Wat is het makkelijkst om te leren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het makkelijkst te leren is Python, naar mijn mening.

@NLScotty: Als je geen flauw idee hebt waar je het over hebt maakt dat niets uit, maar reageer dan niet. Op deze manier geef je de OP het idee dat wat jij zegt waar is, terwijl het een volledig uit de lucht gegrepen feit is.

Het makkelijkst te leren is Python, naar mijn mening.

@NLScotty: Als je geen flauw idee hebt waar je het over hebt maakt dat niets uit, maar reageer dan niet. Op deze manier geef je de OP het idee dat wat jij zegt waar is, terwijl het een volledig uit de lucht gegrepen feit is.

Ja dat heb ik ook gehoord. Is het ook makkelijker dan VB(Script)? De syntax had toch veel weg van Perl?

Ik heb nooit perl geprogrammeerd, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar het feit is dat je met bijzonder weinig regels code (en een enorm goed leesbare syntax) al heel snel leuke programma's maakt. Natuurlijk is Python niet geschikt om een OS of iets dergelijks te maken, maar als je bijvoorbeeld een boter-kaas-eieren spel zou willen maken, kost dat in Python weinig moeite, terwijl in C(++) je best moeilijk zou moeten doen.

Bedenk eerst: wil je je programma's op zoveel mogelijk besturingsystemen laten werken kies dan niet voor C# en ik dacht ook Visual Basics en gebruik ook geen windows code's in je programma's.

Ik zou gaan voor C++, leer eerst de standaard dingen als een helloworld programmaatje en probeer steeds meer te leren. Op youtube is er een goede tutorial playlist voor beginners: http://www.youtube.com/watch?v=GMx_G05cqYI&feature=PlayList&p=F541C2C1F671AEF6&playnext_from=PL&index=1

Als je echt games wilt gaan maken moet je bijvoorbeeld OpenGL/DirectX gaan leren + iets om een venster te openen en input als muis en toetsenbord te regelen, zoals glut en GLFW.

Zelf ben ik nu bezig met C++, OpenGL en GLFW(aan te raden want het regelt een hoop dingen voor je met simpele codes en je kan veel uitleg vinden op internet). Deze dingen werken op bijna alle besturingssystemen (linux, windows, mac).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan