• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat werkt beter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ledenlijst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2011
Hallo,

Ik heb een ledenlijst met ca 60 kolommen en op dit moment zo'n 350 rijen.
Hier staat echt alles in. leden sponsoren vrijwilligers oudleden etc etc.
Om wat meer overzicht te hebben zou ik verschillende tabbladen willen maken.
Bijvoorbeeld dus sponsors, leden, vrijwilligers etc.
en als er iets in de hoofdlijst veranderd het ook in de sublijst veranderd. dus een lid is geen lid meer maar word sponsor dan moet hij van het ledentabblad afgaan en naar het sponsorblad verhuizen. Nu heb ik zitten kijken op het forum en diverse mogelijkheden gezien. Kopieren naar tabblad maar daar zaten veel witte regels tussen.
en iets met somproduct formule. Omdat het bestand nu al heel groot is is het lastig om een voorbeeld te maken, maar ik zou graag weten of iemand weet welke wijze het beste werkt. Van meer lijsten 1 maken is geen optie want iemand kan lid zijn maar ook sponsor of vrijwilliger, dus dat word lastig. Bovendien denk ik dat ik dan in elke lijst iets moet aanpassen bijvoorbeeld als iemand verhuisd.

Heel erg bedankt voor de hulp en ik ben mij er bewust van dat het mischien moeilijk is om te helpen maar er staan allemaal persoonlijke gegevens in het bestand, dus dat is geen optie. Ik heb de lijst zelf niet gemaakt, maar kan als ik weet wat er gebeuren moet wel een wat geroutineerder persoon inschakelen om te helpen maar die dacht dat het niet mogelijk was, ik zie hier dat wat ik wil wel kan alleen nu hoe doe je dat.

Groeten van een klien beetje wanhopig ledenlijstje

Het klinkt typisch iets voor Access maar dan zal ook veel werk kosten.
Iets begrijp ik niet: je schreef onder meer:

Kopieren naar tabblad maar daar zaten veel witte regels tussen.

Dat hoeft helemaal niet, omdat je bijvoorbeeld in VBA automatisch kan sorteren.

Is het wellicht een idee om enkele kolommen aan het totaaloverzicht toe te voegen waarin aangegeven wordt of men sponsor, (oud-)lid, vrijwiliger etc is?
Dus een kolom sponsor, een kolom oudlid, etc.
Dan kan je met bijvoorbeeld ja of een x oid aangeven of dat van toepassing is.
Verder kan het een optie zijn om gebruik te maken van autofilters.

Desnoods kan het geheel automatisch in VBA, maar dan is het handig om te weten hoe je het wilt hebben.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kolommen

Hallo Roncancio,

Omdat ik al zoveel kolommen heb is dat niet handig. (60)
Het is van een polsstokverspringvereniging.
Ik heb nl ook nog verscillende soorten leden.
Het is van een polsstokverspringvereniging.
Niet springend, jeugd, springend lid onder de 16, en boven de 16.
Wat je met VBA bedoeld weet ik niet zo goed zover ben ik er niet in thuis.
Omdat we alles van de bond ik excel aangeleverd krijgen werk ik hier ook in.
Dit heeft te maken met hoe alle data op de website komen en dat word ook al weer omgezet, weet niet of het in access zou kunnen.
Als het goed is heb ik een ebstand toegevoegd waar geen info in de kolommen heb. Dan kun je zien hoeveel kolommen er zijn.
gekleurde cellen zijn alleen tijdelijk om aan te geven dat het om een nieuw lid, wijziging van bijv adres of lid dat stopt gaat,
controleerd wat sneller met de lijst van de bond. (2x per jaar controle voor de afdracht van bondskosten)

Ik ga nu slapen anders ben ik morgen een ledenlijst ipv een zorghulp bij het huishouden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Handig dat je het bestand hebt opgestuurd.

VBA is programmeercode waarmee je in Excel zaken kan automatiseren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb een paar dingen in het bestand ingevoegd.
Even een paar fictieve namen en in kolom AJ een aantal soorten van lidmaatschap.
Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden endat iemand weet wat ik het beste kan doen.
Ik zou dus van de categorieeen van kolom aj tabbladen hebben met alleen die mensen erop die in die categorie horen.

Ledenlijst

Roncancio
bedankt voor je reactie maar van VBA heb ik nog geen kaas gegeten en weet niet hoe ik dat zou moeten doen maar wie weet komt dat ook nog wel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan