WD Sentinel DX4000 NAS

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Weet even niet of deze hier hoort of in een andere afdeling
Ik heb een WD Sentinel DX4000 Storage server aangeschaft. Daarop draait Windows 2008 Essentials Datacenter edition.
Installeren gaat echter via een soort van web-based tool, waarin ik niet al te veel kan doen.
Ik wil gewoon via MSTSC een extern buroblad kunnen starten om daar de mappen en rechten in te stellen.

Ik kan wel connecten via MSTSC, maar er wordt niet één wachtwoord geaccepteerd.

Op de doos staat dat de server ook Active Directory ondersteund
Ik ging er dus vanuit dat ik op deze versie van windows 2008, ook gewoon een domaincontroller zou moeten kunnen draaien.

Heeft iemand een idee wat te doen of heeft iemand uberhaupt ervaring met deze server?
Want ik kom even niet verder. :o

Even op de MS sticker gekeken, daar staat inderdaad: Windows Storage Server 2008 R2 Essentials
Ik snap inderdaad niet hoe ik nou bij Datacenter terechtkwam. :shocked:

en voor zover ik nu zie, kun je op storage server wel in een domain opgenomen worden, maar geen domaincontroller draaien.
Jammer, want ik had stiekem gehoopt dat dat mogelijk was.

Ok, dan blijft nog boven water dat dat je geen RDP/MSTSC kunt doen naar die Storage server.

Kijk even hier
Je vermeld(de) namelijk niet vanaf welk besturingssysteem je probeert te verbinden met de Storage server. Ik zou zowiezo instellen dat je vanaf elke versie RDP-client en met elke (beveilligings-)instelling kunt connecten, dus doe wat er in de link wordt gezegd.

Tijs.

Tijs bedankt voor je hulp. :thumb:

Ik ben inmiddels een stap verder en kan inloggen. Kennelijk maakt de WD Sentinel zelf een windows administrator account aan om te gebruiken en dat wachtwoord wordt niet aan de user gecommuniceerd.
De user logt in via een ingebouwde webdashboard, waar dan weer wat rechten op de (standaard) mappen gezet kunnen worden. Niet echt een admin dus, maar meer en soort superuser.
Het is mij uiteindelijk via een omweg gelukt om via deze tool in het "echte" configuratiescherm te komen en heb daar vervolgens een nieuw account aangemaakt met administrator rechten.
Met dat account kan ik nu gewoon een RDP opzetten en op een normale manier met windows werken.

Dus tot zover ben ik er nu. :D
Nu alleen nog de vervolgproblemen oplossen, maar die zitten denk ik straks weer in een andere rubriek.

Ik draai nu nl nog een win 2003 server met daarop een domaincontroller en ook de netwerkschijven die in gebruik waren. Win 2003 wordt binnen een jaar niet meer omndersteund(zover als ik weet) , dus was dit eigenlijk een optie om de netwerkschijven te vervangen. Maar nu hier geen domainserver op lijkt te (kunnen) draaien, denk ik dat ik daar iets anders voor moet doen en qua kosten misschien iets onder Linux (Samba misschien)

Ik ben nl aan het rondkijken geweest en zit dan al snel aan windows server 2008 of 2013, maar dat lijkt mij een beetje zware en kostbare oplossing.

Dus vandaar dat ik het jammer vind dat ik dat niet hierbij kan laten draaien.

Maar nogmaals bedankt voor de hulp. Ik kan nu in ieder geval inloggen, ook vanaf xp en 7. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan