Website backuppen als 1 zip bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

Telkens als er een wijziging aan onze (Joomla)website wordt gedaan maak ik eerst een backup van de complete website incl. database.
Nu kost het veel tijd om alle bestanden met een FTP client (WinSCP) te downloaden, het zijn meer dan 7000 files.
Ik heb ooit ergens iets gelezen dat er een mogelijkheid is om eerst de website te zippen (zip, rar, tg) en vervolgens die zipfile te downloaden.
Het downloaden van 1 groot (zip)bestand gaat namelijk sneller dan het downloaden van 7000 kleine bestandjes.

Weet iemand hoe dit moet ?

Groeten Marcel

Dit kan meestal in een beheer paneel als DirectAdmin of Plesk. Ook niet in alle versies is dat mogelijk, vraag dat even na bij de hoster.

Onze hoster is (Vuurwerk) Tele2, ik heb hun gebeld en de vraag neergelegd maar ze zeggen dat zij Plesk of DirectAdmin niet hebben.

Wel is er een mogelijkheid met Gzip vertelden zij mij. (ssh.vuurwerk.nl)

Ze geven helaas geen verdere support.
Ik ga zelf proberen of het lukt met Gzip maar als iemand anders weet hoe het moet laat me dat dan even weten.

groeten Marcel

gzip is een Linux programma dat tarballen maakt. (vergelijkbaar met zip). Blijkbaar heb je ssh toegang en kun je de server zelf besturen via ssh, hiervoor is wel enige Linux kennis vereist.

Ik ben er zelf al achter.
Met WinSCP maak ik verbinding en selecteer de te zippen bestanden, onder de rechtermuisknop zit de optie Tar/Gzip waarna hij een tgz file maakt die ik daarna download.

Het gaat aanzienlijk sneller dan hoe we het voorheen deden.

Bedankt voor het meedenken en voor het wijzen in de goede richting :)

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan