wat voor processorkoeler kryg je ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Pasja, u snapt niet echt wat ik bedoel.

Ik weet niet zeker waar ik naar moet kijken maar ik heb het zo gedaan: Component KHX6400D2LLK2/1GN en ik had daarna op azerty.nl gekeken naar kingston en deze cijfertjes gezocht ik vraag alleen of dat ik het goed doe ? ik wil niet dat mijn toekomstige pc iets zal markeren :D

NEE, die staat niet in de QVL van Asus.
 
Kingston KVR800D2N5/1G, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 1 x€ 54,45Stukprijs

DIE staat zowel op de QVL, alsmede op de site van Azerty DDR2 non ecc pagina 4
 
sorry maar ik zie hem nergens staan op azerty zou u mij de link willen geven :eek:
 
Dark, dat staat hierboven:

Azerty, geheugenmodules, kies dan dd2 non ecc en dan pagina 4, DAAR kom je 'm tegen.
 
aah eindelijk zie ik 'm :thumb::D nu snap ik het pas :p super bedankt pasja !

maar wat is het verschil tussen non ecc, ecc en overclocked modules ? kan ik niet beter een overclocked nemen presteert sneller ?
 
ECC en Non-ECC heeft met geregistreerde geheugenmodules te maken. ECC wordt in servers gebruikt.

Maar de meeste consumentenmoederborden ondersteunen geen ECC modules.

Overgeclockte modules zou ik niet nemen, is het zelfde als met een processor. Zoveel prestatiewinst zul je niet krijgen...
 
dit is 'm dan uiteindelijk geworden klopt nu alles wel past alles samen ?

toekomstige pc.JPG
 
Ziet er goed uit, alleen.................. waarom kies je voor een SATA harddisk, terwijl je daarnaast 2 IDE apparaten laat inbouwen? Waarom niet alles SATA? Het moederbord heeft 4 SATA aansluitingen en je gebruikt er slechts 1. (Voor de harddisk)
 
Laatst bewerkt:
Misschien weet de TS niet dat er tegenwoordig al SATA drives worden geleverd.

Ook ik zou dan voor alles SATA gaan, zoveel gebruik wordt er niet meer van IDE gemaakt. Ik moet het bij mijn moederbord met 1 IDE aansluiting doen...
 
huh lol wat is het verschil tussen ide en sata ? weer iets nieuws dat ik niet weet dus ik kan beter ide nemen volgens jullie ?
 
ik heb net gekeken op azerty en ik moet zeggen dat ide maar 8 mb heeft en de sata 2 zyn veel sneller 16 mb :confused: dus waarom zou ik in hemels naam een ide nemen ?
 
Even heel kort door de bocht?
SATA heeft meerdere voordelen t.o.v. IDE aansluitingen:

- smallere kabels, dus minder "rommel" in je kast en zodoende een iets betere luchtstroom en dus iets betere koeling
- iets hogere doorvoorsnelheid van de gegevens.

Dat -en het feit dat de prijzen van SATA apparaten en IDE apparaten (nagenoeg) niets schelen EN het feit dat je moederbord de SATA's aankan van de apparaten, zou je jezelf tekort doen door apparaten te kiezen die IDE worden aangesloten i.p.v. SATA.
 
Laatst bewerkt:
hmm welke moederbord raad jij me aan nu die echt alleen maar sata heeft want ik hoef echt nix van ide, want messchien koop ik in toekomst nog een nieuwe schijf bij en dan zou die niet passen. Een moederbord rond 100 euro welke moet ik nemen ik heb er niet zoveel verstand van, ik had er maar willekeurig eentje uitgekozen :eek:
 
Er zijn nog maar weinig moederborden met alleen maar SATA aansluitingen, dit omdat IDE nog niet is afgeschreven.

Er zijn nog genoeg hardeschijven en disc-drives voor IDE te koop. Daarom hebben de meeste moederborden nu 1 IDE aansluiting om toch nog ondersteuning te bieden.

Zo kun je bijvoorbeeld toch nog die "oude" IDE-hardeschijf die je in je oude computer hebt in je nieuwe zetten.


Ik zou gewoon dit moederbord houden.
 
Al zou je een hdd erbij kopen, dan nog kom je uit, want je gebruikt nu 1 sata aansluiting en als je de andere 2 apparaten (thans IDE) ook omruilt voor SATA apparaten, houd je nog altijd 1 sata aansluiting over voor de later aan te schaffen hdd.
 
aah super bedankt ik dacht dat ik een verkeerde moederbord had gekozen :D ik had er zomaar een willekeurig uitgekozen. Ik hou zoals alles nu is :thumb: super bedankt The Devil en Pasja voor jullie hulp. Nog twee maanden sparen en dan ga ik hem kopen :thumb:
 
Ik ga het je (met opzet) lastiger maken, zodat je zeker weet dat je straks het voor jou meest nuttige moederbord gaat kopen:

HEB je wel het juiste moederbord gekozen..............?

Wat ik je aanraad, is om bij Asus eens wat productvergelijking te doen.

Stel jezelf eerst de volgende vragen:
- wil ik 1 of 2 videokaarten gaan gebruiken
- heb ik draadloos internet op het moederbord nodig
- heb ik een vast internet op het moederbord nodig
- wil ik een seriele poort op het moederbord hebben (een z.g. COM-poort) of heb ik alleen maar USB apparaten en geen apparaten meer die een COM aansluiting vereisen (een USB verloopkabeltje naar COM kost al gauw 27 euro)
- wil ik ondersteuning voor Dual Core (ja, dat wil je)
- wil ik een parallele poort (printerpoort) of is mijn huidige printer een USB printer
- hoeveel sata aansluitingen denk ik nodig te hebben? 1 brander + 1 DVD rom + 2x hdd= dus al 4
- wil ik bluetooth op het moederbord (handig voor mobieltje om foto's over te zenden)
- welke chip wil ik op het moedebord P965, P975 of de allernieuwste P35
- tot slot, hoe verhouden mijn wensen zich tot het mij ter beschikkking staande budget

Dat zijn wel zo'n beetje voor een gemiddelde gebruiker de belangrijkste te beantwoorden vragen VOORDAT je zelfs maar naar moederborden gat zoeken.

Als jij je wensenlijstje hebt opgemaakt, geef maar een gil, dan kijken we wel even mee bij Asus

Echt, doe jezelf een plezier en beantwoord ALLE bovenstaande vragen, het voorkomt nu, of volgend jaar een teleurstelling.
 
Laatst bewerkt:
Het lijstje is aardig compleet inderdaad maar ik snap niet waarom deze vragen er tussen staan
Heb ik draadloos internet op het moederbord nodig
Veel moederborden hebben dit niet dus wanneer je het wel wilt hebben dan wordt je keuze aardig beperkt. Het lijkt mij handiger om dan gewoon een losse PCI-kaart aan te schaffen.

Dan is het namelijk weer een vraag "Hoeveel PCI-kaarten wil je gaan gebruiken" Denk daarbij aan extra USB poorten (Nogmeer? Tja, je hebt van die mensen), een geluidskaart, tv-kaart of dus een draadloze netwerkkaart.
heb ik een vast internet op het moederbord nodig
De definitie van "vast" internet ontgaat mij even, ik denk hierbij aan internet via een kabeltje.

De huidige generatie moederborden hebben allemaal minimaal 1 gigabit netwerkpoort dus dan hoef je jezelf die vraag toch niet meer te stellen?
Wil ik bluetooth op het moederbord
Hier geldt volgens mij hetzelfde verhaal als bij het draadloze netwerk. Keuze is beperkt en het is handiger om een USB-Bluetooth ontvanger aan te schaffen.
 
Klopt wel zo'n beetje (ik heb niet alle 250 (?) gangbare moederborden beschouwd, maar als jij zegt dat de meeste standaard een netwerkpoortje hebben, neem ik dat onmiddellijk aan) en idd. "vast" internet is bekabeld internet. Waar ik iets anders tegenaan kijk is het plaatsen van pci kaarten. Als je een beetje een forse videokaart hebt, dan is het aantal beschikbare pci-slots, al gauw met 1 afgenomen. Tel daarbij op dat de moderner plankjes veelal 2 of 3 slots hebben en je ben al vrij snel "klaar" met uitbreiden.

Mijn lijstje was overigens nog niet aardig compleet, want er schoten mij nog 2 niet onbelangrijke dingen te binnen:

als je over core2 processors praat (lees: moderne processors "grote" harddisks en bijbehorende moderne andere apparatuur, zoals een vette videokaart of kaarten) dan gaat warmteontwikkeling ook al snel een rol spelen.

Je zou dus erg hard na kunnen denken over het plaatsen van een extra fannetje van 19 euro (120 mm) of misschien zelfs wel 2.
Dan kom je al snel bij de kast zelf uit. Als je een (redelijk) geavanceerd systeem koopt, moet je niet " zomaar" een willekeurige budgetkast erbij kopen, maar bijvoorbeeld een midrange kastje.
 
Laatst bewerkt:
Tja, Dark, bovenstaande "roept" een aspirant pc koper een beetje over zichzelf af als hij zelf een systeem gaat samenstellen. Kijk vooral ook eens naar de plankjes van MSI, zij bouwen over het algemeen iets goedkopere plankjes dan Asus, terwijl zij daarnaast momenteel een heel betrouwbare status "genieten."

Vind je het vervelend / moeilijk werk, dan doe je er handiger aan om bij Paradigit, MyComm, Dell o.i.d. een kant en klaar systeem te kopen. Dan is er reeds voor je nagedacht.

Enne, Dark, type in Google voor de grap eens in:

RAID 0
of
RAID 1

en lees eens wat artikeltjes door. Raak je geinteresseerd? Dan gaat het "feest" opnieuw beginnen. ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan