wat moet ik aanschaffen>?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebbes

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
hallo allenmaal,

ik heb nog een wat oudere computer (deels uitgebreid) maar mijn videokaart is niet snel genoeg en als ik er een andere in wil zetten past dit niet i.v.m. mijn moederbord.

maar nu wil ik een ander moederbord gaan kopen maar:
1. waar moet ik op letten?
2. kan je ze eventueel 2de hands kopen? of raden jullie dat af?
3. past elk moederbord in mijn computer? of schilt het per pc wat voor moederbord er in gaat?
4. wat gaat het me kosten om een nieuw moederbord aan te schaffen?
p.s. ik ben niet van plan om 100 of 150 euro uit te geven aan een moederbord.

ik heb een max data pc van ong. 5 jaar oud maar wat er precies voor binnenwerk in zit durf ik echt niet te zeggen.

alvast bedankt.
gr robert

Wat voor dingen zitten er nog meer in je computer (processor, voeding, enz.)
En wat voor videokaart ga je kopen?

Als je niet weet wat er in je computer zit, kan je de pcwizard downloaden in google;)

Algemene Informatie :
Fabrikant : ASUSTeK Computer Inc.
Product : P4P800
Versie : Rev 1.xx
Serienummer : MB-1234567890
MP Ondersteuning : Ja, 1 CPU(s)
Versie MPS : 1.4

dat is mijn moederbord

Algemene Informatie :
Type : Intel Pentium 4
Interne Specificatie : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Codenaam : Prescott
Revisie : D0
Technologie : 0.09µ
CPU ID : F.3.4
CPU IDEx : F.3.4
Microcode : MU0F3413
Aantal Logische Processors : 2

dat is mijn processor

is dat genoeg informatie?

@ nicksanten: die pc wizard is ideaal! thanks

Laatst bewerkt:
haha sorry, natuurlijk ook handig!

Fabrikant : ATI Technologies Inc (PC Partner Ltd)
Model : RADEON 9200 SE
Bus Type : AGP
Totaal Geheugen : 64 MB
Texture geheugen : 78 MB
Processor : RADEON 9200 SE AGP (0x5964)
Converteerder : Internal DAC(500MHz)
Vernieuw Rate (min/max) : 56/75 Hz

dat is mijn videokaart

die je gaat aanchaffen neem ik aan;)

en hoeveel intern geheugen heb je?

En wat voor kast een kleine of een grote kast?

dat is juist de vraag wat ik aan moet schaffen, want het gaat om het moederbord die wil ik een nieuwe maar weet niet welke.

en mijn kast is een grote normale, niet zoon klein plat ding voor onder je scherm

en wara kan ik mijn intern geheugen vinden?
of is dat werk geheugen?
DIMM A1 (RAS 1, RAS 0) : 256 (Single Bank)
DIMM A2 (RAS 3, RAS 2) : 1024 (Double Bank)
DIMM B1 (RAS 5, RAS 4) : 1024 (Double Bank)
DIMM B2 (RAS 7, RAS 6) : 1024 (Double Bank)

Laatst bewerkt:
Een computer is net zo snel als zijn langzaamste component is. Jouw pc voorzien van een nieuw mobo? Zinloos. Gebruik 'm, spaar en koop voor een honderd of 8 een nieuwe die 10x zo snel is.

wat is een mobo?

en je wilt dus zeggen dat hij niet meer te redden is?

Moederbord.
Te redden? Die term zou ik niet willen gebruiken, maar een 5 jaar oude pc voorzien van een nieuw mobo zonder veel andere componenten te vervangen, is m.i. zinloos. Sparen voor een nieuwe is wellicht handiger.

Hoi,

Als ik het goed begrijp wil je een nieuw moederbord waarop je de componenten van je huidige moederbord kan zetten? Muv de videokaart want die wil je wel vernieuwen en dan een PCI-e kaart (?)

Kan ik kort in zijn en ga ik met Pasja mee; verspilde moeite en geld. Ik vraag me zelfs af of je een moederbord kunt kopen s478 met een PCI-e slot.

Groeten,

René

Dat kan wel, renee. Al heb je maar keuze uit eentje;).

Maar wat voor spellen verwacht je eigenlijk te kunnen spelen met deze videokaart die je gaat kopen?

maar wat voor andere componenten bedoelen jullie dan die nog meer veranderd moeten worden? en ik heb de pc gekregen en nu wat geheugen uitgebreid dus ik ben niet van plan om een andere te kopen want hij doet alles prima en goed behalve spellen niet.
en ja sommige spellen wel, zoals wolfenstein enemy territory en dat gaat dan gewoon goed.

en de video kaart die ik dan wil gaan kopen weet ik zo niet hoe die heet (ga ik nog na vragen), maar een vriend van mij heeft die ook en die kan eigenlijk vrijwel alle spellen spelen.

maar wat zou ik dan nog meer aan moeten schaffen volgens jullie behalve een moederbord?

gr robert

oke mischien weer zoon noob vraag (A) maar wat is TS?

en als ik dat moederbord zou pakken, wat dus past neem ik aan.
kan ik dna alles omzetten? of moet ik dna nog een andere kooler kopen?

greetz

Kijk we moeten eerst weten wat voor een videokaart jij gaat kopen, in verband met aansluitingen enz. hoe duur is die videokaart, want als je een hele dure koopt moet je er waarschijnlijk ook een andere voeding inzetten. (die verdeelt de stroom over je computer) hoe krachtiger je videokaart hoe meer stroom hij sleurpt.

TS = Topic Starter en dat ben jij.

Een nieuw moederbord heeft veelal alleen zin als je een zogenaamde upgradekit koopt. Alternate heeft ze. Zo'n kit bestaat uit moederbord, processor(+koeler) en geheugen.

Je houdt dan je kast, voeding, DVD speler, brander, toetsenbord, muis, monitor en videokaart.

Je kan dan stap voor stap de rest upgraden, te beginnen met de videokaart.
Zo'n uitbreidingssetje kost tussen de 100 en 400 euro. Kijk bijvoorbeeld hier.

Vaak heb je pas een zwaardere voeding nodig als je ook je videokaart (fors) gaat upgraden.

Laatst bewerkt:
je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, maar je hebt niet iets echt goeds gekregen.
Als je de nieuwste spellen wilt spelen, dan moet je doen wat pasja zegt.

Je kan nog wel een klein stapje zetten door een agp-videokaart te kopen van een paar tientjes. Tov je oude kaart ga je er dan flink op vooruit.
Ten opzichte van moderne systemen schiet het totaal niet op.
Geen geld = geen geld, dus dan moet je keuzes maken.

Hoi,

Als je een PCI-e videokaart wilt kopen zal er op de voeding ook een PCI-e aansluiting aanwezig moeten zijn als je een AGP kaart wilt kopen heeft mi een ander moederbord aanschaffen al helemaal geen zin, want die aansluiting zit al op je huidige moederbord en voeding. Dus, en dit is al eerder gevraagd, welke kaart wil je?

PS.

Ik weet niet of er verloopstroomkabels te koop zijn van bijv. AGP-aansluiting naar PCI-e-aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan