Webcam start niet op in MSN

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaStar

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Ik heb sinds een paar weken een probleem: De webcam start niet meer op in MSN. :shocked:

Wanneer ik een webcam accepteer van iemand anders of die van mijzelf wil opstarten loopt MSN vast, en na 30 seconden doet'ie het weer en staat er:

'You cannot connect to ......'

Erg vreemd want pasgeleden deed hij het nog super.

Ik werk met een router (al 4 jaar) en daar is de laatste tijd naar mijn weten niets aan verandert. Ik heb op zich een PC die het aan moet doen en zoals gezegd; een paar weken geleden deed de cam het nog. Heb er jaren met plezier gebruik van gemaakt? :confused:

Opgemerkt:

- Het ligt niet aan de webcam/drivers zelf, heb al meerdere cam's geprobeerd en geen van alle doet het
- In zone Alarm is alles 'toegestaan'.
- De cam werkt gewoon in de MSN 'preview' (bij instellingen) en in AMcap.
- Ik kan MSN Windows LIVE niet downloaden, gebruik dus een andere versie (misschien heeft dat er mee te maken?)

Wat heb ik al geprobeerd:

- Andere versies MSN geinstalleerd (zelfde probleem)
- aMSN geprobeerd; MSN loopt niet vast maar de cam start niet op
- CCcleaner gebruikt (gebruikte ik al, maar alle registers zijn gecleaned etc.

Iemand enig idee? Tot nu toe heeft niemand nog een oplossing kunnen vinden en dat is vervelend. Mijn broer zit in de USA en wil graag weer eens met hem cammen! :thumb:

niet 1-2-3 'n oplossing misschien maar msn heeft erg vaak problemen en na dagje of 2 is het vaak over ....

Laatst bewerkt:
herstel punten hoef je ook niet per definitie zelf te maken die worden door het systeem zelf ook geregeld aangemaakt.

zou zeggen kijk is of 'r een bij zit van meer dan 2 weekjes geleden.

Laatst bewerkt:
herstel punten hoef je ook niet per definitie zelf te maken die worden door het systeem zelf ook geregeld aangemaakt.

zou zeggen kijk is of 'r een bij zit van meer dan 2 weekjes geleden.

Nee, dat werkt niet! :confused: nog steeds hetzelfde probleem....?

Ik denk dat het te maken heeft dat ik de nieuwste MSN niet kan installeren, zie plaatje in mijn vorige post)

Iemand die nog een tip heeft? Ik snap er niets van :(

Ik heb MSN 8.5 op een andere manier geinstalleerd... nu doet de webcam het nog steeds niet

daar ligt het probleem dus niet aan?

Wat nu? Hij kan gewoon geen verbinding maken

NIEUWS NIEUWS NIEUWS

Ik heb zonealarm uit gedaan en nu doet de cam het wél (weliswaar heeel sloom)

Iemand een idee hoe ik dit nu moet oplossen? Ik had MSN al op 'allowed' staan? misschien iets anders aan/uit zetten? :confused:

waarom zone alarm niet helemaal er uit en gewoon werken met windows fire wall is perfect en dan heb je dit soort problemen niet ?

waarom zone alarm niet helemaal er uit en gewoon werken met windows fire wall is perfect en dan heb je dit soort problemen niet ?

Omdat ik zone-alarm toch wel een goede firewall vind! En hij heeft het altijd gedaan icm zonealarm...vandaar

er moet toch iets te wijzigen zijn zodat mijn cam het wél doet in zonealarm? :shocked:

Update:

Gister had ik zone-alarm afgesloten en toen deed de cam het weer niet :( Liep vast bij het accepteren..... (kon geen verbinding maken met de cam). Toen heb ik MSN afgesloten, zone-alarm opgestart en daarna gelijk weer afgesloten, MSN opgestart en toen deed de cam het weer wel ff :rolleyes:

VAAAG! Ik vermoed een verbindings/firewall probleem? Iemand een oplossing? (Zone-alarm verwijderen? maar dan heb ik geen firewall?)

Dat maakt niet uit, hij doet het bij elke cam. Zoals je kan lezen in mijn vorige post heeft het meer met de verbinding/MSN te maken dan met de cam :(
Hoe is de cam aangesloten? Rechtstreeks op een aparte usb aansluiting, of zit er een hub tussen ofzo?

Hoe is de cam aangesloten? Rechtstreeks op een aparte usb aansluiting, of zit er een hub tussen ofzo?

rechtstreeks... maar nogmaals; het ligt niet aan de cam/bekabeling maar eerder aan de verbinding/firewall etc. VCDcam doet het ook niet (en da is geen 'echte cam'; ). hEt gaat over de verbinding die ook afgebroken wordt.

Daarnaast deed de cam het gister wél eventjes toen ik zonealarm uitschakelde. Daarna deedie het weer niet. erg vaag dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan