website bouwen voor café-restaurant

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fulco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fulco

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Hallo,

Mijn zwager wilt een website voor zijn café-restaurant en wilt graag dat ik die voor 'm bouw. Ik bouw computers, configureer ze en installeer de desgewenste software maar ik heb nog nooit een website gebouwd. Nu heb ik gezien dat er veel software te krijgen is en vraag mij af wat de beste is in dit geval. De bedoeling is dat je vanaf een beginpagina kan bladeren naar diverse pagina's met o.a. voorgerechten, hoofdgerechten etc... maar ook naar een gastenboek, contactpagina en een pagina met foto's. Wat is hiervoor de meest geschikte software? Wat zijn de consquenties als de website eenmaal draait? Moet je deze dagelijks of wekelijks bijhouden? En maakt het uit bij welke hoster je gaat?
Graag tips!!! Alvast bedankt!!!

Ik heb van de week Website maker 2.0 gekocht, van Magix, kost € 30,- bij Mediamarkt.
Enkele voordelen: je kunt online de site met een wachtwoord bewerken, dus je hoeft niet vanaf je eigen pc te werken, het is Nederlands talig, en heeft meteen een hosting service, het eerste jaar gratis, daarna € 2,- per maand. Je kunt ook video en muziek toevoegen.
Ik heb er eveneens geen kaas van gegeten, maar een hele simpele site zonder toeters en bellen als oefening, gaat vrij snel.

Je kunt op vele manieren een website maken. Bovenstaande ideeën zijn prima.
Als het nodig is om de website elke dag te upodaten (ivm met menu's en foto's) dan moet je dat doen. Als de website niet elke dag ge-updae hoeft te worden ook niet doen. Laat een website niet totaal verouderen enz org bijvoorbeeld af en toe voor een ander welkoms woordje. hier en daar een nieuw design en je gastenboek in de gaten houden.
De server is belangrijk. Meer voor je eigen portemonnee...Gebruik geen gratis server. Staat erg armoedzalig voor een restaurant die geen geld wil steken in de website.
Koop een .nl domein (bijvoorbeel op transip.nl) en kijk voor een plekje waar je de site kan opslaan (transip.nl goede ervaring)
Je maakt het jezelf zo duur en moeilijk als je zelf wilt...

Grtz

Erik en Ella,

Graag een eigen vraag openen en niet inbreken in iemand anders zijn/haar vraag.

(bericht van Erik en Ella ondertussen verwijderd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan