wat is er stuk..

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkorebrits

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2003
Een vriend van mij heeft problemen met zijn pc(win 98).. eerst was het dat zijn geluid niet werkte(driver prob) en zijn pc liep vaak vast en startte niet op. toen hebben we besloten een backup te maken van de gegevens en te formatteren, hierna installatie van Win xp maar deze wilde tot 3 maal niet voltooien, tijdens de installatie liep de computer meedere malen vast op de zelfde manier zoals ook vaak gebeurde in Win98 dus leek het een hardware probleem, eerst dacht ik dat het de HD zou zijn ivm met andere fouten en tot 2 maal toe een Blue Screen. toen heb ik de hd naar huis genomen en thuis had ik geen prob. met installatie van Win98 en winXP, nu begin ik te twijfelen aan de voeding, misschien dat die af en toe plotseling de stoomtoevoer naar moederbord of HD afknijpt wat het vastlopen kan veroorzaken.

Wie heeft er tips..

Wat zijn de systeem-gegevens?

Kijk es in et BIOS naar de temperaturen. Misschien dat warmte met dit warme weer een probleem is.

Wat stond er verder in et blauwe scherm voor fouten?

Laatst bewerkt:
Wat voor melding kreeg je in het blauwe scherm?

die fouten weet ik niet meer.. de temp zou wel kunnen ja. zal morgen eens kijken

zijn syst: P3 (weet niet hoeveel) 128MB

Even met de kast open draaien en kijken of dat helpt.
Zo weet je bijna zeker dat het een temperatuur probleem is.

Het geheugen kan ook voor dit soort problemen zorgen.

Als het niet aan de temp ligt , probeer dan eens een ander geheugen reepje.

suc6 speedtouch

probleem is trouwens dat het een Dell is.. hoe kom ik hier in de bios en kan ik dan wel de temp zien?

Dell heeft waarschijnlijk geen temp sensors op het moederbord.
Ik dacht dat je met Dell in het bios kon komen door tijdens het opstarten op de DEL-toets te drukken.
Staat als het goed is ook vermeld hoe je erin komt.

Geplaatst door crash
Dell heeft waarschijnlijk geen temp sensors op het moederbord.
Ik dacht dat je met Dell in het bios kon komen door tijdens het opstarten op de DEL-toets te drukken.
Staat als het goed is ook vermeld hoe je erin komt.

Dell zou Dell niet zijn als je op een andere toets dan Del-l moet drukken om in et BIOS te komen. :D

Geplaatst door Muurhond
Dell zou Dell niet zijn als je op een andere toets dan Dell moet drukken om in et BIOS te komen. :D
LOL, lekker verwarrend zo.:D

Geplaatst door crash

LOL, lekker verwarrend zo.:D

Had bij Del één EL teveel staan. Ik bedoel dus Del en niet Dell, want Dell is weer wat anders dan Del.

DellDel? :)

Geplaatst door rkorebrits
probleem is trouwens dat het een Dell is.. hoe kom ik hier in de bios en kan ik dan wel de temp zien?

het wordt trouwens niet gemeld je ziet alleen het Dell opstart scherm

het wordt trouwens niet gemeld je ziet alleen het Dell opstart scherm

Rond dat moment moet je snel op Del drukken. (niet ingedrukt houden))

ik ben net weer even gaan kijken maar wederom lukt het niet bij de installatie van Win XP blijft ie op 4 min. steken, lijkt me op dat het op deze koele dag(in die kamer) niets te maken zal hebben met de temperatuur en aangezien ik thuis geen prob had met de HD zal dat het ook niet zijn.. heb nu even het ram geheugen, ik ga het nuhier testen

thuis lijkt het geheugen te werken.. wel langzaam maar het is maar 128MB

heeft iemand misschien een programmatje dat in dos kan worden gerund en dat alle apparatuur checkt?

na het plaatsen van een geheugen module van mij in zijn pc krijg ik volgende error:

BAD_POOL_CALLER

zeg dit iemand iets?

kan iemand mij concreet vertellen wat dit inhoud? er is nl nog geen driver geinstalleerd aangezien ik bezig ben met de installatie van windows

kan iemand mij concreet vertellen wat dit inhoud? er is nl nog geen driver geinstalleerd aangezien ik bezig ben met de installatie van windows

A Stop 0xC2 message might also be due to failing or defective hardware.

Geheugen kan dus brak zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan