• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat doen onderstaande VBA codes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mensen,

Ik ben op dit moment met een excel bestand van iemand anders bezig. Deze persoon heeft enkele stukken VBA code in zijn bestand staan. Van twee stukken weet ik niet zeker wat ze doen. Kan iemand mij misschien vertellen wat deze stukken code doen?

Deze code staat in het tabblad zelf:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

Onderstaande code staat in een module:
Code:
Range("A3").Select
ffunction = Range("IT2").Value & Range("A1").Value & Range("IU1").Value
Selection.FormuleArray = _
     ffunction

Ik heb het idee dat het 2e stukje code een samengestelde formule uitvoerd in cel A3?

Hier een beetje uitleg:

' Deze code reageert als er een andere cel geselecteerd wordt

' Cel A3 wordt geselecteerd
Range("A3").Select

' ffunction is een sleutel die een waarde haalt uit IT2 & A1 1 IU1 - dit is een samenvoegen van tekst
ffunction = Range("IT2").Value & Range("A1").Value & Range("IU1").Value

' de geselecteerde cel of het geselecteerde bereik krijgt die (ffunction)waarde
Selection.FormuleArray = ffunction

End Sub

Deze code doet hetzelfde:

Code:
Selection.FormuleArray = Range("IT2").Value & Range("A1").Value & Range("IU1").Value
End Sub

Laatst bewerkt:
Ok, duidelijk, maar wat zou het doel kunnen zijn van de code die in het werkblad staat en reageert als er een andere cel wordt geselecteerd?

De bedoeling van deze code is(kan zijn) dat er in een bereik telkens de wijziging te zien is die gebeurt in de 3 cellen opgenomen in de formule.

Zonder het bestand te zien is het moelijk om te weten wat de ontwerper bedoeld heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan