wat vinden jullie het beste antispam programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

saldos

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2001
Ik merk dat ik steeds meer spam krijg en wilde weten welke spam programma's jullie gebruiken.

wat vinden jullie het beste antispam programma die er is?

:D :D :D Vegetariër worden ??? :D :D :D

--> Ad - aware 6 als je de pop-up spamsites mag meerekenen... Op het gebied van email, dan is hotmail het beste antispam proggie dat er is...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ojan
:D :D :D Vegetariër worden ??? :D :D :D

--> Ad - aware 6 als je de pop-up spamsites mag meerekenen... Op het gebied van email, dan is hotmail het beste antispam proggie dat er is...

ojan,
Ik denk niet dat je mij begrijpt.
Ad-aware is geen antispam maar anti spyware/adware.
En hotmail is geen programma, maar een webmail.

Ik wil weten dus welke antispam programma mensen gebruiken bijvoorbeeld om emails te bouncen, om emails te verwijderen van de server voordat ze op de computer komen etc. Er zijn verschillende programma's zowel gratis als wel betaald en ik wil weten welke de beste is. Snap je?

wat volgens mij het beste helpt:

1: nooit reageren op die berichten ook niet "undiscribe"

2: shift en delete indrukken, nog voordat het bericht geladen is.

3: een speciaal accountje voor de "noodzakelijke" wachtwoorden en dergelijke.

De spam die ik nu nog krijg op m'n echte e-mail adres in 2 maanden teruggelopen met zo'n 95%.

Laatst bewerkt:
testje,
Bedankt voor jouw bijdrage maar dit bedoel ik dus ook niet.

Ik wil echt namen van programma's (dus software) horen die mensen gebruiken tegen spam en die ze heel goed vinden en waarom ze die goed vinden.

ik gebruik al lang mailwasher, nu firetrust mailwasher 3.1 pro, en slechts sporadisch moet ik em echt gebruiken. Raar of zelden dat ik nog spam krijg, ondanks mijn surfgedrag ;-)) Ie checkt hier 5 pop-adressen en 4 hotmails zonder problemen, is nog nooit vastgelopen, geef em 100 op 100.

Saldos, ik heb de PC-Active juli/aug+cd met antispam-progjes (aanrader) voor me liggen en eigenlijk is de droevige conclusie dat je maar een ander email-adres moet nemen mocht het te erg worden...er staat overigens wel een interessant artikel in hoe een en ander in z'n werk gaat qua spam, en ook wat je wel en niet moet doen. Het is zelfs zo erg dat het blad geen email-adressen meer publiceert ivm overlast. :confused:

Geplaatst door saldos

ojan,
Ik denk niet dat je mij begrijpt.
Ad-aware is geen antispam maar anti spyware/adware.
En hotmail is geen programma, maar een webmail.

Ik wil weten dus welke antispam programma mensen gebruiken bijvoorbeeld om emails te bouncen, om emails te verwijderen van de server voordat ze op de computer komen etc. Er zijn verschillende programma's zowel gratis als wel betaald en ik wil weten welke de beste is. Snap je?
Ow, ik had ad-aware er ook bijgezet omdat popups ook eigenlijk een vorm van spam zijn, en ad-aware de manier om ervan af te geraken...
Over hotmail blijf ik toch bij mijn standpunt hoor. Het is idd een webmail, maar dan 1 met 2 belangerijke voordelen:
1) Je kan zeer makkelijk afzenders blokkeren, zowel op naam als op domein. Zo kan je bvb alle afzenders van Yahoo blokkeren.
2) Zoals Gezina al ong aanhaalt: als het echt te gortig wordt, sluit ik mijn webmail account, en maak ik er een andere aan.
Naast mijn hotmail gebruik ik natuurlijk mijn privémail die ik maar zeer voorzichtig vrijgeef.
Verder gebruik ik geen antispam proggies omdat er (zo begrijp ik toch?) altijd moet naar gekeken worden. Indien automatisch, dan loop je het risico dat er emails geweigerd/verwijderd worden die toch voor jou bestemd waren.
Verder denk ik dat verstandig gebruik van je email adressen je al een heel eind brengt hoor…
Tot slot wil ik dit nog meegeven aan iedereen. M$ Vindt blijkbaar ook dat het maar al te gortig wordt met dat spammen. Deze maand geven ze bij XP tips & tricks een 10Tal anti spam tips weg. Het is geen programma, maar misschien ben je er iets mee...

Mijn oplossing: ik gebruik outlook express. Ik stel gewoon berichtregels in en blokkeer alle e-mails die ik niet meer wil, ze komen automatisch in de prullenmand terecht, nu heb ik er geen last meer van. Als ik virussen krijg van een bepaald persoon (constant) dan laat ik die berichten ook nog eens automatisch terugzenden (ook geen last meer van :cool: )
(ik weet dat je een antispam prog wil horen maar toch, je kunt beter een efficiënte oplossing zoeken want ik vertrouw zo'n prog toch geen 100% :eek: )
greetz

Ik gebruik Spampal. Dit programma draait mee op de achter grond en filtert mijn mail op basis van reeds bestaande blacklisten.

Werkt vrij streng, ik heb geen last van spam. 1x per week de rommelak legen en de binnengekomen spam is weg. Spampal geeft alle spam in de onderwerptitel het woord "spam", en met een simpel berichtregeltje gaat alle spam in een speciale map.

Ik gebruik het progje ,,SPYBOT" werkt goed en is gratis.
Daarnaast heeft mijn kabel provider Quicknet (Multikabel) zins kort filters geplaatst voor spam en virussen.

Geplaatst door Will-Well
Ik gebruik het progje ,,SPYBOT" werkt goed en is gratis.
Daarnaast heeft mijn kabel provider Quicknet (Multikabel) zins kort filters geplaatst voor spam en virussen.
sinds wanneer is spybot tegen spam ? Spybot is gelijkaardig aan adaware, en zoekt naar spyware.............

McAfee Spamkiller .

We hebben het hier over Spam en niet over Spyware!!!!

OK sorry hoor! Maar je hoeft niet gelijk boos te worden.

Ben niet boos hoor .

Geplaatst door Will-Well
OK sorry hoor! Maar je hoeft niet gelijk boos te worden.

Me provider filtert ook al een hoop spam.
Als ze dat allemaal is een keer doen dan zijn een hele boel van die problemen opgelost.
Daar staat ie ook niet op maar op me andere mails.

Over de Spamkiller.
Alles wat ik wil ontvangen staat op friends.
Kan je gewoon importeren uit je adresboek.
Bepaalde domeinen staan geblokeerd.
Met Hotmail en Yahoo komt niets meer binnen.
Kijk wel na of er iets niet onterecht is in gekomen.
Maar je kan het E-mail adres ook weer zo bij Friends zetten.
Ik vind hem makkelijk in gebruik en er zijn een hoop mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
Inderdaad als er aan de bron al het meeste uitgefilterd wordt dan hoef je zelf nog maar een klein beetje te doen.

Virussen en spam: een update
In onze vorige nieuwsbrieven informeerden wij u al over de invoering van een virusscanner en spamfilter. Tot nu toe zijn beide diensten zeer succesvol gebleken. 4.000 klanten hebben het spamfilter al geactiveerd en dit aantal groeit elke dag. Wij hebben in kaart gebracht hoeveel virussen en spam er gemiddeld per dag worden ontdekt. Van de 500.000 mails die per dag via ons netwerk worden verstuurd werden tussen de 25.000 en 50.000 virusmails en tussen de 15.000 en 20.000 spamberichten herkend.

Bron Multikabel (Quicknet).

SpamInspector OutlookExpress

Maar ik krijg nogsteeds ongeveer3 mails per dag spam binnen op verschillende adressen.

Spaminpector is een plugin voor OE of Outlook.
www.giantcompany.com

Voorheen gebruikte ik Mailwasher maar omdat dit weer een appart programma op het systeem erbij is, heb ik het toen verwijderd.
Imo Mailwasher netzo (niet- :( )effectief als Spaminspector.(als je weet hoe beide te gebruiken)

Laatst bewerkt:
Re: SpamInspector OutlookExpress

Geplaatst door @temptation
Maar ik krijg nogsteeds ongeveer3 mails per dag spam binnen op verschillende adressen.

Spaminpector is een plugin voor OE of Outlook.
www.giantcompany.com

Voorheen gebruikte ik Mailwasher maar omdat dit weer een appart programma op het systeem erbij is, heb ik het toen verwijderd.
Imo Mailwasher netzo (niet- :( )effectief als Spaminspector.(als je weet hoe beide te gebruiken)
wat maakt een proggie van amper 1.5 mb uit, en ik ben overtuigd van de effectiviteit ,ieder zen keuze.......

Ik heb nu een account bij myrealbox.com en die filterd al wat spam der uit en opera's anti spam filter doet de rest!

Ok, bedankt iedereen voor de bijdrage.

Ook @temptation en headout en de jean, bedankt voor de programma's Spampal en Spam inspector en mail washer.

Nu heb ik nog een vraagje: Welk programma zorgt er ook voor dat er een mailtje terug wordt gestuurd dat mijn email adres niet bestaat naar het bedrijf dat mij aan het spammen is? Weet iemand dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan