Wat is beter ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja dat gaat.

On-The-Fly werkt in ALLE situaties, behalve wanneer ze aan dezelfde kabel hangen. (IDE1/IDE2 maakt niets uit)

Dit probleem heb je alleen bij oudere moederborden. Nieuwere moederborden hebben er geen problemen mee.

Nou het is me duidelijk , ik bestel dus 2 harde schijven.
Jullie vinden me misschien wel een zeur, maar het is toch een hoop geld, en als ik dan met 2 schijven zou zitten en het werkt veel langzamer , dat vind ik dan toch wel jammer, dan zou ik namelijk net zo goed 1 schijf kunnen nemen.
Maar okee het is me duidelijk, het worden er dus 2.
Dank jullie wel voor de uitleg.

ik blijf er nog steeds bij: doe jezelf een plezier en koop een Raid controllertje

Ja maar waarom zou ik, als het toch niet uitmaakt of ik 1 of 2 harde schijven plaats.

Maar zoals ik het met 1 schijf gewend ben, zo is het wel goed, ik vroeg me alleen af of het dan met 2 schijven hetzelfde is, en dat blijkt zo te zijn. Ja toch ?
En daar ging het mij om.

Maar een extra controller heb ik nog nooit gebruikt, en bovendien heb ik nog maar 1 PCI slot vrij, en die wou ik vrij houden voor eventueel iets anders.
Zit er een beschrijving bij als je zo'n extra controller koopt ?

ja, er zit een besschrijving bij. Het is eigelijk heel simpel maar het is een minuutje extra werk om windows tre installeren.
Maar zoals ik het met 1 schijf gewend ben, zo is het wel goed, ik vroeg me alleen af of het dan met 2 schijven hetzelfde is, en dat blijkt zo te zijn. Ja toch ?
Je snelheid blijft idd hetzelfde. Als dat genoeg is, is dat natuurlijk prima.

En kan ik later alsnog een controllerkaartje plaatsen eventueel ?
Ik bedoel , als alles al geinstalleerd is ?

Geplaatst door dutchsoulboy
En kan ik later alsnog een controllerkaartje plaatsen eventueel ?
Ik bedoel , als alles al geinstalleerd is ?
Je kan niet zonder windows opnieuw te installeren gebruik maken van die Raid-controller.
Dit omdat de schijven door de Raid-controller ingesteld worden en als 1 schijf herkend worden.
De data wordt dan tegelijk op twee schijven weggeschreven.
Je moet dus opnieuw partitioneren en formateren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan