Web applicatie koppelen aan verschillende databases

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramdeWitte

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hoe kan ik dat aanpakken :shocked:

Ik ben bezig met een website, waarbij leden dingen kunnen bestellen.

Maar de gegevens van de leden zijn opgeslagen in verschillende systemen...

hoe kan ik ervoor zorgen dat alles consistent blijft

Het makkelijkst zou zijn om de gegevens van alle leden in 1 tabel in een database te hebben, dus op deze manier:
Code:
database
|__leden {Tabel}
  |_naam
  |_adres
  |_woonplaats
  |_enzovoorts..

Op deze manier heb je alle gegevens van alle leden op dezelfde plaats en kan je er makkelijk bij.

Het makkelijkst zou zijn om de gegevens van alle leden in 1 tabel in een database te hebben, dus op deze manier:
Code:
database
|__leden {Tabel}
  |_naam
  |_adres
  |_woonplaats
  |_enzovoorts..

Op deze manier heb je alle gegevens van alle leden op dezelfde plaats en kan je er makkelijk bij.

als eerst bedankt voor je post:thumb:

Stel dat ik gegevens nodig van verschillende systemen... dus gegevens van informatie systeem 1 en informatie van oracle. hoe gaat het dan met wijzigingen die doorgevoerd zullen worden???

kan ik dat aangeven waar en in welke tabel dat zal moeten gebeuren? of moet ik perse 1 database hebben waar alles van afkomstig is.

Als je verschillende systemen blijft gebruiken zal je wijzigingen inderdaad aan ieder systeem apart moeten doorgeven (tenzij je iets van replicatie gebruikt, maar dat denk ik niet) Daarom is het aan te raden om alle gegevens binnen 1 systeem (bijv. mySQL) te houden. dan hoef je de wijzigingen maar op 1 plaats te doen en worden ze overal doorgevoerd. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan