webserver niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe het precies moet kan ik je niet vertellen, dit verschilt per router.

Waarschijnlijk staat het in de (online)handleidingvan de router.

maar mijn vraag is dus juist hoe zet ik die poort op de belkin router open?:o

Weet je hoeveel routers er bestaan en bij elke is dat weer anders
Zoiets zou in jouw manual moeten staan, meestal staat er een uitgebreide handleiding op de CD Rom.

Weet je hoeveel routers er bestaan en bij elke is dat weer anders
Zoiets zou in jouw manual moeten staan, meestal staat er een uitgebreide handleiding op de CD Rom.

mooi, k heb m dus opengezet:d:d als t goed is moet ie het nu toch ECHT DOEN....
anders dan geef ik t echt op:(

Je kunt het beter zelf steeds testen, wanneer hij goed open staat dan zou je hem dus zelf ook via je eigen IP bereiken.

Dat scheelt elke keer een bericht tegenkomen met de mededeling dat hij niet te bereiken is. ;)

via mn eigen lukt het wel, dan typ ik hier gwoon in: 192.168.2.2:634

maar als je m dus extern wilt bereiken lukt het tot dusver niet, en dat kan ik zelf niet testen omdat ik dat ip niet kan bereiken....

81.206.73.190
of
81.206.73.190:634

Nope

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik heb eens gehoord dat er providers bestaan die een eigen webserver blokkeren. Wie weet

via mn eigen lukt het wel, dan typ ik hier gwoon in: 192.168.2.2:634

maar als je m dus extern wilt bereiken lukt het tot dusver niet, en dat kan ik zelf niet testen omdat ik dat ip niet kan bereiken....

81.206.73.190
of
81.206.73.190:634

Logisch, lokaal zitten er geen muren tussen.

Maar via het web kan je zelf ook gewoon testen, dit hoef ik of iemand anders niet voor je te doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook wat ik bedoel.

Wanneer jij dus het "internetip" intypt in je browser dan hoort hij dezelfde pagina weer te geven als wanneer jij het "netwerkip" intypt.

Als dat je is gelukt dan is hij voor de rest van de wereld dus ook beschikbaar.

hoi mensen,,,

ik heb in win. 2000 server via iis een html website gemaakt, op het ip 192.168.2.3, want dat is mijn servers ip als ik via cmd ipconfig intyp...

alles ging wel mooi, thuis kon ik op alle pc's mn website bereiken, maar vanaf bv. school niet?? ik heb de poort op de router opengezet, de firewalls staan uit:confused: :confused:

k weet echt nie meer wat ik moet doen hieraan.

ps. wat ik nou zo vreemd vind is dat als ik in ipconfig zie dat het ip van mn pc 192.168.2.3 is, maar als ik naar watismijnip.nl ga staat er heel iets anders:s:s:s

Mag ik even weten hoe je aan dit IP komt? Want je zit op het IP van mijn vriendin, hoe kan dat? Wellicht dat dat ook het probleem is met van buitenaf erinkomen...

Ik hoor het wel
Greetz
Danny

dat ip is het interne ip adres wat de router aan de pc's heeft toegewezen, dat is bij de meeste mensen hetzelfde maar daar komt het probleem niet van

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan