• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Watermerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

plenty

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Hoi,

Ik wil in een document (factuur) in excel een watermerk gebruiken. Nu kan ik bij opmaak een achtergrond gaan gebruiken, maar deze wordt niet afgedrukt.

Hoe kan ik toch gebruik maken van een watermerk in mijn "factuur"?

HELP!!!!!

dat heb ik ook gehad, ik heb een ander beeldscherm gekocht en toen was het er wel.

Geplaatst door zerox
dat heb ik ook gehad, ik heb een ander beeldscherm gekocht en toen was het er wel.

Sinds wanner heeft een ander beeldscherm ermee te maken met wat er wordt afgedrukt?

Dat heb met het beeldscherm niets te maken, als je dat op geeft, en als dat print, moet op de printer de gewenste opdracht goed op de printer staan.

Laatst bewerkt:
Heb een bestand gevonden maar alleen voor wie met Excel 2002 of hoger
werkt

http://cpap.com.br/orlando/#Watermark

OF

Open een nieuw bestand.
Bereid een blad zonder rasterlijnen met als naam "Printen"
Ga naar bv cel D23 en typt bv D E M O geef het een lettertype van
26, kleur: grijs 25%
Klik op afdrukvoorbeeld en sluit het venster terug, nu staan de
stippellijnen er voor het midden van de pagina te bepalen.
Selecteer DEMO Bewerken - kopiëren naar bv 10 bladeren (geen
tabbladeren).
Op een ander tabblad genaamd "Data" selecteer je de tekst en kopieer
die naar het tabblad "Printen" hou de Shift ingedrukt
Bewerken - Koppeling figuur plakken.
Nu zie je tekst en watermerk op het blad

Pierre

Beste Pierre,

Ik zou met een ander programma eerst een stapeltje watermerken printen, daarna stop je die printjes weer in de printer, waarna je met excel de facturen eroverheen print.

Laatst bewerkt:
Wat ook kan en zeer makkelijk is....

Gewoon op een leeg sheet een figuur invoegen, bijvoorbeeld zo groot als een A4, en op dat figuur tekstvlakken aanmaken waar je je teksten in zet.
Meerdere tekstvlakken met verschillende lettertypes mogelijk. Plaatjes, knoppen alles kan er op.
Je kunt ze positioneren, verschuiven, vergoten en verkleinen zoveel je wilt.
Ook een briefhoofd, logo of iets anders kun je er gewoon op plakken.

Maak het achtergrond plaatje zeer licht van kleur als het een soort van watermerk moet zijn en zorg dat je tekstvlakken DOORZICHTIG zijn. (transparant, geen kleur hebben) Eventuele omlijning uit zetten.

Zo kun je zeer snel de mooiste menukaarten, diploma's, folders en andere dingen in elkaar prutsen en in één keer printen.

Oh, misschien handig om te weten...

Je moet natuurlijk wel even de werkbalk TEKENEN aan zetten. :)

Met alle respect, hoor, maar dan ben je wel alle functionaliteit van Excel kwijt. Als je op die manier wil werken, kun je dat volgens mij beter in Word doen of zo...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan