web en mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb momenteel wel een website online staan. Maar verder dan een website online zetten met behulp van gratis hosting ben ik nog niet gegaan.

Nu was ik graag een stapje verder gegaan maar ik lees er zoveel over en overal is het zo uiteenlopend en verschillend dat ik niet weet wat nu het beste bij mij past of waar te beginnen, welke weg ik moet volgen.

Nu is het niet meteen dringend, want ik moet eerst nog enkele andere stappen ondernemen voor ik de website online ga zetten, maar wil toch al een idee hebben hoe ik het zal moeten aanpakken.

Om te beginnen vraag ik me af of je afhankelijk moet zijn van hosting. Of je in je eigen netwerk ook een netwerkstation of pc kan omzetten tot geheel of gedeeltelijke web- en emailserver. Dus om antwoord op die vraag te vinden heb ik al uitgezocht hoe het allemaal in zijn werk gaat en ik heb nu een vrij goed beeld van wat er allemaal gebeurd tussen je eigen pc en de webserver als je een pagina opvraagt. Dat het allemaal via poort 80 gebeurt tenzij anders vermeld enzo. Maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Kan ik het zelf in mijn eigen netwerk opnemen? zo'n web/mailserver?

Zoniet, wat is de beste andere oplossing?

Dit is wat ik precies wil:
Een eigen domein (iets wat ik nu met de gratis hosting dus niet heb)
Het gaat om enkele Megabytes die ik zal willen uploaden naar de site. De site is nog lang niet af en momenteel kom ik zelfs nog niet aan 1 MB maar daar zal nog wel wat bijkomen. Zeker niet meer dan 1 GB, maar verder kan ik het moeilijk inschatten. Wie weet kom ik met 50 MB ook al toe.

En een eigen emailadres die ook van hetzelfde domein is.
Dus laat ons zeggen, een website als: www.xxxxx.be of www.xxxxx.com, het maakt mij al niet uit, datgene dat nog niet bezet is.
En vervolgens ook een emailadres als: watdanook@xxxxx.be
Die ik dan makkelijk kan ophalen met office outlook.

Ik heb wel via m'n provider (telenet) webruimte ter beschikking. Maar hoe zit het dan met de domeinnaam? En kan ik mijn huidige emailadressen dan nog houden? Dus zeg maar een extra mailbox maar ipv op het domein van m'n provider, op m'n eigen domein.

Om terug te komen op de vraag van daarnet of het mogelijk is om het zelf te doen. Ik heb ook wat gelezen over webservers en ftpservers. Maar wat is nu het verschil als je op een ftpserver een webpagina zou zetten? Werkt dat dan ook? Zoja, hoe?

Ja, ik weet niet hoe ik er aan moet beginnen en dat zal ook nog niet voor meteen zijn. Maar die terughoudendheid is vooral omdat ik niet weet hoe ik er aan moet beginnen en daar heb ik nu dus de eerste stap voor gezet.

Alvast bedankt.

Hallo,

Ik snap wat je bedoelt, ik had zelf ook een tijdje die vraag tot dat ik langzaam antwoord er op kreeg vanuit verschillende bronnen.

je kan thuis een pc inzetten als server, 1 nadeel is wel dat je dan altijd je computer aan moet hebben staan.

zelf heb ik bij www.one.com een domein geregistreed + webhost. het kost maar 6 euro per jaar voor het domein (.nl) en 1,25 per maand voor de webruimte.
je krijgt dan trouwens 1gb ruimte onbeperkt email adressen en onbeperkte data verkeer.

zelf ben ik nog niets goed kopers gevonden, want zeg nou zelf het draaien van een pc kost al meer dan 1,25 e per maand (je kan de email trouwens gewoon in outlook openen)

ik hoop dat dit een beetje antwoorden zijn waar je wat aan hebt.

groeten,

Donnows

Wat je daar zegt van die pc te laten draaien dat het om den duur meer gaat kosten daar heb je een punt. Tenzij je er tegelijkertijd constant op bezig zou zijn.

Ik zie bovendien op die site dat .be het eerste jaar gratis is, dat is ook interessant. Ik hoop dat die actie nog een tijdje geldig blijft.
En het ziet er inderdaad heel goed uit wat betreft de redelijke prijs en wat je ervoor krijgt:thumb:

Moest er toch nog iemand een andere manier weten die misschien wat omslachtiger is maar rechtstreeks of onrechtstreeks wat meer voordelen biedt hoor ik het graag:thumb:

Wat betreft geen pc thuis zie ik zopas eigenlijk nog een voordeel: je eigen netwerkverkeer wordt niet gehinderd door de bezoekers van de site.

Hartelijk bedankt voor de informatie:thumb:

Het enige wat wel minder is dat je zelf ervoor moet zorgen dat de domein naam naar je pc gaat, betaal ik liever een klein bedragje voor een all-in-one pakket...:)

Je bedoelt als ik de site op m'n pc thuis zou laten draaien? Maar ook dat kan je zelf dacht ik, toch?

Maar ik denk dus dat het voordeliger is om via one.com te gaan.

Daar zou ik een site hebben met alles erop en eraan met 1 GB webruimte voor maar €23 per jaar.

En anders zou ik toch nog €8 per jaar moeten ophoesten voor het domein en daar nog de elektriciteitskosten bij van de server die thuis zou moeten draaien. Dan is gebruik maken van hosten toch voordeliger.

Misschien in de toekomst nog een server thuis en dan zelf beginnen met hosting:D
Misschien, heel misschien!:p

Is het nog wat geworden of?

Nou ik ben zeker van plan het ooit te nemen...

Maar ik dacht toen ik het topic hier starte dat ik het eerder vroeg zou nodig hebben dan laat...

Het kan zijn dat ik het binnen enkele maanden neem, misschien pas over een jaar. Maar het ziet er wel ideaal uit...

Denk er aan dat one.com met een reden zo goedkoop is. Ze zijn niet de snelste (je website doet het wel maar is gewoon wat trager) en je hebt bijvoorbeeld maar één MYSQL database.

De website die ik zou hebben zou eerder informatief zijn... Dus de snelheid is misschien niet zo'n erg probleem...
Als bezoekers maar op tijd en stond de info kunnen opvragen die ze nodig hebben.

De mail kan wel wat drukker worden, maar zou daar hinder van te ondervinden zijn?

Wat is een MYSQL database?

Heb je een beter alternatief?

Mail; nee denk het niet.
MYSQL is een database, die je nodig hebt bij bijvoorbeeld gastenboeken of forums.

Gastenboek en forum ga ik op die site niet mee beginnen, communicatie tussen bezoekers onderling zou de informatie die ik wil geven via de site net verstoren denk ik :p

Dus dan zit ik wel goed met one.com?

Goedkoop voor de niet veel eisende klant. Ideaal voor een familiesite of een kleine hobbysite.

Een hobbysite zou je het in principe kunnen noemen :p
Misschien iets meer...

Maar eens ik er mee begin probeer ik het dan wel. Moest het niet voldoen of krijg er problemen mee verander ik nog wel...

nivko.nl

goedkoop, goede service en hulp, ook via msn of telefoon.

Je betaald voor de de 1 dik meer dan voor de andere. Terwijl je in principe hetzelfde krijgt.
Onlogisch natuurlijk.

Ikzelf heb meerdere websites en dat voor goedkope vaste prijs. Krijg netjes een brief thuis of ik nog door wil gaan en heb onbeperkte ruimte.
Dit heb ik wel via een vriend van mij die een eigen data-center heeft staan.

Kan wel vragen voor je, kostte me, met domeinnaam en onbeperkte ruimte 20 euro.
Mysql, frontpage etc. alles erop en eraan.

Zal het vragen voor je.

Is mail in dat geval inbegrepen?

Ik ga de website uiteindelijk wsl toch pas binnen een jaar nemen ofzo. Eerst moeten er nog een aantal dingen in orde gemaakt worden.

Tuurlijk, meedere accounts mail. Zal even kijken, volgens mij ook onbeperkt accounts aanmaken, weet niet zeker.

Het is eigenlijk vooral een site om te informeren.
Gerelateerde emails ontvangen moet ook mogelijk zijn en daarom wil ik er een apart emailadres voor op hetzelfde domein. Dus in dat opzicht wil ik web + mail.

In het begin zou ik er een simpel websiteje opzetten en dan achteraf wel bijwerken of een nieuwe maken met dreamweaver ofzo.

Maar ik weet niet wat de mogelijkheden zijn. Misschien is er nog iets interessants...
Het moet uiteraard wel betaalbaar blijven...
Liefst ook met een .be domein als dat mogelijk is.

De mail moet bovendien ook wel op te halen zijn met office outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan