Wat vind ge van mijn nieuwe site???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die lensflare vind ik niet zo mooi en dat ''designed by...'' kan ook wel een andere lettertype gebruiken+kleur. Past niet zo goed bij de site zelf.

Verder ziet et er goed uit hoor.
 
Als Grafisch Ontwerper, die z'n typografie in de ftp-
wereld probeert terug te vinden, vind ik dat er je site wel mag zijn.

De intropagina is iewat traag met laden,
dit in verband met pagina terug.
Zou iets simpeler kunnen.
Maar voor de rest een vette plus!:)
Zeker niet met een simpel html progje gemaakt?

Creatieve groeten....Gimli:cool:

ps:is 't niet geabstraheerd, ipv geabstrageerd?
m'n luxemburgs is niet zo goed...
 
Ziet er zeer goed uit! :thumb:

Alleen als ik op vorige druk dan duurt het wat langer met de laden van de pagina.
Zelf vind ik een andere kleur voor je knoppen in het menu beter, maar ieder zijn eigen smaak.

Voor de rest echt een top website.


Greetzz York
 
Alvast bedankt voor de goede reacties.

Typfoutjes zal ik veranderen.

Wat de menupagina betreft is deze in Flash gemaakt.
 
goed, here goes. Ik heb de fouten in Vet aangegeven, als iets niet duidelijk is hoor ik het wel.

De Oudenaardse Maggy Coppens was reeds van in de kindertijd steeds begaan met het maken van tekeningen en nam dagelijks lessen aan de plaatselijke tekenacademie te Oudenaarde.
Van in de kindertijd, is dat een Belgische uitdrukking? Ik ken alleen van kinds af aan. Je laat het onderwerp weg in het vervolg van de zin maar ik zou toch even ‘ze’ invoegen. ‘Te oudenaarde” klinkt erg chic (zoniet oubollig) In Oudenaarde lijkt me beter. [edit] Het is trouwens een pleonasme. Plaatselijk houdt al in dat de academie zich in Oudenaarde bevindt.[/edit]

Eens de studies voorbij werkte ze een 10 – tal jaren als textielrestauratrice :specialiteit. De interesse tot het vervaardigen van eigen ontworpen wandtapijten nam sterk toe.
Rare zinnen. ‘Eens de studie voorbij’ klinkt voor mij (als nederlander) erg gek. Bovendien zou ik tiental gewoon voluit schrijven. Er staat een foutieve spatie voor de dubbele punt. Ik zou die dubbele punt trouwens vervangen door ‘met als’. Het is interesse voor en niet interesse tot. Ik ben niet zeker van mijn zaak, maar ik zou ‘zelf ontworpen’ neerzetten ipv ‘eigen ontworpen.

Maggy Coppens is ook aangesloten bij twee textielgroepen nl. bij de “Artistieke textielgroep etc”… en bij “Domaine de-la-lice”. Regelmatig nam ze en neemt ze deel aan groepstentoonstellingen in binnen –en buitenland.
Artistieke Textielgroep etcetera? :confused: (ik neem aan dat je dit nog in moet vullen)


In 1993won ze de eerste prijs voor wandkleedontwerp te Oudenaarde en is bij tal van wedstrijden geselecteerd.
De eerste prijs voor wandkleedontwerpen.
Het tweede deel van de zin klopt niet. Je mag het onderwerp idd weg laten maar het staat niet fraai. Bovendien wek je de suggestie dat ze in 1993 is uitgenodigd voor tal van wedstrijden. Ik neem aan dat je ‘sindsdien’ bedoelt.
Sinds 2000 werkt ze professioneel in eigen atelier en zijn alle geinteresseerden na afspraak vrijblijvend welkom
in een eigen atelier.
… en dat mij zo sterk aantrekt dat ik daar een werk MOET van maken om de ziel tot rust te brengen. …
De onderwerpen kunnen varieren van bvb. “ mijn wereld “ tot het bekijken van “ wolken “ of de “ energie “ dat ik gewoon kwijt wil. Er is een voortdurend spel van vlakken en kleuren,op die manier gebracht dat de toeschouwer er zijn eigen fantasie kan inbrengen. Na het denkwerk zijn er de losse schetsen,meestal in aquarel omwille van de vlugge techniek. Na de schetsen is er het abstrageren,het vereenvoudigen van de vormen en het coloriet,de kleurweergave. Uit een hele reeks voorontwerpen wordt dan 1 werk uitgekozen dat dienst doet voor het tot stand brengen van een wandtapijt.
de uitdrukking is dienst doen als, niet dienst doen voor. Je zult dus iets aan die laatste zin moeten doen.
Alles is dan klaar om het weefgetouw te voorzien van de nodige kettingdraden,een kalktekening wordt gemaakt op ware grootte om achter de kettingdraden te plaatsen zodat een patroon kan worden gevolgd bij het weven. De wol wordt heel nauwkeurig uitgekozen dat zo vergelijkbaar mogelijk is naar het ontwerp. Na dit alles kan het uiteindelijke weefwerk beginnen. Wanneer het wandtapijt uitgeweven is worden alle kettingdraden losgemaakt van het getouw en moeten de galen worden dichtgenaaid. ( een gaal is een opening waarbij twee kleurvlakken naast elkaar staan ).
De komma na kettingdraden zou ik vervangen door een punt. Dan wordt de 2e zin: ‘Er wordt op ware grootte…’ Verder loopt de zin daarna ook niet vlekkeloos: ‘De wol wordt zorgvuldig uitgekozen zodat die zo min mogelijk afwijkt van het ontwerp’ lijkt me een goed alternatief. Ik ga even voor je zoeken want ik weet het niet zeker, maar de punt na het laatste haakje moet volgens mij weg.
Op de website lijken alle “g’s” “’q’s”
De link galerij verwijst naar dezelfde pagina als historiek. (zou ik overigens Historie van maken, maar misschien ligt dat in België gevoelsmatig anders.)

Het lettertype bij Bereik is erg slecht leesbaar.
Geinteresseerden kunnen vrijblijvend het atelier komen bezoeken,uitleg vragen en werken bekijken.
Het atelier bezoeken om uitleg te vragen enz. Anders zijn het 3 afzonderlijke handelingen.
Ook is er de mogelijkheid om een werk op bestelling te laten maken van een onderwerp naar keuze,van een reeds bestaand schilderij of foto of uit een ruime keuze van ontwerpen van de kunstenaar zelf. Wie een tapijt heeft dat moet worden hersteld kan eveneens bij haar terecht,u heeft de keuze uit een volldedige restauratie of een conservatie. Ook andere vragen en uitvoerbare ideeen zijn steeds bespreekbaar.
ook andere vragen zijn bespreekbaar :confused:
Bij restauratie worden alle verdwenen stukken van een tapijt terug geheel gemaakt. Dit wil zeggen dat afgebroken kettingdraden terug heringebracht worden en dat hele stukken terug herweven worden. Er worden dus nieuwe materialen aangebracht.
ik zou nog even naar de 1e zin kijken.
Bij conservatie wordt alles bewaard nl. een stuk linnen stof wordt achter het beschadigde deel geplaatst en alle loshangende kettingdraden en inslagdraden worden daar op vastgenaaid.
Er moet een punt achter bewaard. “Er wordt namelijk een stuk linnen stof…”
Alles wat nieuw wordt aangebracht kan eenvoudig en zonder verder scheuren terug losgemaakt worden Conservatie is het meest gebruikt,daar het verder inscheuren wordt tegengegaan en er geen nieuwe materialen worden ingebracht.
De laatste zin is correct, maar leest niet lekker. (persoonlijk) Ik zou er ‘omdat het het verder inscheuren tegengaat’ van maken (hoewel dat ook niet echt een fraaie zin is…


De site ziet er netjes uit, hoewel hij door de drukke intro en het kleurverschil tussen intro en daadwerkelijke site een drukke indruk maakt.

De site doet het niet als ik hem met Opera open. Enig idee hoe dat komt?
 
Laatst bewerkt:
Wow, bedankt Meelman,wat een aandachtige lezer zeg.

Ik zal vlug de woordenbouw en fouten veranderen.

Nogmaals bedankt Meelman, voor de grondige studie.
 
Geplaatst door meelman

tja, das mijn werk... :)

Het is >> DAT IS mijn werk.

Tis een grapje hoor Meelman!

Ben je misschien leraar Nederlands?
 
Geplaatst door Jammy
Ben je misschien leraar Nederlands?
nee, nee. Ik heb 'Grafisch corrector' als bijbaan. Dat klinkt heel aardig, maar het komt over het algemeen neer op eenvoudig correctiewerk en het nameten van advertenties bij een advertentiebureau.

Veel succes met je site. :thumb:
 
Het is een mooie site, de spelfoutjes jammer genoeg :)
 
Goed je vraagt om feedback, bij deze;

Mijn mening is; less is more.

Je gebruikt eigenlijk drie verschillende opzetten/indelingen/vormen nl. intro/menu en infopagina's. Ik zou liever 1 layout zien, dat houdt de site als 1 geheel duidelijk (neem bijvoorbeeld de indeling van het menu). Het product dat er "verkocht wordt" is wandkleden, laat hier dan ook voorbeelden van zien zodat potentiele klanten kunnen zien wat ze kan maken. Vooral bij de gallerij verwacht ik een aantal voorbeelden. (mensen kijken nu eenmaal liever plaatjes dan text lezen). Verder geef je wel bij elk hoofdstuk een link naar het menu, maar als ik op m'n backbutton klik, moet ik eerst wachten tot het menu weer opgebouwd is, beetje irri.

Kortom, ik zou liever een layout zien waarbij het menu altijd zichtbaar is en door de hele site hetzelfde is, en voorbeelden van producten. En gebruik niet alle effecten die je kent in flash, maar alleen de mooie/noodzakelijke. Das mijn mening: less is more. (houdt het zakelijk)

Ik hoop dat je er iets aan hebt, succes!

Martijn
 
Bedankt voor de tips mjvogd.

De subpage gallery ben ik momenteel aan bezig.
Dus de site laad te traag is het gejammer in het algemeen buiten de spelfoutjes.

Zal er next time rekening mee houden.
 
+ ik dagt dad mun luksumburgs nied zo goet was...:p
 
qua trucjes die je met flash hebt uitgehaald is het best wel leuk :thumb: maar allemaal toepassen is idd zoals al gezegt is, niet professioneel...persoonlijk zeg ik het zoals de dommelsch reclame: Simpel & Strak :D (met kwaliteit ;))
verder, een paar tips:
- er is geen samenhang, menu is heel anders dan de content..
- het menu zou eigenlijk op elke pagina in zicht moeten zijn ;)
- een beetje saaie achtergrond bij het menu...
- en nog 1 ding, dat "Designed by Jammy"...effectje weglaten ;)
verder, ga zo door, je gaat de goeie kant op :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dat de site langzaam inlaadt heb ik niet ervaren, ben dan ook verbonden via de kabel, maar wellicht dat dit komt door de geluiden die je gebruikt (vraag jezelf af of dit nodig is)

Laat nog wel even weten voor wie je die site maakt. Ik ben zelf namelijk ook busy in de interieurbranche zie de site: http://www.vesta.nl en weet dat er tegenwoordig weinig kunstenaren zijn die zich bezighouden met wandkleden. Wellicht kunnen we eens een expositie organiseren bij ons in de winkel. (dan wel eerst je provisie regelen bij je opdrachtgever natuurlijk! en meer voorbeelden van mogelijkheden) Maar kan een leuke start zijn van je site.

Martijn
 
Nog even naar de site zelf gekeken:
Als je met je muis op 'skip intro' gaat staan, komt er een mooie paarse woosh omheen draaien. Nogal out of place en een rare kleur.

Je moet nog wat meer naar 1 stijl toewerken (en die nare pop-up de nek omdraaien :D)

Eerst staat er een veelkleurig plaatje in beeld. Blauw, oranje, geel vooral. Ronde vormgeving.

Dan een complete omschakeling: rood met grijs. Lijnen en vierkanten.

Op de homepage komt eerst een oranjeroze bol tevoorschijn. Die past goed bij het plaatje dat op dat moment te zien is. Dat loopt over in een menubalk met grijs en oranje. Maar dat oranje kleurt weer niet bij het plaatje. (en tekst bovenin heeft weer net een andere kleur...)

Als je bij Historiek gaat kijken, krijg je opeens een klap in je gezicht: we gaan over op groen. De layout is nogal saai vergeleken met de homepage. De TV lijkt nergens op: verzin een wat 'artistieker' lettertype en haal die rare pijljes weg. Plaats de tekst bijvoorbeeld rond/bij een foto van Oudenaard (woord valt nogal vaak...) Bovendien zou ik dat groen op de schop doen.

Bij de pagina Bereik kies je dan weer voor een paars lettertype.

Het gastenboek is qua kleur ook niet fijn om te zien. En zijn smilies nodig bij een site als deze?

Je moet dus echt meer naar één kleur en stijl toewerken. Ik zag net dat nadat je in de menu's bent geweest er een andere foto op de homepage staat. Kijk eens goed naar die pagina. Dat ziet er echt perfect uit. Probeer vanuit dat idee verder te werken. Maak alle menu-onderdelen met wit, grijs en oranje en verwerk die boog er op een creatieve manier in. (het moet een geheel zijn, als je nu de homepage en de pagina 'historiek' naast elkaar legt zou je zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben. Maak het geheel eendrachtig en toch speels. Kleine tip voor de homepage: zet de foto die nu in het midden staat in het linker vakje (dat zie je als je muis niet over 1 van de menubuttons gaat) en zet die mooie cirkel met punten permenent in het midden.


Nog wat puntjes van aandacht: de ene keer staat er 'welkom in de gallery van' en de andere keer gebruik je 'galerie'. Probeer consequent te blijven.

Zo ook met de flash animaties bij het menu. Die bij Historiek wijkt af van de anderen.

En maak dat 'designed by Jammy' onopvallender. Plaats er een fijne copyright bij en het ziet er een stuk professioneler uit.

Links onderin de hoek staat een link naar de server. Daar staat een overzichtje van de laatste bezoekers. Daar staan IP adressen bij vermeld (vind ik persoonlijk niet zo netjes)
 
Laatst bewerkt:
nog iets:

Wilt u de Maggy Coppens Gallery eens bezoeken of hebt u vragen over eventuele aankopen van werken?
Aarzel niet en vul onderstaand formuliertje in!!!

'eventuele aankopen van werken' Ligt voor mijn gevoel een vreemde, ietwat wanhopige (is niet helemaal het goede woord) klank in. Dat wordt versterkt door de drie uiroeptekens. Ik zou 'over eventuele aankopen van werken' weglaten en je beperken tot 1 uitroepteken (of een punt). Staat net dat tikje professioneler.
 
In Mozilla is de site ook te zien.
Maar
deze pagina:
http://users.pandora.be/gallery-maggy-coppens/ontwerpmogelijkheden.html

heeft in IE een rare weergave.
Zie bijlage.

Onderkant letters valt weg.
Of dat hier aan ligt:
style="margin-bottom: -3"
weet ik niet, zou kunnen

En de achtergrond is grijs, mijn default instelling, en dat komt omdat je geen bgcolor in de body hebt staan.

:cool:
 

Bijlagen

  • wandkleed.jpg
    wandkleed.jpg
    8,8 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan