wat is een goeie HD van 80GB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
ik ben op zoek naar een goeie hd van 80 GB (7200 rpm)
wat is een goeie?
vriend van mij zei de western digital wd800jb of de maxtor diamondmax 9
wat zeggen de experts hier, welke beter is? en hij moet natuurlijk niet té duur zijn ;)

Ik zou voor de Maxtor gaan,de WD schijven kraken nogal.Wel hebben ze 8MB cache,maar van het kraken van die schijf word je gek van.

die maxtor schijven van 80 gig kraken ook, neem een ibm of western digital

Die 2 of 8 mb is de buffer, ook wel cache genoemd. In die buffer worden dingen tijdelijk opgeslagen. En 8 mb is zeker beter.

Ze hebben beide 8 mb cache en 7200 toeren per minuut, dus specs zijn wel redelijk hetzelfde.

In echte snelheid zijn ze ook erg gelijk. Maar over het algemeen komt die nieuwe Maxtor net wat beter uit de tests.

Ook is het zo dat het uitval percentage bij Western Digital hoger ligt, dus sneller stuk gaan.

Ik zou dus voor de Diamondmax 9 gaan :)

Trouwens, als je een stille hd zoekt moet je zeker Seagate nemen, maar die zijn wel minder snel.

Maxtor schijven gaan snel kapot (al 3 kapotte schijven gehad. Ook een van 80gb) en seagate's zijn luidruchig. (kraken/kreunen of hoe je het ook wil noemen) WD heb ik nooit gehad.

8mb cache is beter. Dat is de buffer tussen de invoer van de gegevens en de opslag op de hd. Hoe meer hoe beter dus...

Hier is een review van een 8mb WD schijf...

Geplaatst door Masera
In echte snelheid zijn ze ook erg gelijk. Maar over het algemeen komt die nieuwe Maxtor net wat beter uit de tests.

Ook is het zo dat het uitval percentage bij Western Digital hoger ligt, dus sneller stuk gaan.

Ik zou dus voor de Diamondmax 9 gaan :)

Trouwens, als je een stille hd zoekt moet je zeker Seagate nemen, maar die zijn wel minder snel.
Wow, over tegenstrijdig advies gesproken!! :eek:

Die luidruchtige seagates waren allemaal 5400RPM barracuda's van 14,4 gig (3 stuks) Het kan natuurlijk zijn dat dat gewoon een luidruchtig model is. De Maxtors met liquid bearing schijnen erg stil te zijn...

Geplaatst door meelman
Maxtor schijven gaan snel kapot (al 3 kapotte schijven gehad. Ook een van 80gb) en seagate's zijn luidruchig. (kraken/kreunen of hoe je het ook wil noemen) WD heb ik nooit gehad.

Neeee :p

De uitval van WD ligt toch echt hoger, en de nieuwe Seagate Barracuda zijn echt stil.

Ik zou zeker voor de Maxtor gaan. Ik heb alleen maar Maxtor gehad en nooit, maar dan ook nooit er problemen mee gehad.
chinees.gif

WD is in et algemeen ook goed volgens velen, maar daar kan ik niet op inhaken omdat ik nog nooit een WD heb gehad.

neem een western digital ......
maxtor gaan snel kapott worden erg warm en als hje een maxtor koopt krijg je maar 1 jaar garantie ..

ik heb er al twee maxtor schijven naar de dood gejaagt ik heb toen een wd schijf gekocht 1 van 80 gyg 7200rpm met 8mb cach nou mijn pc is direkt stabieler geworden sneller en mijn pc crachst nooit meer . watmet die maxtor schijf erg vaak gebeurde

en wie zegt dat wd schijven kraken ik heb er geen last van hij is zelfs erg stil hier:D

Iedereen heeft blijkbaar zijn eigen ervaringen met de genoemde merken.

Ga voor een Quantum! :D

Geplaatst door Masera

De uitval van WD ligt toch echt hoger, en de nieuwe Seagate Barracuda zijn echt stil.
Over die uitvalspercentages zou ik graag een bron zien, maar goed. Bij zo'n vraag ('wat is een goeie?') krijg je altijd hele subjectieve dingen over eigen ervaringen. En ik heb toevallig vaak slechte HD's van Maxtor gehad, dus ik koop er nooit meer een. (De service is er trouwens wel prima)

quantum heb ik ok een paar van liggen en ze doen het geen van allen .... maar moet ik wel zeggen die quantums die ik heb liggen zijn wel oude schijven van 2 gyg:D

eigenlijk had ik ook wel kunnen weten dat het zo'n soort topic ging worden :p
de een is lovend over de WD...
en de ander prijst de maxtor de hemel in :D
de meerderheid zegt WD...en toch gaat ook mn gevoel uit naar de maxtor (geen idee waarom :D)
wat kost die diamondmax 9?
edit: en niet aan komen zetten met pricewatch, want daar kom ik niet meer op :D

Ga gewoon voor de western digital , die heb ik ook geen problemen mee ik heb ook de maxtor gehad en die zijn echt slecht ...c en je hebt met maxtor ook ng maar 1 jaar garantie met een wd hdd heb je drie jaar garantie...

en maxtor word warmer dan de wd .. ze maken even veel lawaai ... en maxtor heb je vanaf 80 gyg ook wel met 8mb cach te krijgen duzz om die cahc hoef je het niet te doen

Geplaatst door jhonnybos
Ga gewoon voor de western digital , die heb ik ook geen problemen mee ik heb ook de maxtor gehad en die zijn echt slecht ...c en je hebt met maxtor ook ng maar 1 jaar garantie met een wd hdd heb je drie jaar garantie...

en maxtor word warmer dan de wd .. ze maken even veel lawaai ... en maxtor heb je vanaf 80 gyg ook wel met 8mb cach te krijgen duzz om die cahc hoef je het niet te doen

....

Mijn Maxtors (2 stuks) zijn stil, snel en worden echt niet gloeiend heet. Ik denk dat jij het dan nog hebt over oude Maxtor-schijven...

Geplaatst door jhonnybos
Ga gewoon voor de western digital , die heb ik ook geen problemen mee ik heb ook de maxtor gehad en die zijn echt slecht
...
en maxtor word warmer dan de wd .. ze maken even veel lawaai ...
Misschien is het een idee om niet meer met eigen ervaringen aan te komen en alle statements die we maken te onderbouwen met een fatsoenlijke bron...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan