Waterkoeling - wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi allen,

Ik weet geen raad meer.
Ik ga namelijk een overklokbaar systeem aanschaffen met een nieuwe intel processor erin, ik heb gehoord dat deze erg heet worden als je ze een beetje overklokt.
Ik heb dus gekeken en de corsair H80 en de H100 leken me wel wat omdat er stond dat die niet gingen lekken.
Nou zegt mij vader: ¨ik denk dat het na een tijdje niet meer betrouwbaar is¨.
En ik denk dat het wel betrouwbaar blijft.
Heeft iemand ervaringen? en hoelang gaat het mee? is het veel beter dan luchtkoeling? is er nog iets anders dat ik erover moet weten??
nouja, een heleboel vragen, hoop dat jullie een oplossing hebben;).

Mvg, Casper

De kansen dat dat ding gaat lekken is eigenlijk gelijk aan 0. De vraag is of jij wel een een H80 of een H100 nodig hebt.
Alleen als je 4,5Ghz of hoger wil bereiken is een H80/100 nuttig. Anders kan je voor de helft van de prijs een Scythe Mugen 3 of een CM Hyper 212 EVO kopen.
Waterkoeling gaat lang mee. Vanwege de verschillende sockets kan je em op verschillende mobo's gebruiken (tenzij er natuurlijk nieuwe socketes komen).
Of het veel beter is dan Luchtkoeling? Dat ligt maar net aan het gebruik. Als je je CPU erg intensief gaat gebruiken is waterkoeling zeker handig omdat je dan flinke temperatuurverschillen kunt gaan zien. Voor internetten zal zelfs de stock koeler wel voldoen.

Mijn zoon heeft een gamer pc met waterkoeling. Hebben wij destijds gekocht omdat het goedkoper dan een gewoon koeler was. Zal ook stiller zijn.

In de praktijk geen omkijken naar gehad. Wel wordt om de 6 maanden de stof uitgeblazen...

Ik ga wel zware games doen en ben wel van plan een lekker overklokkinkje uit te voeren.
dus welke koeler is dan aan te raden?

Nou,precies wat er staat.
Dat hij om de 6 maanden de stof uit zijn pc blaast. (zeer wijs, overigens)
Het feit dat er waterkoeling in een pc zit wil niet zeggen dat er helemaal geen ventilators inzitten.
Ook het moederbord en hdd's moeten gekoeld worden.

Ik bedoel ermee dat het niet uitmaakt of je voor luchtkoeling of waterkoeling gaat, mits je voldoende koeling hebt. En zoals Palomino bevestigt: een waterkoeler alleen koelt nog geen volwaardig computer. Heel handig zijn stoffilters, dan hoef je niet om de drie manden schoon te blazen.

Zelf heb ik voor mijn zoon een extra zware i7 cpu gekocht en niets overgeklokt. Maar dat was mijn keuze.

Oke, is dan de H100i een goede keuze? en kan ik daar goed mee overklokken? en het gaat nooit lekken?

Moderne waterkoeler lekken niet. Dat kan alleen bij vorst gebeuren, indien het water in de koeler vriest. Maar ik vermoedt dat dan al lang je cv is gesprongen. Indien de H100 past, dan investeer je misschien wat Euros teveel, maar je slaapt dan ook lekker. Dus gewoon doen.

dus de h100i is beter dan de h100 toch?
en is de bevestiging van de h100 dan anders dan de h100i? en koelt hij beter dan de h80(i)?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Ik heb even voor je bij mijn voorkeur leverancier gekeken. H100 kan je daar niet meer kopen. Volgens de specs heeft de h100(i) twee fans en de h80(i) een fan.

Zie jij plaats voor de h100i koeler fans?

Hetgeen betekent: of zelf nadenken (is niet moeilijk) of de verkoper van de kast vragen. Dit forum heeft een sponsor, die graag in nieuwe hardware adviseert en nog liever wil leveren. Hij wil ook leven.

dus de h100i is beter dan de h100 toch?
en is de bevestiging van de h100 dan anders dan de h100i? en koelt hij beter dan de h80(i)?

Alvast bedankt voor alle antwoorden!
vrijwel even goed de H100i heeft alleen wat extra monitor mogelijkheden om temperaturen te meten.

ik raad je aan om voor de H80i te gaan want het moederbord zal vrij dicht op de bovenste twee fan rails zitten waardoor je vrijwel geen ruimte overhoud om de H100i te plaatsen

daar past het prima in er zal weinig verschil tussen een HAF-XM en een HAF-932 zitten dit zijn full towers btw

hou het goedkoop je hebt amper budget voor zoon liquid koeling optie ik zou het gewoon bij een Scythe mugen 4 of Deepcool neptwin houden
en dat gaat ten koste van je game prestaties!

Ik wil hier toch even op inhaken ondanks oud topic.
Ik heb zelf nu de h100i een half jaar draaien en op stressed komt mijn amd x965 niet boven de 41 graden uit.
Let wel stressed van min. 24 uur.
Ik Heb hem eerst in een cm690 gehad en dan werdt hte met de ruimte die je hebt bij je ram erg krap.
In de big towers zou het geen probleem moeten zijn kwa ruimte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan