webformulier vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in E:\xampp\htdocs\formulier\test.php on line 84
Je bericht kon niet worden verzonden

dit krijg ik

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in E:\xampp\htdocs\formulier\test.php on line 84
Je bericht kon niet worden verzonden

dit krijg ik

Staat hij online, of heb je een eigen webserver opgestart?

Dan kun je geen mailtjes versturen, tenzij je een mailserver installeert, wat nou niet zo 123 gebeurt is.

Om de mail te testen, moet je hem even online op een website zetten, dan moet hij het wel goed doen...

als alles goed is heb ik ook een amailserver geinstalleerd. maar: poort 25 wordt door de provider geblokkeerd. kan het ook met ene andere poort?

als alles goed is heb ik ook een amailserver geinstalleerd. maar: poort 25 wordt door de provider geblokkeerd. kan het ook met ene andere poort?

Je kunt de poort veranderen in php.ini die in de map PHP staat (in je webserver map)

Maar het makkelijkste is toch om hem gewoon online te zetten...

ok, ben ik weer. nu heb ik het op een server gezet. en komt er te staan: Je bericht is verzonden. maar ik krijg helemaal geen mail binnen.

Het kan ook zijn dat het in je ongewenste email staat , of spambox.

Probeer zoiezo het mailtje te versturen naar een betaald domein, zoals je provider emailadres.

ok, ik heb nu een paar dagen gewacht enkrijg helemaal niks binnen ook niet bij een betaald adres

ok hier is het

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Contact</title>
</head>
<body>
<?php
$emailadres = '***********@******.nl';
$onderwerp = 'domein.nl - Contactforumulier';
$afzendernaam = 'naam';

$bericht_bij_verstuurd = 'Je bericht is succesvol verstuurd';

if($_POST['verstuur']){
if(empty($_POST['naam'])){
echo "Je bent vergeten je naam in te vullen";
$terug = true;
}
elseif(empty($_POST['mailadres'])){
echo "Je bent vergeten je mailadres in te vullen";
$terug = true;
}
elseif(empty($_POST['bericht'])){
echo "Je bent vergeten een bericht in te vullen";
$terug = true;
}
if($terug){
echo "<br><br><a href='javascript:history.go(-1)'>Terug</a>";
}
else {
$header = "From: ".$afzendernaam." <".$emailadres.">\r\n";
$header .= "Reply-To: ".$_POST['mailadres']."\r\n";
$header .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$header .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
$header .= "X-Priority: 3\r\n";
$header .= "X-MSMail-Priority: Normal\r\n";
$header .= "X-Mailer: PHP / ".phpversion()."\r\n";

$post_bericht = nl2br($_POST['bericht']);

$bericht = "Het contactforumulier is ingevuld met het volgende bericht:<br /><br />
<table>
<tr>
<td width=150>
<b>Naam:</b>
</td>

<td>
".$_POST['naam']."
</td>
</tr>

<tr>
<td>
<b>Mailadres:</b>
</td>

<td>
<a href='mailto:".$_POST['*******@********.nl']."'>".$_POST['mailadres']."</a>
</td>
</tr>

<tr>
<td>
<b>Website url:</b>
</td>

<td>
<a target='_blank' href='".$_POST['website']."'>".$_POST['website']."</a>
</td>
</tr>

<tr>
<td valign=top>
<b>Bericht:</b>
</td>

<td>
".$post_bericht."
</td>
</tr>
</table>";
$stuur = mail($emailadres,$onderwerp,$bericht,$header);
if($stuur){
echo $bericht_bij_verstuurd;
}
else {
echo "Je bericht kon niet worden verzonden";
}
}
}
else {
?>
<form method="post" action="">
<table>
<tr>
<td width="150">
Naam:
</td>

<td>
<input type="text" name="naam" size="30" />
</td>
</tr>

<tr>
<td>
Je e-mailadres:
</td>

<td>
<input type="text" name="mailadres" size="30" />
</td>
</tr>

<tr>
<td>
Je website url:
</td>

<td>
<input type="text" name="website" size="30" value="http://" />
</td>
</tr>

<tr>
<td valign="top">
Je bericht:
</td>

<td>
<textarea name="bericht" rows="8" cols="40"></textarea>
</td>
</tr>

<tr>
<td><input name="reset" type="reset" value="Herstel" /> </td>

<td><input type="submit" value="Verstuur" name="verstuur" />
</td>
</tr>
</table>
</form>
<?php
}
?>
</body>
</html>

Hey ik heb ook geprobeerd een contactpagina te bouwen op basis van dat script, maar bij mij doet hij het niet, kan het zijn dat je eerst je site online moet hebben voor hij e-mailt??? want die van mij komt voorlopig nog niet online.....

ik wilde eigenlijk gewoon een contact pagina waar mensen hun naam en e-mail moeten invullen en dan een berichtje naar mijn e-mail adres (hotmail) sturen......
kan iemand mij helpen ik snap er niks meer van
het ook al mail-maniac geprobeerd, maar dan ga je op het eind van je site af..... en dat was ook niet de bedoeling, ik wilde hem gewoon doorlinken naar bedankt.htm....
ik werk namelijk met html ( microsoft expression web)...

alvast bedankt

mvg Tjoeny

Het script is gemaakt in PHP, en hij moet zoiezo werken als je het script op een webhost zet die PHP en mail ondersteuning heeft...

dat begrijp ik maar hij werkt niet bij mij... je krijg allemaal delen te zien die eigenlijk verborgen moeten zijn.....
hoe los je dit op>?

Ik heb mijn site nog niet online, dus ik start hem gewoon op vanaf de plek waar ik de site heb opgeslagen....
Dus het lijkt me logisch dat hij het ondersteund toch... ik heb niet te maken met een webhost....

Één van de verschillen tussen PHP en HTML is, dat je PHP niet zomaar kunt uitvoeren.

Hiervoor heb je een webserver nodig die je op je computer installeerd, vervolgens zet je je bestanden in een mapje in het systeem van die webserver (meestal htdocs), en dan kun je je script benaderen via: http://localhost/ of http://127.0.0.1/ (voorbeeld van een eenvoudige webserver: XAMPP).

Wat je ook kunt doen, is het script dus op een webhost zetten (die dus PHP ondersteuning heeft).

Het script kun je in iedergeval niet uitvoeren door er dubbel op te klikken, en hem uit te laten voeren door de browser (wat bij HTML wel kan)...

Hoop dat het nu duidelijk is :)

ja bedankt ik moet dus gewoon ff een webserver downloaden bedankt nu kan ik weer verder:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan