waar ik dit aan merk is de kortere opstarttijd, het sneller kunnen gebruiken van het systeem, en de minder snelle laadtijd van bijvoorbeeld veeleisende processen. om nog een voorbeeld te noemen, als ik op vista mijn muziekverzameling (zon 100gb) van de C: naar de D: schijf wou kopiëren duurde dit soms minuten, een kwartier tot wel een half uur lang. bij windows 7 gaat het binnen seconden...

maargoed, zoals ik al zei is het niet mijn taak om iemand ervan te overtuigen windows 7 te nemen, en heb ik er alle begrip voor als je vista wilt houden (ik moet zeggen dat die op mijn quadcore ook heerlijk soepel draaide)... maar ik houd nou eenmaal van een beetje experimenteren op dit gebied, en als iets me bevalt als ik ermee aan het experimenteren bent, dan stap ik over. en ik kan het iedereen van harte aanraden.

n.b ik dacht inderdaad ook dat de volgende windows versie weer langzamer zou zijn... hoe konden ze immers een besturingssysteem maken dat beter is maar niet zwaarder?... tsja ik heb me vergist, het kan wel zeker.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik hier nog steeds Windows XP met volle tevredenheid. Maar volgend jaar misschien wel een Windows 7 systeem.

Ik heb hier geen Vista pc's dus overstappen kan ik niet:P

Kun je een voorbeeld geven wat precies bij 7 'lekkerder / vlotter' draait?

Als je het niet erg vind meng ik me hier ook even bij. Aangezien ik ~Build 7600 draai.

Het werkt inderdaad een stuk sneller dan vista. Als je het opstart. Start het binnen zo'n 15 tot 20 seconden op. Vista... Wil ik niet eens over beginnen (+- 2 minuten met m'n redelijk snelle systeem). ['vlotter']

Bovendien, de ondersteuning van oude dingen is er ook nog steeds. Plug ik een USB draadloze ontvanger van het jaar 2003 in, dan wordt het gewoon geinstalleerd. ('lekkerder')

Als je het niet erg vind meng ik me hier ook even bij. Aangezien ik ~Build 7600 draai.

Het werkt inderdaad een stuk sneller dan vista. Als je het opstart. Start het binnen zo'n 15 tot 20 seconden op. Vista... Wil ik niet eens over beginnen (+- 2 minuten met m'n redelijk snelle systeem). ['vlotter']

Bovendien, de ondersteuning van oude dingen is er ook nog steeds. Plug ik een USB draadloze ontvanger van het jaar 2003 in, dan wordt het gewoon geinstalleerd. ('lekkerder')
klopt, normaal moest ik met mijn systeem voordat ik het internet op kon me moederbord cd erin gooien om de audio drivers en ethernet kaart te installeren... win7 herkent ze gewoon.

klopt, normaal moest ik met mijn systeem voordat ik het internet op kon me moederbord cd erin gooien om de audio drivers en ethernet kaart te installeren... win7 herkent ze gewoon.

Precies. Bij de buurvrouw was in dit geval het vrij oude ontvangertje wat geinstalleerd moest worden. Bij haar (XP computer) was ik eerst anderhalf uur zoet geweest met het zoeken van de driver.

Hoi !

Vista 64-bits draait bij mij ook probleemloos !
Maar dan heb je het over een modern systeem met een quadcore-processor, 4 of nu 8 Gig geheugen, 2 HDD's in raid 0, etc. etc.

Win 7 Ultimate loopt hier ook minstens net zo goed op !

Maar: Ik heb Win 7 Premium vorige week geinstalleerd op een 900 Mhz. 1 Gig DDR, 80 Gig IDE HDD, en het OS loopt hierop niets minder dan XP !
Bovendien: geen enkel vraagteken in apparaat-beheer !

Met Vista moest je dit soort grappen uit je hoofd laten...... als je dan al de drivers kon vinden....

Da's dus het verschil , heren crititici. in Jip&Janneke-taal !

Probeer het zelf op een oude machine, en je zult versteld staan.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,

je slaat de spijker op zijn kop met je posting.
Laat ik nu dan maar wat directer worden gelet op enkele hier direct boven staande berichten en ook jouw bericht met betrekking tot wat je wel of niet met Vista moet uitproberen:

direct: een ieder die Vista aanschafte zonder verder te kijken dan zijn neus lang was, is niet handig bezig geweest (diplomatieker kan ik het niet brengen). Er zijn mensen geweest (waarvan ik er één ben) die enkele avondjes besteed hebben aan het googlen op mogelijke drivers voor hard- en software uit het XP tijdperk alvorens Vista aan te schaffen.

Zij die na hun zoektoecht tot de conclusie kwamen dat Vista op hún configuratie vermoedelijk prima zou gaan draaien, zijn uiteindelijk zeer gelukkig geworden met Vista (ook ik).

Ik ben de laatste om te beweren dat mensen geen 7 moeten aanschaffen, ik zou alleen tegen de 'gelukkige Vista bezitters' willen zeggen : Tel uw zegenen en als Vista prima draait, heroverweeg de 'blinde overstap' naar een overstap waarvan 75% van de aspirant kopers 'roept' dat het zo geweldig is, omdat de eerste 1% dat voor hen riep.

En ja, ook Vista heeft bij mij een minuut of wat nodig om te starten (100% gebruiksklaar zijnde) maar wat boeit het? Áls het eenmaal geladen is met alle overige software dan gaat het ook als een raket.
Ook 7 zal er bij mij ooit komen, maar ik ga absoluut geen uitstekend werkend OS in de prullenmand knikkeren omdat een volgende versie de hemel in geschreven wordt. Dát ook is mijn persoonlijk advies aan al diegenen die een prima werkend Vista hebben. Geef geen geld uit omdat een deel van de 'roepers' 7 de hemel in schrijft, zonder te beseffen dat Vista óók op vele miljoenen systemen uistekend draait.

Hoi !

"Uit het hart gegrepen, @Pasja" !

Helemaal mee eens, dus.

Greetz,

Harry.

Laat ik dan nog even man en paard noemen. @Probleempjes, no offence, het gaat mij niet om jou, maar ik vind hetgeen je hier schreef eveneens een schot in de roos.

Als ik 's-morgens opsta dan boeit het mij niet of mijn systeem in 15 seconden of 2,5 minuut is opgestart. Voordat mijn hoofd beseft dat het wakker is, is mijn systeem allang gebruiksklaar.

Je 2e opmerking is álleszeggend en is precies wat ik bedoelde met "niet handig geweest met de aanschaf van Vista". Dát zijn nu net de dingen die een aspirant koper vóóraf moet overwegen alvorens een OS te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan