• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wat voor een combi formule wordt dit

Status
Niet open voor verdere reacties.

franskatja

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2005
wat voor een combinatie formule wordt het als ik twee tabbladen heb, blad 1 en blad 2.

in blad 1 zijn de kolommen: partno. /omschrijving/daum besteld/ aantal besteld/ datum geleverd/ aantal geleverd/ verschil in levering.....

in blad 2 zijn de kolommen als volgt:
partno./omschrijving/ datum balans/ hoeveelheid/geleverd/ datum balans .....etc.

blad 1 werkt met een vaste volgorde van partno. In blad 2 varieren de partno. (je besteld ten slotte niet altijd het zelfde en in de verticale lijst komen dus meerdere keren hetzelfde partno voor, maar dan met een andere datum van bestellen.

Nu wil ik bij blad 2 in de kolom levering (als de datum van levering valt tussen de datum van de voorgaande balans en de komende balans als er in de tussentijd een levering is geweest (dus blad 1 kolom aantal geleverd)dat het aantal geleverd (blad 1) vanzelf verschijnt in blad 2 bij hoeveelheid geleverd.

een hele lap tekst, ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel en ik hoop dat het mogelijk is.

Als je een antwoord weet, wil je dan een voorbeeld formule geven, zodat ik een beetje weet wat je bedoeld??

Mocht het niet duidelijk zijn, maar je denkt wel een oplossing te weten en je wilt helpen, vraag het alsjeblieft.

Bij voorbaat heeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt

Ik denk dat het met vert.zoeken op te lossen is.
Kun je er een klein voorbeeldje geven (Gezipt) van je bestand. Dat werkt gemakkelijker zeker voor de uitleg.

Sorry voor de extreem late reaktie. Kleine vakantie tussendoor gekomen.

Hier heb je dan als bijlage een voorbeeldje. In het echte bestand zitten veel meer koppelingen en profielen en is dus ook vele malen groter.
Ik heb dus echt een klein voorbeeldje gegeven, zodat hopelijk de bedoeling duidelijk is.

De kolom levering in het tweede blad moet dus automatisch worden ingevuld als de datum van levering valt tussen de voorgaande datum van balans en de komende datum van balans.

Als je eventueel ook ideen heb hoe het handiger is op te zetten, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Ik denk dat verticaal zoeken niet voldoende is en dat het echt een combinatieformule moet worden, maar hoe...tja als ik dat wist....:p

ik hoor het wel als je nog vragen heb.

groetjes
Katja

Franskatja,

Geen bijlage... te groot? Max 100kb of niet eerste gezipt? Direct een .xls bestand plaatsen is niet toegestaan.

Met vert.zoeken kan je de omschrijvingen wel ophalen, maar om een beetje antwoord op je andere vragen te geven is een voorbeeld bestand echt nodig, je vraag laat nu te veel vragen open om er behoorlijk antwoord op te kunnen geven.

Blad1 en Blad2 omgedraaid qua waarden t.o.v. je vragen?

Laatst bewerkt:
zou kunnen,
dit is alleen een voorbeeld, dus als ik de waarden heb omgedraaid in het voorbeeld...sorry, maar de bedoeling blijft hetzelfde... is het bestandje duidelijk en de vraag nu ook???:o

zo niet dan hoor ik dat uiteraard graag, dan kan ik proberen om mijn vraag nog gedetailleerder te stellen

Je formules op blad2, kolom H kan ik ook niet helemaal volgen, Verbruik = Hoeveelheid + Geleverd - Hoeveelheid volgende week.

Ook je kolom volgorde lijkt met niet logisch.
Je hebt een hoeveelheid (vorige week), + geleverd - verbruikt geeft nieuwe hoeveelheid (deze week), lijkt mij.
Mag je voorbeeld veranderd worden?

Rest van je vraag is mij wel redelijk duidelijk... lastig dat wel, je wilt een soort week historie hebben die zich zelf vult n.a.v. de bestellingen en het verbruik.

Laatst bewerkt:
tuurlijk mag het veranderd worden, ik sta altijd open voor suggesties..

en dat het moeilijk is...dat dacht ik ook al..ik hoopte dat het mijn tijd van het invullen zou beperken. het originele bestand heb ik zelf opgezet voor mijn afdeling op het werk. Hier krijg ik dus niet te veel tijd voor het bestellen en is elke tijdwinst welkom. Dus als je misschien gelijk ook een ideetje heb met betrekking tot een kolommetje waarin de computer een soort voorbeeldbestelling aangeeft per week naar aanleiding van de voorraden. ik houd me aanbevolen

Ben er nog niet uit hoor...

Maar in een poging e.a. te vereenvoudigen had ik het idee om met week nummers te gaan werken.
Als ik elke datum terug breng tot een bepaalde week is dat één variable minder.
Toen ik daar mee bezig was zag ik echter in je voorbeeld dat je van 2-8 naar 8-8 naar 12-8, naar 18-8 gaat, dus een 6 dagen interval en geen 7 (week) is dat bewust of een foutje in je voorbeeld?

dit is enigszins bewust...ik probeer wel op een vaste dag in de week de balans te houden, maar het wil nog wel eens varieren. wel is er maar een keer in de week een balans(je)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan