wat kan ik hiermee

Status
Niet open voor verdere reacties.

MemyselfandiNL

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
hallo ik wil dat ik op 2 pc's tegelijk op internet kan... ik heb een splitter, een speedtouch 510i modem Een hub met 5 poorten en een draadloze accespoint Ik heb dit eigenlijk allemaal gekocht om vanales uit teproberen of het lukt maar niks is me nog gelukt wel 1 pc op het internet zonder die zooi alleen het modem Maar niet allebei tegelijk Wat moet ik met de hub doen ? Ik wil het liefst zonder Draadloos ! Dus... ik krijg de hub niet werkend hoe moet ik hetinstalleren of hoe werkt het ... MVG
Trevis janssen :D

b.t.w ik heb ook 2 UTp CAT 5 Kabels En 1 Cross over Kabel

Laatst bewerkt:
Je zult ook nog een router moeten aankopen om na je modem te plaatsen, dan heb je zelf die hub niet nodig

Laatst bewerkt:
Dat ligt er helemaal aan welke versie speedtouch 510i die heeft.

Aan de onderkant zit normaal gesproken een stikker. Maar zitten de lampjes aan de voorkant, dan zul de modem eerst moeten patchen, waardoor hij meer faciliteiten krijgt. Maar hoeveel netwerkaansluitingen zitten er op de modem. En het accesspoint wat voor type/merk is dat?

Als ik mij niet vergis wordt een Speedtouch 510i een singleport mult-usermodem genoemd. Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar op de site van speedtouch staat dat er een DHCP in zit, dus hij kan zelf IP adressen uitdelen. In dat geval lijkt het mij dat je met een UTP (ethernet) hub uit de voeten kan voor een bedraad netwerk. Ik weet niet wat die accespoint kan. Kan die meer PC's aan? Wat staat er op de doos of in de handleiding? Dan is dat wel handig om het draadloos te doen. Als dat niet nodig is zou ik lekker met draden werken. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat beide pc's de IP op automatisch hebben staan. Je Speedtouch moet de DHCP functie aan hebben staan om aan je pc's ip adressen uit te delen.

Laatst bewerkt:
er zijn 3 lampjes bovenop en 1 netwerk aansluiten (het modem) en daarom heb ik met een cross over kabel het modem naar de hub verbonden maar k weet niet hoe k hem werkend krijg... k heb een alcatel speedtouch 510 i en het wireless acces point is een Linksys wap 11 hartelijk dank voor alle uitleg maar hoe zet ik de dhcp functie aanzetten op de modem en hoe zet ik autmoatisch ip adressen uit delen aan en de hub is een d - link en dat is deze http://www.fair-shop.com/catalog/images/ec1/5840191.jpg ( kweet de naam niet)

Laatst bewerkt:
De wap11 is alleen maar een wifi accesspoint, wat betekend dat je daarmee alleen draadloze pc's kunt aansluiten.

Kijk eens naar de instellingen van je tcp/ip instellingen van de lankaart die verbonden is met de speedtouch. Als daar alles op automatisch verkrijgen staat, dan kun je de switch/hub die je hebt, met behulp van een 1op1 lan kabel verbinden. En op de switch/hub sluit je de pc's aan ook weer met een 1op1 lan kabel. Mocht dit dan niet werken vervang dan even de kabel tussen modem en switch/hub voor een crossed lan kabel.

Als de instellingen van tcp/ip van je lankaart niet op automatisch verkrijgen staan, maar op ip adres 10.0.0.150 en gateway 10.0.0.138. Dan kan het zijn dat je dhcp in de modem moet aanzetten. Om in de configuratie van de speedtouch te komen ga je naar http://10.0.0.138 .

Groetjes Erik Rothuis

ik heb het geprobeerd maar de kabel die vanuit de modem komt is ok dat zie ik op hub maar de 2 pc's die ik erop aansluit Die doen het niet volgensmij want op de hub zie je bij het 2e lampje (1e pc) Dat hij knippert en dan weer uit gaat en dan weer knippert en dan weer uit gaat en bij de 2e pc hetzelfde maar hij hoort aan te blijven staan Sorry maar k ben een grote noob:o en uit pure wanhoop heb ik vanalles gekocht k heb zelfs 2 usb dingen gekocht voor Dat draadloos ding :p

Ik geloof dat het bij mijn speedtouch 10.0.0.137 was en bij die van mijn moeder 10.0.0.138, misschien afhankelijk van het mode. Daar kom je achter door vanuit windows 98 in de start> uitvoeren (run) > winipcfg intikken en uitvoeren. Dan leest je welk nummer je gateway (modem) is. Vanuit windows NT of 2000 (misschien ook bij XP?) ga je naar een dosschermpje via start> uitvoeren(run)> CMD enter. Je geeft daar het commando ipconfig /all . Als je dat nummer ziet, dan kan je vanuit je internet exploren (als je dus wel de boel goed hebt aangesloten, in de adresregel het ip nummer in tikken, bijvoorbeeld 10.0.0.138. Dan zit je zo in de configuratie van je modem.

Op je linksys zit geen DHCP, maar misschien dat hij wel verschillende ip adressen die hij door krijgt kan door verbinden tussen de modem en de pc's. Ik dacht van wel.

Maar..... als jij je computer, waarop je IP op automatisch staat, aangesloten hebt op de modem en je krijgt een nummer dat niet met 169 of zo begint, dan staat die DHCP aan. Dus dan hoef je daar niet in te prutsen.

Die crosskabel is denk ik de fout. Op zo'n D-Link hubje zit toch een speciale ingang, dus dat je geen crosskabel nodig hebt?! Zodra beide pc's met elkaar kunnen pingen weet je in ieder geval dat je een netwerk hebt. Dat doe je vanuit Dos scherm (sorry, ik heb geen idee over hoeveel kennis je hebt van DOS, windows en netwerk?). Als dat zo is doet de modem zijn werk en zou je moeten kunnen internetten.

Dat knipperen is normaal dat betekend dat er activiteit op het lan netwerk is. Maar vaak zitten er 2 lampjes voor elke poort, een voor link die moet continu branden, en een voor activiteit die moet knipperen.

Krijgen de bijde pc nu ook een ander ipadres toegewezen? Dit kun je controleren bij winxp bij de status van de lan verbinding, bij win me/2k met ipconfig, en bij win9x met winipcfg.

Groetjes Erik Rothuis

De Speedtouch 510i is helemaal geen modem. Het is een ISDN-router.
Kan met 1 poort of 4 poorten zijn.

Versie 3.x was toch echt alleen maar modem hoor.

Het was een erg goedkope linksys accespoint waarschijnlijk, hij was pas voor 17 euro bij een grote computerketen te koop, binnen twee uren uitverkocht, liep ik hem mis. Want linksys is prima, geen miskoop ! Waarom hou je het niet gewoon op draadloos dan? Alleen een gewone kabel van je modem naar je linksys. En dan op die PC's beide een USB ding. Dan heb je geen hub nodig. Ik neem aan dat die linksys meer pc's aankan. Je modem zou de "multi-user"-naam goed doen door ook "multi-user" te zijn. Lees eens op de site van speedtouch.com e.e.a. na over deze modem en stuur ze een email met de vraag. Linksys (als je engels spreekt) heeft een hele vriendelijke helpdesk. Bel die eens op om te vragen of je linksys meerder pc's tegelijk kan aansturen. Of zoek dat even uit op de site van linksys. Je moet geen crosskabel tussen je modem en je linksys stoppen.

Zit er op die linksys nog wel een extra UTP aansluiting om een pc aan te sluiten om die linksys te kunnen configureren?

Wat betreft de speedtouch 510i dat is volgens speedtouch een muli-user singelport gateway (een adsl modem met routerfuntie, dus ook DHCP)

Laatst bewerkt:
Op een linksys wap11 zit maar 1 lan aansluiting, je kunt hem configureren van de lan kant en de wifi kant.

Versie 3.x was toch echt alleen maar modem hoor.

Heb ik iets gemist? Versie 3? Ik las met drie lampjes bovenop. Maar goed. :)

Het was ook niet meer de vraag welke versie die had, want daar waren we al uit toen die zij dat de lampjes aan de bovenkant zaten. Maar neem het draadje maar over ga slapen.

uuhm k heb niet super veel ervaring met dos maar k ben wel al op mijn config van de Modem maar k zou niet weten hoe ik de dhcp kan aanzeten dan klik ik zo op dhcp en dan staat er zon ip adress lijkt wel en dan kan je op nieuw duwen maar dan weet ik niet wat k moet doen :confused: :o Nee de hub heeft 1 lampje voor 1 poort

Begin eerst eens niet in de confinguratie van de modem, maar daarbuiten. Sluit dat modemconfiguratiescherm af.

Ga terug naar je pc zelf...... en beantwoord mij de volgende vragen:

1) Staat de ip instelling van de pc op automatisch?
2) welke versie windows gebruik je?
3) weet je hoe pingen gaat en hoe je in dos komt?

Daarna gaan we weer verder...

Hoe kan ik zien dat het ip op automatisch staat ?
Ik gebruik windows xp
Ik weet wel dat ik cmd en Dan ip config moet intypen meer niet :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan