webpagina maken beginneling

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabinef74

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Ik wil op een makkelijke manier een webpagina maken met foto's. Deze wordt dan door de webmaster met een link op de website gezet.
Ik ben niet tevreden met de webpagina die ik in Word heb gemaakt. Inmiddels heb ik al enkele programma's uitgeprobeerd van internet.
Wie heeft er een programmatip voor me. Het moet duidelijk, snel en simpel van opzet zijn. gewoon achtergrondje plaatsten, tekstjes typen en een fotootje erbij.

Kladblok?

Of een programmaatje: NVU is gratis.

Frontpage kan ik niet zomaar van het webhalen.
Ik ga nu eerst nvu proberen.

Je wilt alleen een fotoalbum maken, geen hele website?

Als de host PHP ondersteunt (vraag aan de webmaster), dan kan je MiniGal gebruiken.
Bevat ook een CMS, waardoor je zonder tussenkomst van de webmaster, zelf foto's kan veranderen of andere albums bijplaatsen.
Het script maakt zelf de thumbnails aan.
Er is een Nederlands-talige versie.

[edit] Thx John, had op verkeerde knopje gedrukt :) . Zou nu wel moeten werken.

Laatst bewerkt:
rwk, je linkje klopt niet, mijn mailprogramma opent als ik er op klik.

edit: rwk, zo gaat ie goed. ;)

Laatst bewerkt:
Alles wat ik tot nu toe heb gezien op internet, kan ik niet zo goed mee uit de voeten.
Ik ga dus toch maar achter een legale Frontpage aan.
Bedankt voor de hulp!

Wat je kan doen is frontpage express downloaden.
Dat is een gratis uitgeklede versie van FP, die een paar jaar geleden bij IE zat. Op het WWW is het zeker te weten nog wel te vinden.

Wil je alleen (en ook echt alleen) een foto album, dan zou je eens kunnen kijken naar irfanview (die maakt er met een paar muisklikken eentje voor je aan) of een iets uitgebreider tekenprogramma.

t.

Ik snap niets van die Frontpage express. Ik wil gewoon achtergrond, plaatjes en tekstjes ernaast. Ik denkerg in knippen en plakken zoals in Word.
Ik zie zo gauw niet hoe dat moet met Frontpage Express. en ik heb best wel wat pckennis (behalve op dit vlak).
Ik heb eens gezien dat iemand met een ouwe Publisher werkte. Is dat de voorloper van Frontpage of is het echt iets anders?

Het kan ook met Microsoft Word. Als je dan zoiets hebt gemaakt, sla je hem gewoon op als webpagina.

Over Word ben ik dus niet tevreden (zie begin topic). Het komt zo stuntelig op de pagina en de foto's staan kriskras. Daarom zoek ik iets anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan