Webbrowser probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

LanteanKnight

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Ik heb een webbrowser gemaakt, met knoppen aan de zijkant om naar bepaalde sites te navigeren.
Ik wil nu dat de knoppen unabled zijn wanneer ik op een bepaalde website ben, zodat ik ze niet per ongeluk in kan drukken.

Ik weet dat ik bijvoorbeeld CMD1.Enabled = false moet doen.
Maar m'n probleem zit in het eerste stuk:

if Browser.??? = "blablabla.com" then
CMD1.Enabled = False
End if

Weet iemand wat op de plek van de vraagtekens moet staan?:confused:

Ik heb een webbrowser gemaakt, met knoppen aan de zijkant om naar bepaalde sites te navigeren.
Ik wil nu dat de knoppen unabled zijn wanneer ik op een bepaalde website ben, zodat ik ze niet per ongeluk in kan drukken.

Ik weet dat ik bijvoorbeeld CMD1.Enabled = false moet doen.
Maar m'n probleem zit in het eerste stuk:

if Browser.??? = "blablabla.com" then
CMD1.Enabled = False
End if

Weet iemand wat op de plek van de vraagtekens moet staan?:confused:

browser.URL misschien ?

Zou kunnen, maar ik weet ook niet waar ik het moet plaatsen in het script.:confused: Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel...
Ik heb het nu zo:

Private Sub Browser_StatusTextChange(ByVal Text As String)

If Browser.URL = "blablabla.com" Then
CMD1.Enabled = False
End If

End Sub

Maar dan geeft hij een foutmelding (438) dat het object de functie niet ondersteund.

ik ken die browser component niet, maar je zou kunnen intypen Browser. (browser punt) en dan control+spatie dan krijg je een lijst met items waar misschien dingen tussenstaan zoals URL of Location of iets dergelijks.

Ja maar het echte probleem is eigenlijk dat ik niet weet waar ik het stukje code neer moet zetten. Dus bijvoorbeeld in Private sub form_load of Private sub browser_click, ik weet dat het daar niet moet, maar dat zijn slechts voorbeelden.:p

je kunt de code het beste zetten in de Button_click() event en daar dan kijken welke site actief is en zo nodig enabled op false zetten. Dit moet je dan wel voor elke knop doen.

Het werkt niet:(
Ik heb hem toegevoegd aan de button_click() event maar dan krijg ik de error dat Browser.Url fout is:confused:

is .url wel een geldig commando? je kunt met breakpoints achterhalen waar het foutgaat en dan een ander commando achter de punt zetten

Je kan toch, Bijv :

Code:
If webbrower1.Url.toString = "www.helpmij.nl"  Then
Button1.Enabled = True
End If

Als ik je helemaal snap moet dat lukken ;)
Zal zo nog een even voor je kijken.

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub WebBrowser1_Navigating(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserNavigatingEventArgs) Handles WebBrowser1.Navigating
        If e.Url.ToString.StartsWith("http://www.google.com") = True Then
                  btnGoogle.Enabled = True
        Else
                  btnGoogle.Enabled = False
        End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan