marsmannetje
Meubilair
- Lid geworden
- 31 dec 2000
Precies. En ik vind dat hij beter iets kan bezuinigen op het moederbord (aan prestaties verlies je vrij weinig: je verliest vaak alleen opties waar je in praktijk toch weinig gebruik van maakt)780G werkt inderdaad ook prima. Alleen oudere SB, maar dat kan verder geen kwaad.
Het is maar net was de TS voor het moederbord over heeft.
Voedingen zijn best heel duur op het ogenblik. Dit terwijl er wel erg veel concurrentie is. Vrij onbegrijpelijk in mijn ogen.Qua voeding, kan je natuurlijk het beste gelijk eentje kopen die future-proof is, dus met een minimaal wattage van 700. Zo'n nieuwe Antec TP-750 is dan een leuke keuze.
Mocht je dat dan te duur vinden, neem dan gewoon OCZ Fatal1ty 550 nemen van nog geen 70 euro.
Als het om enkele euro's gaat, dan kies ik ook voor de snellere.Het verschil tussen een WD6400AAKS en een WD6401AALS is misschien niet bijster groot, maar waarom zou je in vredesnaam niet wat extra euro's neerleggen (gaat maar om een paar euro) voor momenteel een van de snelste SATA2 harde schijven. (Althans bij Salland is ie maar een paar euro duurder, Azerty is wel weer 5 euro er boven op).
Maar bij Azerty vond ik het echt net iets te veel van het goede:
Liever 1 seconde langer wachten tijdens het laden van een spel / laden van windows, dan tijdens het spelen last te hebben van een te trage videokaart of processor.
Maar helaas nog te duur.Op dit moment zou het wijs zijn om een AM3 bord te nemen met daarbij passend DDR3 geheugen, gaat zeker wel even mee. Althans ik verwacht niet dat AMD socket AM3 er snel uit gaat gooien.
Ik denk dat als je een maand wacht, dat er dan wat meer moederborden te koop zijn, waardoor de prijs wel iets naar beneden zal gaan.
Eigenlijk heb je nu nog vooral de highend-modellen.
Deze kies ik ook vaak..Qua HD4870 heeft Azerty voor 3 euro ook de XFX Radeon HD 4870 XXX,
http://www.insidehw.com/Reviews/Graphics-cards/XFX-Radeon-HD-4870-512MB-XXX.html
http://www.driverheaven.net/reviews.php?reviewid=714
XFX is wel een van de betere merken, dus zou ik die nemen.
Die is bij Salland ook betaalbaar, dus daar ook gekozen.
Alleen de Gainward is een opgevoerde HD4870, terwijl die bij Azerty ook nog goedkoper is dan de XFX.
Vandaar...
Jij zegt het: ik denk het.De assemblage is bij Salland goedkoper, en je hebt 3 jaar garantie ipv 1.
Azerty is wel echt absurd duur voor die assemblage en dan maar 1 jaar garantie geven.
Ze hebben opeens de tarieven verhoogd.

Dit terwijl mensen die hun systeem in elkaar laten zetten alles bij die webshop kopen.
Als ik een systeem koop, dan koop ik vaak bij meer webshops, zodat ik net wat voordeliger uit bent. Dat vergeten bedrijven als Azerty....
Het scheelt overigens maar 15 euro. (btw - ex btw...)
Maar nog wel 20 euro duurder dan mijn systeempje.Was met het volgende totaal plaatje 30 euro goedkoper uit @ Salland: