webbrowser1 op proxie xx1 en webbrowser 2 op proxxie xx2

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
hallo lezers

ik heb een vraagje
is het mogelijk als je webbrowser 1 op proxy xxx.xxx.xxx.xxx laat server en dat je dan webbrowser 2 op proxy yyy.yyy.yyy.yyy laat server ?

ja, gebruik 2 verschillende browsers ;).

bijvoorbeeld Firefox en google chrome :D

Gr. Danny

ja maar, als ik dat bedoelde gebruikte ik wel een proxie site;)

HINT ik post dit in de Visual Basic zone/topic hint! hint!

Laatst bewerkt door een moderator:
@dannywillem: Je weet welke sectie dit is?

@m4dc0w344: Dat kan vast wel. Wat is je code tot nu toe? :)

mij code is tot nu toe
:confused:

had eigenlijk alleen nog naar de GUI gemaakt :-\

Ow. OK.

Weet je wel hoe je een WebBrowserControl een proxy kan laten gebruiken?

BTW: Thanks voor je bericht in deze thread :)
JoZ1 de Admin :P

nee, ik heb wel wat gevonden maar daar snap ik niet echt veel van.(zou zefls niet zo 1,2,3 weten hoe je dat zou moeten doen met firefox :3)

[CPP] <Runtime.InteropServices.DllImport("wininet.dll", SetLastError:=True)> _
Private Shared Function InternetSetOption(ByVal hInternet As IntPtr, ByVal dwOption As Integer, ByVal lpBuffer As IntPtr, ByVal lpdwBufferLength As Integer) As Boolean
End Function

Public Structure Struct_INTERNET_PROXY_INFO
Public dwAccessType As Integer
Public proxy As IntPtr
Public proxyBypass As IntPtr
End Structure

Private Sub UseProxy(ByVal strProxy As String)
Const INTERNET_OPTION_PROXY As Integer = 38
Const INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY As Integer = 3

Dim struct_IPI As Struct_INTERNET_PROXY_INFO

struct_IPI.dwAccessType = INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY
struct_IPI.proxy = Marshal.StringToHGlobalAnsi(strProxy)
struct_IPI.proxyBypass = Marshal.StringToHGlobalAnsi("local")

Dim intptrStruct As IntPtr = Marshal.AllocCoTaskMem(Marshal.SizeOf(struct_IPI))

Marshal.StructureToPtr(struct_IPI, intptrStruct, True)

Dim iReturn As Boolean = InternetSetOption(IntPtr.Zero, INTERNET_OPTION_PROXY, intptrStruct, System.Runtime.InteropServices.Marshal.SizeOf(struct_IPI))
End Sub[/CPP]

Deze toevoegen. En zo gebruiken:

[CPP]UseProxy("IP:Poort")[/CPP]

Ik heb nog niet gekeken of het mogelijk is twee Webbrowsercomponenten naast elkaar te gebruiken met verschillende proxies.
Maar waarom wil je dat eigenlijk? Misschien is er een betere oplossing? :)

ik wil een clicker bot maken :3

maar ik snap niet echt hoe ik dit moet toepassen?

Voor welke site ? Dan kan ik even kijken naar de controls. :)
Ik weet trouwens ook niet of dit is toegestaan op helpmij.

Wat voor clickerbot wil je voor youtube maken dan? Het lijkt mij niet echt een site waarop zoiets handig is.....
En waarvoor heb je dan 2 proxies nodig? Is het ook mogelijk om 1 webbrowser control gewoon via de 'system-settings' te laten gaan (default=geen proxy) en dan de andere via een proxy? Ik weet namelijk dat proxy's vaak worden gebruikt voor illegale doeleinden: Niemand weet (zonder onderzoek) wie er achter de proxy zit...

Hier schijnen mensen een oplossing te hebben gevonden, maar gezien de code lijkt het niet realistisch. Je kan er naar kijken maar dubbelcheck of het ook echt werkt: http://www.dreamincode.net/forums/topic/59545-using-a-proxy-in-a-web-browser/.

De makkelijkste manier om te checken of je ook werkelijk via een proxy verbonden bent (voor de dubbelcheck):
1. Ga naar http://www.whatismyip.com/. Kijk hier naar je ip-adres.
2. Start de proxy (of de webbrowser die wel via de proxy gaat)
3. Ga opnieuw naar http://www.whatismyip.com/. Kijk of je ip-adres veranderd is naar het ip-adres (als het goed is, is dit het ip-adres van de proxy. Let op: dit is niet noodzakelijk!).

Succes hiermee!:thumb:

MartinJM

PS: Het vragen naar hoe je een proxy gebruikt met een webbrowser control is niet verboden bij mijn weten... Alleen weet ik niet zeker of het ook toegestaan is om hulp te vragen bij een clickerbot... Misschien hangt dat ook nog af van het beoogde doel...

Laatst bewerkt:
PS: Het vragen naar hoe je een proxy gebruikt met een webbrowser control is niet verboden bij mijn weten... Alleen weet ik niet zeker of het ook toegestaan is om hulp te vragen bij een clickerbot... Misschien hangt dat ook nog af van het beoogde doel...
Dat dus... Waarom een proxy? Wat wil je doen met die clickerbot?

Wat voor clickerbot wil je voor youtube maken dan? Het lijkt mij niet echt een site waarop zoiets handig is.....
En waarvoor heb je dan 2 proxies nodig? Is het ook mogelijk om 1 webbrowser control gewoon via de 'system-settings' te laten gaan (default=geen proxy) en dan de andere via een proxy? Ik weet namelijk dat proxy's vaak worden gebruikt voor illegale doeleinden: Niemand weet (zonder onderzoek) wie er achter de proxy zit...

Hier schijnen mensen een oplossing te hebben gevonden, maar gezien de code lijkt het niet realistisch. Je kan er naar kijken maar dubbelcheck of het ook echt werkt: http://www.dreamincode.net/forums/topic/59545-using-a-proxy-in-a-web-browser/.

De makkelijkste manier om te checken of je ook werkelijk via een proxy verbonden bent (voor de dubbelcheck):
1. Ga naar http://www.whatismyip.com/. Kijk hier naar je ip-adres.
2. Start de proxy (of de webbrowser die wel via de proxy gaat)
3. Ga opnieuw naar http://www.whatismyip.com/. Kijk of je ip-adres veranderd is naar het ip-adres (als het goed is, is dit het ip-adres van de proxy. Let op: dit is niet noodzakelijk!).

Succes hiermee!:thumb:

MartinJM

ik wil een proxy aanmaken zodat je niet gebanned kan worden (als je dat dan kan) en het ziet er een beetje raar uit wanneer je 10000000000000 views hebt en maar 1 IP die er na kijkt
Dat dus... Waarom een proxy? Wat wil je doen met die clickerbot?
gewoon meer views kijrgen ga hem niet gebruiken :3 ik heb ook een een amail spammer en nog een aantal andere dingen gemaakt wat ik niet eens gebruik

Ok dan. Maar waarom twee webbrowsers?

Ik zou zoiets doen:

- Een lijst met proxies
- 1 Webbrowsercontrol
- 1 Timer (interval 2 seconden o.i.d.)
- Op elke tick van de timer een nieuwe proxy (gebruik de lijst) en navigeren naar de website.

[CPP] <Runtime.InteropServices.DllImport("wininet.dll", SetLastError:=True)> _
Private Shared Function InternetSetOption(ByVal hInternet As IntPtr, ByVal dwOption As Integer, ByVal lpBuffer As IntPtr, ByVal lpdwBufferLength As Integer) As Boolean
End Function

Public Structure Struct_INTERNET_PROXY_INFO
Public dwAccessType As Integer
Public proxy As IntPtr
Public proxyBypass As IntPtr
End Structure

Private Sub UseProxy(ByVal strProxy As String)
Const INTERNET_OPTION_PROXY As Integer = 38
Const INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY As Integer = 3

Dim struct_IPI As Struct_INTERNET_PROXY_INFO

struct_IPI.dwAccessType = INTERNET_OPEN_TYPE_PROXY
struct_IPI.proxy = Marshal.StringToHGlobalAnsi(strProxy)
struct_IPI.proxyBypass = Marshal.StringToHGlobalAnsi("local")

Dim intptrStruct As IntPtr = Marshal.AllocCoTaskMem(Marshal.SizeOf(struct_IPI))

Marshal.StructureToPtr(struct_IPI, intptrStruct, True)

Dim iReturn As Boolean = InternetSetOption(IntPtr.Zero, INTERNET_OPTION_PROXY, intptrStruct, System.Runtime.InteropServices.Marshal.SizeOf(struct_IPI))
End Sub[/CPP]

Deze toevoegen. En zo gebruiken:

Ik heb nog niet gekeken of het mogelijk is twee Webbrowsercomponenten naast elkaar te gebruiken met verschillende proxies.
Maar waarom wil je dat eigenlijk? Misschien is er een betere oplossing? :)

waar zou ik dan de
moeten plaatsen ?

In form_load bijvoorbeeld. Het heeft effect op de internetverbinding die je applicatie gebruikt (voor zover ik weet).

EuQpW.png

Vergeet niet om System.Runtime.InteropServices te importeren.
NB: De internetverbinding in je applicatie wordt wel aanzienlijk trager.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan