Warmte probleem laptop.

• Onderwerp starter Onderwerp starter pth
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pth

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2008
Hallo,
ik heb de zoek functie gebruikt omdat ik wat koel problemen heb met mijn satellie a40 en kom hier dus terecht.
Ik heb net als jij de labtop open gemaakt en er veel stof uitgehaald, de boel weer in elkaar (met gebruik makend van heatsink op de processor) en alles draait weer als een zonnetje fan is stil en regeld ook in toeren(indien nodig uiteraard), nu het addertje.. Ik krijg nu steeds de melding dat er koelproblemen zijn en de pc uit moet zetten en naar een dealer brengen.( melding laat zich niet weg klikken, komt na 30 sec. gewoon weer)
Volgens everst en speedfan is de tempratuur mb 32 gr processor 39 gr tot 45 gr en hd e7gr alles dus oke.

hoe kom ik van die melding af!

kunnen jullie mij helpen?

[smod edit] Afgesplitst van:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=349755
[/smod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Wie of wat geeft die melding? Kun je een screenshot maken?
Die temperaturen zijn wel ok namelijk.

Het is (volgens mij) een windows(xp home) systeem melding.

Windows controleert geen temperaturen dus deze kan de melding niet gegeven hebben.

Ik heb ook in het bios gekeken of daar iets valt in te stellen maar het bios is er basic.
Een systeem herstel heeft ook niet geholpen, toshiba forum en toshiba zelf geven ook geen oplossingen.ik heb dus geen idee waar ik het moet zoeken.
De popup die er komt geeft aan dat het een systeem melding is.

Laatst bewerkt:
Kan je een screenshot maken van die popup? Want Windows geeft niet zulke meldingen. Ik neem aan dat er een of ander programma is dat dit doet.

oke, kan dat met ctrl printscreen en dan plakken, gaat nu niet lukken ik ben op het werk dus het word morgen.
alvast bedankt voor je moeite :thumb:

Het is mij niet bekend dat er een Toshiba-programmaatje is, die dit soort zaken controleert. Vooral het advies, om 'm meteen naar de dealer te brengen, is voor mij een teken van een eventuele malware-infectie. Vooral als de temperaturen gewoon prima zijn. Het kan natuurlijk ook een legitiem programma zijn dat verkeerde (lees: kapotte) sensors gebruikt.

is voor mij een teken van een eventuele malware-infectie.
Zit ik ook aan te denken, vandaar een screenshot.

Hoewel ik dan weer geen malware ken die wil dat je met de PC naar de dealer holt want wat heeft de malware maker daar aan.

Inderdaad, ALT+PrintScreen. Plakken in Paint en opslaan als .JPG. Dan kun je hem hier op het forum aan je bericht toevoegen.

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic.

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic.

Oke ik zal het niet meer doen, ik dacht dat de topikstarter misschien wel een oplossing had, sorry.

Geen probleem verder hoor, maar het is beter dat ieder zijn eigen probleem/vraag in een eigen topic houdt.:)

Zit ik ook aan te denken, vandaar een screenshot.

Hoewel ik dan weer geen malware ken die wil dat je met de PC naar de dealer holt want wat heeft de malware maker daar aan.

Inderdaad, ALT+PrintScreen. Plakken in Paint en opslaan als .JPG. Dan kun je hem hier op het forum aan je bericht toevoegen.

een maat van mij , echt heel toevalig, loopt tegen precies het zelfde probleem aan dus malware, ik sluit het niet uit, is het denk ik niet. Een kappotte sensor, wel een temp.sensor is een bi-metaaltje en die doet het of niet als hij wat aangeeft is hij niet stuk en bij mij geven de sensors wat aan en varieren ook in waarde.
En de gevraagde screenshot

Bijlagen

• koelprbl.JPG
    koelprbl.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Ook bij desktop-systemen zie je vaak genoeg dat programma's verkeerde temperaturen uitlezen, omdat er brakke sensors in bijvoorbeeld de chipset zitten.

Die melding is 100% geen melding van Windows, en het ziet er ook niet naar uit dat het afkomstig is van een of ander Toshiba-hulpprogramma. Ik sluit malware niet uit. Misschien gaan we weer terug in de tijd, dat malware-makers geen grote schade willen aanrichten, maar gewoon een grap willen uithalen?

Scan sowieso je systeem even helemaal met een goede virusscanner (denk aan laatste updates!) en een spywarescanner (ook hier updaten voor je gaat scannen). :)

Die melding ziet er wat mij betreft heel nep uit..
De tekst is namelijk op een rare manier gecenteerd voor mijn gevoel. En "probleem met het koelsysteem"?? Wat is dat nu voor een vage melding. Dan geef je minstens aan dat de fans te langzaam lopen of de temperatuur te hoog is.
Heb je geen gekke iconen rechtsonderin als je de melding krijgt? (ik herken er 3 niet namelijk).

Volg Michael's advies op.

Die melding ziet er wat mij betreft heel nep uit..
De tekst is namelijk op een rare manier gecenteerd voor mijn gevoel. En "probleem met het koelsysteem"?? Wat is dat nu voor een vage melding. Dan geef je minstens aan dat de fans te langzaam lopen of de temperatuur te hoog is.
Heb je geen gekke iconen rechtsonderin als je de melding krijgt? (ik herken er 3 niet namelijk).

Volg Michael's advies op.

alle icoontjes zijn bekent, die maat van mij kreeg exact de zelfde melding maar daar zat een fan vast, fan weer gangbaar gemaakt en melding was weg. Ik ga wel scannen op mal/spy ware ed. maar ik doe dit regelmatig met mcafee internet securyty spybot en adaware.Ik denk dus niet dat ik het deze richting op moet zoeken.

Hmmmmm.....

Nu ga ik toch twijfelen maar ik blijf de melding "knullig" vinden. Zou graag willen weten wie die melding geeft.
Kan je misschien een lijstje plaatsen van de programma's die opstarten met je PC?

En, als je de melding krijgt, een screenshot van het tabblad Processen van Taakbeheer (te starten via Ctrl + Shift + Esc, en dan graag het venster zo uitrekken dat de hele lijst zichtbaar is). :)

En, als je de melding krijgt, een screenshot van het tabblad Processen van Taakbeheer (te starten via Ctrl + Shift + Esc, en dan graag het venster zo uitrekken dat de hele lijst zichtbaar is). :)

Zorg ervoor dat het vinkje bij "processen van alle gebruikers weergeven" (linksonderin) aangevinkt is.

Ik heb ondekt dat er 1 fan niet draait (wel gek dat alle tempraturen wel goed zijn, ook als je de onderkant met de hand voelt wordt hij niet echt heet), zit rechts achter en is een kleintje,dus niet degene die de processor koelt die werkt perfect. Ik ga nu dus eerst de labtop uitelkaar halen om te kijken waar dat aanligt. Dit wordt hem vandaag niet meer(nacht dienst) maar ik kom hier zeker op terug, ook als alles weer werkt.
De scan heeft trouwens niets opgelevert, wat tracing cookies en meer niet. Jullie moeite wordt nog steeds zeer op prijs gesteld. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan