waterschade laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wzshop

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Beste,

Ik vroeg me af of er enkele algemene tips zijn, om op te volgen op het moment dat je laptop waterschade oploopt(bijvoorbeeld door drank wat eroverheen valt)

Kan iemand met ervaring mij opweg helpen?
Vriendelijk bedankt,
Robbert

Een klant van mij had koffier erover laten vallen (bekertje omgestoten). Laptop los gehaald en alles zo goed als mogelijk met vochtige doek (die geen pluizen achterlaat, worden speciaal gemaakt voor o.m. computers) afgeveegd en toen met droge doek droog gemaakt. Daarna goed laten drogen bij verwarming (2-3 dagen) en keyboard vervangen

oke

oke bedankt!

Deze doeken, hoe heten die en waar koop je die? En zijn er misschien handelingen denkbaar die een klant zelf onmiddel kan uitvoeren op het moment dat het mis gaat?

Vriendelijk bedankt!

Laatst bewerkt:
Heel flauw, maar: Safe Clothes (non-woven) ik heb z'n keer bij Office Center meegenomen.
Batterij meteen uit de laptop halen zodat er geen spanning meer op staat, als mogelijk toetsenbord er uit halen, vaak kan dat met twee clipjes al, en misschien laptop op de kop zetten, dan kan het weer terugstromen waar het vandaan kan. Maar de draaiende beweging kan er ook voor zorgen dat de vloeistof zich verder verspreid.

Hier staan ook nog wel wat tips tussen (zoekfunctie Helpmij) :thumb:
Bijvoorbeeld dit topic.

Laatst bewerkt:
Vandaag is er een flinke hoeveelheid water in mijn Dell Latitude D820 gekomen. Meteen Dell gebeld voor advies, zij gaven aan dat je meteen alles er uit moet halen wat je eruit kan halen; batterij, dvd-rom, hard-disk, etc. Indien je het aandurft is het beste om de laptop uit elkaar te halen en dan laten drogen. Dell gaf aan dat wanneer water in de machine is gekomen de laptop het bijna altijd weer goed doet, tenzij de laptop voor langere tijd in contact is geweest met water dan kan er oxidering ontstaan van binnen omdat vocht opgehoopt blijft tussen de chips en het moederbord. Als er frisdank, e.d. in de laptop is gekomen dan kan je het beste bovenstaande tips in acht nemen.

Mijn laptop doet het weer na minder dan een halve dag drogen. Ik heb alleen vlekken in het beeldscherm omdat hier ook water in is gekomen, maar goed met een achtergrond van een aquarium met een goudvis is hier ook wel aan te wennen.

Als het een computer van de zaak is dan kan je nog nakijken of je een all-risk garantie plan hebt, dan kan je kosteloos je computer laten repareren/vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan