Wat is de beste videokaart die ik er in kan stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

artiq

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
hallo,

Ik heb een pc waar ik een nieuwe videokaart in wil zetten.

Er zit een Processor : Intel Pentium D 820 @ 2800 MHz
Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz 2CPUs

Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 8500 GT 512 mb PCI-expres
Chipset : SiS 649
Ondersteuning : Socket 775 LGA

Ik heb ook nog een vraag over het RAM geheugen er zit 2x 512MB in ik heb maar 2 slots kan ik er ook 2x 1 GB in doen ?
Op de voeding stond 350 W max maar , er stond ook nog ergens 300W nu weet ik niet welke het is.
Alvast bedankt.

Neem aan dat je voor de betere spellen wilt gaan.......
Goeie videokaart hangt van je budget af, hoe duurder hoe sneller, dus beter.
2 x 512 mb is erg weinig, als je toch gaat upgraden adviseer ik je om 2 x 2GB er in te doen in je twee slots.
Goede videokaart vreet stroom, dus heb je een goede MERKvoeding nodig van minimaal 500 Watt, bijkomend voordeel van de betere voedingen is dat ze aparte aansluiting(en) hebben voor de PCI-E videokaart.

Zoals je ziet, met alleen een goede videokaart ben je er dus nog niet.

Heb zelf de 9800GTX+ van MSI, 4 GB DDR2 Ram en een 600 Watt Tagan voeding.

Kun je eventueel zelf even Googlen om te kijken wat je daarvoor kwijt bent.

Succes d'rmee

Moederbord

het meeste wat je vraagt heeft te maken met je moederbord, dus ik zou ff de instruction manual van je moederbord raadplegen.:thumb:

artiq vriend wat jij moet gaan doen is je volledige PC vernieuwen van waarschijnlijk top tot teen.

Je zal waarschijnlijk het volgende nieuw moeten kopen:

Moederbord
Geheugen
Voeding
Grafische kaart
Case
Processor

Of je het leuk vindt of niet, het zal geen nut hebben om slechts een grafische kaart te verversen.

Ik weet niet wat je budget is, maar in alle redelijkheid moet je uitgaan van:

Moederbord - E100,-
Geheugen - E50,-
Voeding - E50,-
Grafische kaart - 100,-
Case - E50,-
Processor - E100,-

Dan kun je redelijk vooruit en hoef je ook niet meer de komende anderhalf / twee jaar dingen als je case, voeding of moederbord te vervangen. Processor hoeft ook niet, hangt ervan af welke je voor gaat.

Een 650i budget mamaplankje van bijv. MSI is een leuke, of een Asusje alhoewel je daar al snel wat tientjes extra voor de naam betaald. Zelf ben ik erg fan van OCZ of Corsair met geheugen, 2gb kitje van OCZ (1066MHz) hoeft nog geen 50 euro te kosten. Voeding moet je even kijken wat je wil, ik raad je aan om te gaan voor een 850 Watt voeding, dan ben je 150 euro kwijt, maar omdat ik het over een budget samenstelling heb heb je met 50 euro in principe ook wel een wattage van ongeveer 500-600 te pakken (zul je echter geen premium A merk voor krijgen). Grafische kaart kan een 9800GT zijn, overweeg wellicht een 9800GTX+ of een 4850, die schalen wat beter ook voor eventuele latere SLI/Crossfire opstelling (hou wanneer je hier over denkt voor in de toekomst wel weer rkening mee met de keuze van je voeding, dan moet je toch wel een voeding van 700 Watt minimaal aanschaffen). Voor 100 euro richtprijs zou ik gaan voor een goedkope reference 9600GT, die schaalt in SLI zeer net. Processor, tsjah, ik ben zelf Intel fan, een E7300 moet toch zeker haalbaar zijn en een redelijke buffer geven voor de toekomst. Anders is de 6000+ X2 van AMD een goed alternatief.

Mijn excuses voor de vervelende mededeling, maar jou systeem upgraden door het een of ander te verversen is zinloos, want dan zit je over een aantal maanden met hetzelfde probleem.

Nu 500 euro ineens uitgeven verhelpt dat probleem, dan zul je over een jaar tijd wellicht een grafische kaart kunnen of moeten vervangen wil je beetje kunnen bij blijven, en dan heb je het over anderhalf tot 2 jaar als je pas weer een overstap moet maken met mobo/geheugen/voeding evt, op ten duur zullen we toch allemaal naar DDR3 intern geheugen gaan hoewel dat nu dus nog zeker niet nodig is.

Succes met je keuze, hoop dat je hiermee genoeg info hebt gekregen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan