Wat is het makkelijkst om te leren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Berichten
1
Hallo mensen.

Ik heb een vraag. wat is het makkelijkst om te leren als je een totale beginner bent? C, C++ of Java programming?

Ik wil het mezelf proberen aan te leren en ik hou wel van een uitdaging maar ik wil niet meteen met het moeilijkste beginnen.

ik wacht reacties af.

groeten chris
 
Ken je Visual Basic al?

Volgensmij is dat de makkelijkste.
 
Hallo mensen.

Ik heb een vraag. wat is het makkelijkst om te leren als je een totale beginner bent? C, C++ of Java programming?

Ik wil het mezelf proberen aan te leren en ik hou wel van een uitdaging maar ik wil niet meteen met het moeilijkste beginnen.

ik wacht reacties af.

groeten chris

Lees dit eens door: KLIK
 
Ik ben ooit begonnen met Visual Basic, dat is vrij simpel. Als je één keer weet hoe het programmaren werkt, is het niet echt moeilijk om een andere taal te leren. Echter kan ik je wel aanraden als je begint met Visual Basic.NET stop er ook weer mee!!! (En ga dan alleen verder met C++ ofso)
 
C is erg ingewikelt, C++ ook. Ik raad je aan met VB te beginnen.

Als je toch door wilt gaan met een van die drie talen zou ik kijken naar wat je wilt.

* C als je een console application wilt bouwen.
*C++ als je een GUI application wilt bouwen.
*Java als je een spelletje wilt maken.

Als je nog meer vragen hebt kun je ze altijd aan me stellen :)

~Jori13.
 
C is erg ingewikelt, C++ ook. Ik raad je aan met VB te beginnen.

Als je toch door wilt gaan met een van die drie talen zou ik kijken naar wat je wilt.

* C als je een console application wilt bouwen.
*C++ als je een GUI application wilt bouwen.
*Java als je een spelletje wilt maken.

Als je nog meer vragen hebt kun je ze altijd aan me stellen :)

~Jori13.
Volgens mij slaat dat niet heel erg veel op hoor, met C++ kan je net zo goed een Console Application maken en ook een spelletje...;)
 
Met C kun je ook een spelletje maken, maar is dat een goed idee? Ik geef gewoon een algemeen beeld van waarvoor de programmeer talen bedoelt zijn.

Kom nu niet met het argument dat de meeste speletjes zijn gemaakt in C++ want dat weet ik best.

Ik bedoel alleen dat als je een simpel spelletje wilt maken je beter Java of Flash (met AC) kan gebruiken.
 
Ik eigenlijk ook niet, misschien zoals zijn naam zegt: 13 jaar?
 
C is erg ingewikelt, C++ ook. Ik raad je aan met VB te beginnen.

Als je toch door wilt gaan met een van die drie talen zou ik kijken naar wat je wilt.

* C als je een console application wilt bouwen.
*C++ als je een GUI application wilt bouwen.
*Java als je een spelletje wilt maken.

Als je nog meer vragen hebt kun je ze altijd aan me stellen :)

~Jori13.

huh, met c++, new project, console appl, klaar?:D

inderdaag, was heel vermoeiend
 
Oke ik was mischien niet zo duidelijk in wat ik bedoelde, Java is meer voor spelletjes en applets voor de webomgeving.

Code:
Maar toen het world wide web meer en meer aan populariteit won, bedacht Sun dat ze hun (toen nog steeds niet al te populaire) taal goed konden gebruiken in een webomgeving.

C++ is meer bedoeld voor objectgeoriënteerd programmeren integenstelling tot C.

Ik ben niet erg ervaren met die talen dus mischien heb ik een vertekend beeld opgelopen.

@SuperABC kan je ook op een normale manier reageren?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij reageer ik toch zeker wel op een normale manier hoor. Ik zou niet weten wat er onnormaal aan is...;)
 
Nouja in plaats van dat je een dicussie aan gaat maak je me een beetje belachelijk. Als ik nou 88 achter me naam had staan was ik dan 88? :p

Even goede vrienden verder hoor, het was niet aanvallend bedoeld.

Mijn idee dat C geschikter is voor CLI's komt uit het feit dat de meeste besturingssysteem kernels in C geschreven zijn (dus het niet grafische gedeelte).
 
Laatst bewerkt:
Het maakt volgens mij helemaal niets uit in welke taal iets geschreven is (wel bij Java en .NET). Je code wordt tenslotte omgezet naar machine-code of het nou C of C++ is of een andere fatsoenlijke taal, dat maakt niet uit. Lijkt mij sterk dat de taal van het besturigssysteem niet zo passen bij de taal die jij gebruikt...:rolleyes:
 
tegenwoordig worden de meeste drivers ( dus kernel) in c++ geschreven, microsft heeft hier een gratis compiler en alles in een voor gemaakt. Je kan daarmee makkelijk driver's schrijven.

Tegewoordig wordt er niet veel C meer gebruikt, alleen C en C++ lijken veel op elkaar zo als de naam ook zegt, je kan C gebruiken in C++, alleen hebben veel mensen het vaak niet eens door.

En c++ wordt naar assembly -> Binary etc omgezet, je kan eens ( met bijvoorbeeld CheatEngine( kan je google voor een gratis download http://cheatengine.org ik dacht dat het die site is....)) even kijken hoe het eruitziet, het is wel intressant en nog veel intressanter is dat je met CE 5 gewoon programma's kan aanpassesn, het is simpeler dan met HOOK's werken.

heel verhaal, wat niet veel met de vraag zelf te maken heeft

Code:
int x = 2

_asm
{
mov eax,2
xor eax,eax
add epi,eax
}

ik vond het leuk om ASM te leren, je kan met een c++ ook MASM gebruiken, heel intressant
 
Laatst bewerkt:
Dat C tegenwoordig niet meer veel wordt gebruikt slaap nergens op. C is nog steeds gewoon de kernal taal van Linux en Windows. :p
 
Windows is geschreven in C, C++ en Assembler... Echter werd altijd wel vermeld dat het meeste in C++ is geschreven. Of iets nou in C of C++ is geschreven maakt niets uit, die talen maken het enkel duidelijk voor een mens, beide net even iets anders, maar er is weinig verschil. En beide talen geven gewoon duidelijken instructies voor de computer dus laten we het hier bij houden. Het ging er tenslotte over wat het makkelijkste te leren was, en daar heeft iedereen weer een andere mening over...;)
 
Ik heb een vraag. wat is het makkelijkst om te leren als je een totale beginner bent? C, C++ of Java programming?

*Kuch*

@SuperABC Je hebt gelijk. Als iemand nog verder wil discussieerden stuur me dan maar een PB :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan