Website is niet overal goed te zien!

Status
Niet open voor verdere reacties.

speelvogel

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo,

Al een hele tijd ben ik bezig aan een website voor een speelpleinwerking. Ik heb reeds heel wat gedaan en vind zelf dat het resultaat gezien mag worden. :thumb:

Toch heb ik nog een probleem. :( Op mijn pc is alles goed te zien maar bij andere pc's moet men langs alle kanten scrollen. Dat is nogal onhandig. Hoe kan ik dat aanpassen?
Via een tabel lijkt het mij onmogelijk want de achtergrond is een figuur. Hoe kan ik het anders oplossen?
Moet ik daarvoor de hele website herwerken?

Als je nog andere opmerkingen hebt over de website mag je die zeker geven!!

Greetz
Maarten
http://www.speelpleindespeelvogel.be

Jeps, je hebt alles gewoon vaste pixels gegeven dat werkt niet op een scherm met een lagere resolutie...

Je moet de website of in procenten gaan maken, wat me erg moeilijk lijkt met al die afbeeldingen... of je moet hem zo maken dat hij maximaal... ongeveer 800 pixels breed is zodat elk normaal beeldscherm de website kan bekijken. Verticaal scrollen is meestal niet zo erg want dat is iedereen gewent. Maar horizontaal scrollen is niet gebruiksvriendelijk...

succes

en hoe breed mag mijn figuur dan zijn? Ik heb al eens gezocht op internet en er zou een verschil zijn in de resolutie van de website en de beeldschermen ofzoiets. Dus zou ik mijn figuur niet 800px breed mogen maken maar meer of minder. Kan dat?

Alvast bedankt!

Ja idd, dit komt door de scrollbalk die er ook bij hoort ;-). Oude schermen werken met een resoultie van 800x600 (breedte x lengte). Ik neem dan altijd 780px en dat werkt prima volgens mij.

Ondertussen hebben de meeste mensen wel een scherm van minimaal 1024x768 pixels, maar dit is niet altijd het geval, en het is zonde als mensen met een lagere resolutie de site niet goed kunnen bekijken en afhaken.

Schermresoluties
#--Schermresolutie------%
1.--1024x768----------50,14%
2.--1280x1024---------25,90%
3.--1280x800----------10,44%
4.---800x600-----------5,06%
5.--1600x1024---------3,10%
6.--1152x864-----------2,55%
7.--1680x1050----------0,97%
8.--1600x1200----------0,92%
9.--1280x768------------0,32%
10.--1920x1200--------0,15%

De top 10 schermresoluties van bezoekers van een gemiddelde nederlandse website.
800×600 wordt dus nog maar heel weinig gebruikt (5%) terwijl 1024×768 een zeer ruime (50%) meerderheid heeft, ik raad dan ook altijd aan om de site circa 1000 pixels breed te maken (past de scrollbalk er nog naast)

[edit] de door jou gebruikte resolutie (1920×1440) komt pas op plaats 10 (als je naar de breedte kijkt) en wordt slechts door 0,15% van de bezoekers gebruikt, nog niet echt gangbaar dus [/edit]

Laatst bewerkt:
Ik ben de website aan het aanpassen maar nu is dat voor mij wel erg klein. De hele website vult nog geen vierde van mijn scherm...

Ik ben de website aan het aanpassen maar nu is dat voor mij wel erg klein. De hele website vult nog geen vierde van mijn scherm...

Voor de duidelijkheid wat uitleg:
Ik werk met Dreamweaver CS3. De figuur met de zon en de bergjes is 1 figuur. De wolkjes, bloemen en vogel zijn allemaal verpakt in een AP Div vak.

Als ik de achtergrondfiguur nu verklein (tot 1000px) en ze centreer, staan de wolken ed op elk beeldscherm op een andere plaats.

Kan ik hier iets aan doen?

Greetz
Maarten

ik heb mijn scherm op (10.--) 1920x1200 (--------0,15%) staan (op een 19inch breedbeeld) en je site (versie 1920x1200) past niet op mijn scherm, dus iets kleiner kan geen kwaad...

maar je verhaal klopt.... als je zelf een groot scherm hebt, lijkt het net als of je aan een erg kleine site aan het bouwen bent! (klinkt logisch maar gevoelsmatig is dit meestal anders)

Maar met dit commentaar word je probleem natuurlijk niet opgelost, sorry....

Dat is beter, het zou nog fraaier zijn als je de 1024x768 resolutie centreert in het scherm, dan ziet het er op andere 4:3 resoluties ook nog fraai uit.
Verder zijn de de 'subvensters' (zoals b.v. 'foto's) nu vervelend leesbaar. In het strookje wat overblijft zie je twee regels tekst staan en een centimeter foto.

Het kan aan mijn instellingen liggen, echter bij mij is de 1920x1200 nog steeds te groot.... Het geheel centreren zou inderdaad een stuk mooier wezen!

Wie is trouwens je doelgroep, je maakt het er namelijk niet makkelijker op dat mensen andere "fonts" moeten laden, je maakt natuurlijk wel echt je eigen site en dat is ook belangrijk!

Daarnaast nog even inhaken op Maestro12, scrollen in de sub-pagina's is niet handig of overzichtelijk, en volgens mij was dat wel initieel de opzet van je site (in een keer overzicht hebben)...

Dit alles is trouwens niet als zeuren bedoeld, maar positief kritisch...
Ik hoop dat je er iets mee kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan