Wat vinden jullie van deze samenstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Op dit moment zou ik absoluut geen OS aanschaffen !

Immers: je kunt Win 7 met gratis licentie 1 jaar uitproberen.

Bovendien: wie na 26 juni a.s. een PC met Windows Vista aanschaft krijgt van @Microsoft een gratis Win 7 update !

Greetz,

Harry.
Aanvulling:
Komende maand komt de (vermoedelijk) laatste testversie uit. Welke je dan kan downloaden van de microsoft-site kan downloaden. Als ik het goed heb...


De X3 720 is beter dan de x4 810. Wil je een x4 dan kan je beter kijken voor een x4 920 of 940. Of zelfs de x4 955 of x4 945. (alleen moet je dan nog een weekje wachten tot deze in alle webshops verschenen is)


Heb jij toevallig ervaring met die scythe koelers? zijn die stil want ik heb nog stille koelers nodig :eek: en ook denk ik handig om te weten voor de ts
Nee, maar scythe is altijd goed :)
 
Toch zonde om de x3 720 niet op een am3 moederbord te zetten.
Ze zijn jammer genoeg nog wat duurder net als het ddr3 geheugen,

Wachten tot juni is misschien handig, dan zijn de prijzen mogelijk wat gezakt.
En dan kun je dus ook een upgrade-bare Vista kopen zoals Harry Snor post.

Op dit moment is deze prima gigabyte van net geen €120 de goedkoopste die ik kan vinden.
een ddr3 is ook nog wat duurder.
Deze 4gb OCZ kost net geen €60
Je kunt ook overwegen om nu 2gb te kopen, of een technisch mooier triple setje

mvg leo

Edit: Eventueel kun je overwegen om nu een paar tientjes uit te sparen door een (iets langzamere) 4850 te kopen.
In de toekomst kun je er dan een tweede 4850 naast zetten en dat zal best lekker draaien.
 
Laatst bewerkt:
waarom zou ik volgens jullie dat Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Moederbord moeten nemen? en niet de MSI KA790GX

wat is het verschil?

Zouden jullie voor mij een aantal Systemen kunnen samenstellen op Salland of Azerty en die hier posten.
En daarbij ook kunnen vertellen waarom je dat gekozen heb :)

budget is zo'n 800 euro en het moet vooral voor gamen worden gebruikt (ook over een paar jaar xD).
alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
waarom zou ik volgens jullie dat Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Moederbord moeten nemen? en niet de MSI KA790GX

wat is het verschil?
Een belangrijk verschil is dat de gigabyte 2 pcie-poorten heeft: dus je kan 2 videokaarten in je systeem zetten.
Als je dat toch niet doet, dan kan je net zo goed de MSI nemen. Scheelt flink wat geld.

Het foxconn-moederbord dat ik eerder koos heeft ook geen 2e pci-e (x16) poort. Dus wat dat betreft....
 
Maar ik neem aan dat de TS geen 64 bit versie heeft, dus is het dan niet zonde om er 4 GB in te zetten?
 
oohjaa:p... maar hoe kan hij nou de testversie downloaden zonder op zijn computer te kunnen want hij heeft geen besturingssysteem?
 
Het gigabyte moederbord heeft een am3 socket
Net als de processors die marsmannetje en The_Robin hebben gesuggereerd.
De andere twee moederborden hebben een een AM2+ socket. Dat is alweer een uitstervend ras aan het worden..

De x3 720 heeft een ddr3 geheugencontroller aan boord.
In theorie is dat sneller en beter dan ddr2
DDR3 is binnenkort de standaard voor geheugen.
Deze controller werkt echter alleen in combinatie met een AM3 socket.
ook toekomstige processors van AMD zullen een AM3 socket hebben (tot er weer iets nieuws komt.)

De AM3 socket is vrij nieuw, vandaar dat de er nog niet zo heel veel moederborden mee zijn en die zijn nog wat duurder.

Vandaar mijn suggestie van dit moederbord
Binnenkort zijn vrijwel alle AMD moederborden voorzien van socket AM3
Het extra PCIe slot voor een toekomstige eventuele extra crossfire kaart en de goede kwaliteit (vind ik zelf) van gigabyte zijn mooi mee genomen.


NB Het verhaal van het technisch betere triple setje is een vergissing.
Dat geld alleen voor de i7 intelborden, Daar zit een geheugen controller in die DDR3 triple channel geheugen ondersteund.
De AMD ondersteund alleen DDR3 dual channel.
Daarom kun je het beste twee geheugen modules gebruiken.
Bv, de set die marsmannetje suggereerde.
wiki
 
Laatst bewerkt:
Het gigabyte moederbord heeft een am3 socket
Net als de processors die marsmannetje en The_Robin hebben gesuggereerd.
De andere twee moederborden hebben een een AM2+ socket. Dat is alweer een uitstervend ras aan het worden..
Das niet waar.
AM2+ is nog steeds standaard.
AM3 heeft nog geen voordeel, behalve dat je mogelijk langer nieuwe processors in je pc zet: kijk naar je vorige pc's -> update je wel eens je processor, dan am3 voor de zekerheid nemen.
Doe je dat toch niet, dan kan je net zo goed AM2 nemen. Net zo goed en goedkoper.

De x3 720 heeft een ddr3 geheugencontroller aan boord.
In theorie is dat sneller en beter dan ddr2
DDR3 is binnenkort de standaard voor geheugen.
Deze controller werkt echter alleen in combinatie met een AM3 socket.
ook toekomstige processors van AMD zullen een AM3 socket hebben (tot er weer iets nieuws komt.)
Weer heb je het helaas fout.
De x3 720 heeft een DDR3-controller EN DDR2-geheugencontroller aan boord.

Dus je kan ze op allebei gebruiken.

De x4 940 heeft alleen een ddr2-controller: die kan je dus niet op een ddr3-moederbord plaatsen.

DDR3 is voorlopig nog niet sneller dan ddr2. Misschien verandert dit met de komst van de nieuwe am3-processor phenom II x4 955.

De AM3 socket is vrij nieuw, vandaar dat de er nog niet zo heel veel moederborden mee zijn en die zijn nog wat duurder.

Vandaar mijn suggestie van dit moederbord
Binnenkort zijn vrijwel alle AMD moederborden voorzien van socket AM3
Het extra PCIe slot voor een toekomstige eventuele extra crossfire kaart en de goede kwaliteit (vind ik zelf) van gigabyte zijn mooi mee genomen.
Anderzijds is het msi-bord ook gewoon goed.
 
Ik heb niet gezegd dat de processor niet zal werken op een am2+, dan had ik het wel anders neergezet:D
Wel dat de ddr3 controller alleen werkt op een am3 voet.
Je hebt gelijk waar je het hebt over het twijfelachtig nut van de am3 voet op dit moment.
AMD wil daar echter wel op inzetten voor de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
hey bedankt allemaal voor de informatie,
zouden een paar mensen een systeem willen samenstellen op Azerty of Salland zoals je het zelf zou doen :)

Ik ben erg blij met alle snelle reacties:)

nogmaals bedankt alvast voor alle info
 
Ik zou gewoon naar marsmannetje luisteren en met hem je perfecte systeem samenstellen. En gewoon vragen waarom hij voor dit kiest en niet voor dat enz. zo kom je er zelf achter waarom dat de beste optie is.

Waarom marsmannetje?:

Hij heeft op dit forum al zoveel mensen geholpen met het samenstellen van pc's en elke keer krijgt hij het weer voor elkaar om een super goede samenstelling neer te leggen voor de TS
 
ok
Marsmannetje: zou je voor mij een definitieve samenstelling kunnen geven? (met link)
en er ook bij vertellen waarom je voor dit heb gekozen?
je weet ongeveer wel wat de eisen zijn etc ^^

alvast bedankt :)
 
:eek: bedankt voor je compliment, nick :thumb:

Ik wil het best finetunen, maar ik weet niet precies wat jij voor type gebruiker bent.
Wil je de mogelijkheid open houden om nieuwe processors op je moederbord te plaatsen, of ben je een type die gewoon na een paar jaar weer een nieuwe pc koopt?
Dat is namelijk het punt bij de keuze AM2 vs AM3.
AM2 is goed genoeg als je toch geen processors gaat upgraden. Met het bespaarde geld kan je dan een betere videokaart kopen. Daar heb je met gamen meer aan.

Hoeveel wil je nu echt besteden? Zo dicht mogelijk bij de 800, of maximale prestatie voor bijv 900 euro?
En wat doe je met het besturingssysteem? Koop je dit later (en werk je voorlopig met XP, of de test-versie van Windows 7)?
Als je het later koopt en je koopt nu een pc van 900 euro, dan moet je straks dus weer 100 euro uitgeven waardoor je op 1000 totaal uit komt.
 
hey,

Nou ik weet dat van die Am2 of AM3 nog niet zeker, ik ben niet zo handig en dan moet je zelf processor etc vervangen xD maar het is wel handig dus doe maar AM3 :)
Ik moet games als Crysis bv goed kunnen spelen
ik speel nu COD4 op een laptop en ik heb zo'n +/- 35FPS en daar wil ik zeker een stuk hoger van maken.

het systeem moet zo dicht mogelijk bij de 800euro liggen, en ik gebruik mijn Windows Xp home edition 2002 wel totdat ik windows 7 kan aanschaffen.

Ik wil wel en tijdje mee kunnen draaien met dit systeem kwa Games op hoge/normale settings en niet dat ik over 2/3 jaar een nieuwe pc MOET kopen xD
Dus AM3 lijkt me verstandiger :)

alvast bedankt, echt top :thumb:
 

Ik blijf dan hierbij. Dit is echt het beste voor je geld.
Je zou iets kunnen besparen op harde schijf:
http://www.azerty.nl/producten/prod...ntern-3-5-sata-300-7200-tpm-buffer-16-mb.html

Wil je echt naar de 800 euro, dan zou ik voor AM2 kiezen -> dan kan je namelijk voor een goedkoper moederbord kiezen.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[71511]=1&product[71286]=1&product[91317]=1

Onder 800 kan je komen door het foxconn-moederbord te nemen.

Persoonlijk zou ik voor het DDR2-systeem kiezen.
Je kan voorlopig nog zat nieuwe processors kopen voor dat moederbord.
Denk aan de Phenom II 920, 940, 945, 955 en alle andere processors die het komende jaar nog uit gaan komen.
 
ok bedankt:thumb:

jij zou dus voor de AM2+ samenstelling gaan, en ik denk dat ik een scherm van 20" neem want hij staat vrij dichtbij op mijn bureau en ik ben bang dat 22" dan wel erg groot is of vinden jullie van niet??

wat ik trouwens niet snap is dat de processor, bij de onderstaande link, een AM3 is en het moederbord AM2+?? hoe zit dat dan?
en wat is het verschil tussen deze vidoekaart (van de link hieronder) en de deze: HIS HD 4850 IceQ 4 TurboX 512 MB (hij staat ook in de link van mijn eerste post)??? het is toch allebei 512Mb

en hoe lang denken jullie dat ik met dit systeem mee kan gaan in de games? (op normale/hoge settings)
Denken jullie dat je met Windows Xp ook nieuwe games an spelen, of zullen nieuwe games alleen draaien met Vista?


voor de rest bedankt :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan