Wat voor monitor raden jullie mij aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
de aldi krijgt woensdag ook 2 aardige medionschermen in de reclame kijk maar op de site.

inch is de grootte van je scherm. vroer was alles 14/15 inch toen kwam 17...veel mensen ziteen nu op 19 en hoe hoger hoe groter...richting tv grootte.

inch is de lengte van hoek tot hoek over de diagonaal van je scherm.
persoonlijk vind ik 19 perfect en hoef ik niet groter...

ik heb nu volgens mij ook 19 inch

hier staan 2 schermen Iiyama en eentje van aldi medion
dat van den aldi is ook zo slecht niet voor ik dacht 200€ een 19"

aan budjet dat je er voor over hebt kan je vergeten of je zou een crt moeten kopen
dat vind je nog op beuzen voor spotprijzen
maar wil wil nog zoeen lompe schermen;)

De schermen waar jullie nu naar kijken behoren niet tot de catogerie GOED.

waarop baseer je dan dat IIyama niet goed is?
leek mij wel een leuk budget scherm nl.
Details zijn wel interessant.

waarop baseer je dan dat IIyama niet goed is?
leek mij wel een leuk budget scherm nl.
Details zijn wel interessant.

Je zegt het gelijk goed. Voor een budget scherm is het een goed scherm. Maar meer ook niet.
Zoals ik al meer heb aangegeven een goed en goedkoop scherm gaat niet samen.

Op een ander forum een leuk stukje over TFT monitoren: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=41508

goed ieder zijn mening,:confused:

het wil niet zeggen dat mijne volvo een ramp was dat alle volvo slecht zijn

van de zogzegde topschermen heeft ook maar 3 jaar overleeft

maar daar heeft de topicstarter niets aan budjet is 100/150€;)

Ieder heeft zijn eigen budget. Maar dan moet je met dat budget niet spreken over een goed scherm.

goed ieder zijn mening,:confused:

het wil niet zeggen dat mijne volvo een ramp was dat alle volvo slecht zijn

van de zogzegde topschermen heeft ook maar 3 jaar overleeft

maar daar heeft de topicstarter niets aan budjet is 100/150€;)

als je voor 400€ geen goed scherm hebt
hoeveel kost uwe dan :confused:

er zijn hier zoveel monitoren genoemd :P Die samsungs monitoren vind ik wel mooi maar welke is nou echt goed ?

Laat ik het duidelijk stellen. Het is puur afhankelijk wat je met je scherm gaat doen.
In mijn geval beoordeel ik de kwaliteit van een scherm op kleurechtheid, en inkijkhoek.
Wanneer je een scherm hebt met een TN panel erin, heb je een inkijkhoek van 168 graden.
Wanneer je bij dit type schermen ietwat van zithouding verandert, veranderen de kleuren en contrast van je weergave.

Wanneer je een scherm neemt uit een duurder segment(bv een PVA panel), heb je een inkijkhoek van 178 graden. Wanneer je bij dit type scherm zowat naast het scherm gaat zitten, blijven de kleuren en contrast nagenoeg gelijk.

Nu denk je, wat maken die 10 graden nu uit. Maar geloof me, dit is een enorm verschil.
Nadeel van de PVA panels is dat de reactie snelheid wat trager is.

Wil je dus gamen, kies je voor een TN panel, en neem je de kleuren voor lief.

Wanneer je in een normale winkel op zoek gaat naar een TFT monitor, zal je alleen maar TN panels tegenkomen vanwege de goedkopere prijs.

Wil je kwaliteit, zal je moeten gaan zoeken in de betere computer zaken, en je beurs moeten opentrekken.

"Betaalbare" goede merken zijn Samsung(niet alle types), Dell en Eizo

Om het dus kort samen te vatten, alle gangbare scherm tot de prijs van pakweg €400,- zijn huis tuin en keuken schermen.
Boven de €400,- kun je gaan denken aan goede schermen.

Echter voor de prijs die @TS voor ogen heeft, zal je weinig goeds vinden.

Laat ik het duidelijk stellen. Het is puur afhankelijk wat je met je scherm gaat doen.
In mijn geval beoordeel ik de kwaliteit van een scherm op kleurechtheid, en inkijkhoek.
Wanneer je een scherm hebt met een TN panel erin, heb je een inkijkhoek van 168 graden.
Wanneer je bij dit type schermen ietwat van zithouding verandert, veranderen de kleuren en contrast van je weergave.

Wanneer je een scherm neemt uit een duurder segment(bv een PVA panel), heb je een inkijkhoek van 178 graden. Wanneer je bij dit type scherm zowat naast het scherm gaat zitten, blijven de kleuren en contrast nagenoeg gelijk.

Nu denk je, wat maken die 10 graden nu uit. Maar geloof me, dit is een enorm verschil.
Nadeel van de PVA panels is dat de reactie snelheid wat trager is.

Wil je dus gamen, kies je voor een TN panel, en neem je de kleuren voor lief.

Wanneer je in een normale winkel op zoek gaat naar een TFT monitor, zal je alleen maar TN panels tegenkomen vanwege de goedkopere prijs.

Wil je kwaliteit, zal je moeten gaan zoeken in de betere computer zaken, en je beurs moeten opentrekken.

"Betaalbare" goede merken zijn Samsung(niet alle types), Dell en Eizo

Om het dus kort samen te vatten, alle gangbare scherm tot de prijs van pakweg €400,- zijn huis tuin en keuken schermen.
Boven de €400,- kun je gaan denken aan goede schermen.

Echter voor de prijs die @TS voor ogen heeft, zal je weinig goeds vinden.

nou dan zal ik eerst maar is door gaan moeten sparen.

Ja en de transportkosten van Dell zijn ook niet misselijk, ik heb het ooit wel eens geweten, maar ben dit effe kwijt.

Ga er van uit dat je voor dit scherm richting 300 euro komt met alles inclusief, BTW+verzending.

Als je dan eens gewoon doorklikt bij Dell, kom je er achter dat verzendkosten voor een monitor wel € 0,00 bedragen, zodat de totaalprijs van de monitor op € 222,23 incl. BTW komt.
Voor dat geld heb je dan wel een redelijk goede monitor.

attachment.php

Bijlagen

• dell22inch.gif
    dell22inch.gif
    53,6 KB · Weergaven: 57
Als je dan eens gewoon doorklikt bij Dell, kom je er achter dat verzendkosten voor een monitor wel € 0,00 bedragen, zodat de totaalprijs van de monitor op € 222,23 incl. BTW komt.
Voor dat geld heb je dan wel een redelijk goede monitor.

attachment.php

gratis verzendkosten vervalt op 1 augustes en ik ga volgende week al op vakantie en wil na de vakantie het kopen maar ik denk wel dat ik voor die ga.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan