website met eigen domeinnamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Voor de no-profit reizen dit ik organiseer heb ik sinds enige jaren een homepage, gemaakt met Frontpage van ca 2,5 mb. Kompleet met index / vaandel / 5 pagina's en 7 banners om zo bekendheid aan deze reizen te geven. De site wordt geupload door Core FTP Lite zie http://home.kpn.nl/schul318.
De ruimte voor de homepage is gratis beschikbaar gesteld door de provider KPN en de Core FTP Lite heb ik gratis van Internet Het werkt allemaal prima.
Doch zo'n homepage heeft zijn beperkingen al was het maar dat ik het geen eigen naam kan geven.
Ik ben al gaan rondkijken om zelf echte website te realiseren met domeinnaam. Nu wil ik in de toekomst 2 onafhankelijke site in de lucht hebben doch onder één naam. Eén voor de reizen een één voor een stamboom.
Is er iemand die mij op gang kan helpen, ik hoor nu zoveel kreten dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Met Frontpage ben ik ook in staat de HTMLtaal zonodig aan te passen Ik ben best wel bereid mij te verdiepen in de nodige materie maar wil wel de zin en onzin van elkaar gescheiden houden.

bvbd Jan

Laatst bewerkt:
Als je een domein hebt dan kun je daar een subdomein bijmaken.

dus piet.nl is je domein en je sub domein zou dan test.piet.nl kunnen zijn.

of bedoel je dit niet.?

Als je een domein hebt dan kun je daar een subdomein bijmaken.

dus piet.nl is je domein en je sub domein zou dan test.piet.nl kunnen zijn.

of bedoel je dit niet.?

In tweede instantie is dit wel van belang maar eerst moet ik een echte website realiseren.

wat verwacht je van de ruimte die je wilt huren....
hosting2go.nl is een leuke maar ook strato.nl is goed.
bij beide kun je meteen een domeinnaam aanvragen

wat verwacht je van de ruimte die je wilt huren....
hosting2go.nl is een leuke maar ook strato.nl is goed.
bij beide kun je meteen een domeinnaam aanvragen

Oké gestel ik neem hosting2go.nl met een domeinnaam wat mij 28.50 'gaat kosten. Misschien een vreemde vraag en wat dan?

Kan ik mijn gemaakte oude homepage op dezelfde wijze via mijn -Core FTp Lite- naar -hosting2go.nl- uploaden? Of heb ik daar een andere FTP programma voor nodig? is mijn gemaakte homepage wel geschikt ervoor? Dan moet ik een nieuwe website maken.
Allemaal dingen die voor de insider normaal zijn maar voor mij nieuw.

jouw ftp programma ken ik niet.
Maar als je de gegevens van hosting2go juist ingeeft in jouw ftp programma dan zal je het op dezelfde manier kunnen uploaden.
Of hosting2go frontpage ondersteund weet ik niet.
Dat zou je kunnen vragen bij een eventuele aanmelding.
Maar men heeft daar een eigen webbuilder, die zou je voor de tijd eens kunnen proberen.

ja, ik heb gezien dat zij ook een helpdesk hebben doorde weeks en zal contact met hen opnemen.
In ieder geval bedankt voor je hulp,
jan

Graag gedaan en suc6.

Hi,
ik ga hier nog iets aan toevoegen:

- hosting2go ondersteunt op aanvraag de Frontpage extensies

- hosting2go draait op Linux en als je met ASP en Vbscript aan de gang wil dan zal dat beperkingen hebben
Er zullen meer hostingbedrijven zijn, maar voor de windows-platformondersteuning heb ik voor sohosted gekozen

- dan de domeinnaam. Ik las dat je een eigen domeinnaam wilt toekennen. Dat betekent dat je een hoofddomein X.nl registreert en daarna een subx.x.nl wilt aanmaken. Ik vraag me af of dat handig is.
Toelichting: de e-mail zal altijd op adres@x.nl aankomen, ook voor het subdomein. Een non-profit reisorganisatie en een stamboomsite op een zelfde maildomein is verwarrend. Het lijkt mij dan handiger om naast het hoofddomein (x.nl) een tweede domein (y.nl) te registreren als ALIAS. x en y komen dan altijd op dezelfde site, tenzij in de index-file (html, php of asp of in htaccess, da's van later zorg) aangegeven wordt dat de alias y.nl toch maar even naar een andere pagina moet. Bovendien: voor y.nl kun je dan emailANTWOORDadressen uitgeven in de vorm adres@y.nl (niet POP) en dan komt het toch op jouw mailserver aan.

- FTP: voorzover ik weet heeft Frontpage zijn eigen ftp-programma ingebouwd en heb je geen apart FTP-programma nodig.

Ik bedoel: het waren maar een paar gedachten :rolleyes: van me

Laatst bewerkt:
Ik ben blij met je antwoord,
Dat is nu precies wat ik wil los maken. Al die kretelogie waar ik weinig of niets mee kan. Na het maken van mijn homepage was ik apentrots zo ver te kunnen komen. Maar veel kennis heb ik er niet van. Nu wil ik er deze week ermee beginnen om een webruimte en domeinnaam te reserveren en mij er dan maar in te storten. De bestaande site kan ik altijd met mijn gratis homepage op internet laten staan. Alleen gaat het een keer gebeuren dat er 2 dezelfde sites onder een verschillenden namen op internet staat.
-Wat wordt met eigenlijk met Frontpage extensies bedoeld? Frontpage is voor mij een vertaalprogramma waarmee ik mijn homepages maakt en zonodig wijzigingen maakt in de HTML taal. Wat ik mij in de loop van de tijd heb eigen gemaakt.
FTP: voorzover ik weet heeft Frontpage zijn eigen ftp-programma ingebouwd en heb je geen apart FTP-programma nodig.
Daar zal ik nog achter moeten komen, ik kon een free FTP programma van het internet afhalen, dat werkt goed dus ik heb het zo gelaten. Maar de vraag wordt nu: kan ik het zo laten als ik een echte website neem? of is het handig/verstandig een ander FTP program te nemen.
- hosting2go draait op Linux en als je met ASP en Vbscript aan de gang wil dan zal dat beperkingen hebben
Dit zijn kreten waar ik niets mee kan: Linux, ASO, VBscript? Moet ik dit gaan gebruiken?
- dan de domeinnaam. Ik las dat je een eigen domeinnaam wilt toekennen. Dat betekent dat je een hoofddomein X.nl registreert en daarna een subx.x.nl wilt aanmaken. Ik vraag me af of dat handig is.
Toelichting: de e-mail zal altijd op adres@x.nl aankomen, ook voor het subdomein. Een non-profit reisorganisatie en een stamboomsite op een zelfde maildomein is verwarrend. Het lijkt mij dan handiger om naast het hoofddomein (x.nl) een tweede domein (y.nl) te registreren als ALIAS. x en y komen dan altijd op dezelfde site, tenzij in de index-file (html, php of asp of in htaccess, da's van later zorg) aangegeven wordt dat de alias y.nl toch maar even naar een andere pagina moet. Bovendien: voor y.nl kun je dan emailadressen uitgeven in de vorm adres@y.nl en dan komt het toch op jouw mailserver aan.

Ik wil eerst starten met 1 domeinnaam voor de non-profit reisorganisatie draait deze goed dan 2e de stamboomsite, deze site moet ik nog maken. Beide sides moeten dan seperaat zijn dwz de buitenstaander niet kan doorbladeren naar de anderen site. Ik kan 2 websites aanvragen met 2 domeinnamen maar dan betaal ik het dubbele dit is niet de bedoeling. Zoals je aangeeft moet het ook kunnen met één naar de tweede site te worden doorgelink.
Zoals je aangeeft krijg ik bij de website ruimte ook 1 of meerdere -mailadressen. Normaal gebruik ik gewoon Outlook Express van mijn provider of gmail van Google.

Ik ben blij met je antwoord,

Heel fijn :)
Dat is nu precies wat ik wil los maken. Al die kretelogie waar ik weinig of niets mee kan. Na het maken van mijn homepage was ik apentrots zo ver te kunnen komen. Maar veel kennis heb ik er niet van. Nu wil ik er deze week ermee beginnen om een webruimte en domeinnaam te reserveren en mij er dan maar in te storten. De bestaande site kan ik altijd met mijn gratis homepage op internet laten staan. Alleen gaat het een keer gebeuren dat er 2 dezelfde sites onder een verschillenden namen op internet staat.
-Wat wordt met eigenlijk met Frontpage extensies bedoeld? Frontpage is voor mij een vertaalprogramma waarmee ik mijn homepages maakt en zonodig wijzigingen maakt in de HTML taal. Wat ik mij in de loop van de tijd heb eigen gemaakt.

De Frontpage extensies zijn stukjes software die op de server draaien. Als je de website volledig met Frontpage maakt en beheert heb je dat nodig voor publiceren, synchroniseren en overzetten van de pagina's die bij de website horen. Frontpage is geen vertaalprogramma: eigenlijk is het gewoon een tekstverwerker, maar dan voor webpagina's (kladblok met versiering)

FTP: voorzover ik weet heeft Frontpage zijn eigen ftp-programma ingebouwd en heb je geen apart FTP-programma nodig.
Daar zal ik nog achter moeten komen, ik kon een free FTP programma van het internet afhalen, dat werkt goed dus ik heb het zo gelaten. Maar de vraag wordt nu: kan ik het zo laten als ik een echte website neem? of is het handig/verstandig een ander FTP program te nemen.

Allereerst: Frontpage krijgt als webdesign-programma veel negatieve kritiek (traag, niet-standaard, eigenzinnig), maar als je er lekker mee werkt: waarom niet gebruiken. Als je echt een "drukkere" website wilt bouwen kun je dit beter volledig met Frontpage doen en gebruikmaken van de -extensies. BTW: dat je deze dingen niet kende betekent eigenlijk dat de provider ze kennelijk standaard geinstalleerd heeft. Ik gebruikte onder Windows Dreamweaver en dat doet hetzelfde maar zonder het Frontpage-gedoe.

In principe kun je de huidige situatie zo laten, maar ik denk dat het uiteindelijk efficienter is om het door FP te laten doen. Het huidige FTP-programma wel bewaren en gebruiken om af en toe een "los" bestandje over te zetten.

Dit zijn kreten waar ik niets mee kan: Linux, ASO, VBscript? Moet ik dit gaan gebruiken?

Linux is de gratis concurrent van Windows, maar werkt anders. Als websitegebruiker of bouwer heb je daar weinig mee te maken. TENZIJ: je ASP/Vbscript wilt gebruiken; dan is het een bezwaar.
ASP is het concept voor dynamische websites (Active Server Pages) en Vbscript is een van de gebruikte scripttalen. Onder Linux gaan we dan denken aan kreten als PHP/Apache/MySQL (vergeet dit tot later)
Als je een echte hardcore windows en OFFICE-gebruiker bent dan zou je het beste kiezen voor een hosting bedrijf dat op een windows-platform draait. Dat is misschien niet nu relevant, maar als je websites online zijn dan zul je daar misschien meer profijt van hebben. Omdat het verschil met het dagelijks computergebruik kleiner is als je ook in Access, Excel en dergelijke werkt. Hoe je het ook wendt of keert; met jouw plannen ontkom je niet aan het gebruik van een database. (Later..... :shocked:

.... geknipt ...

Ik wil eerst starten met 1 domeinnaam voor de non-profit reisorganisatie draait deze goed dan 2e de stamboomsite, deze site moet ik nog maken. Beide sides moeten dan seperaat zijn dwz de buitenstaander niet kan doorbladeren naar de anderen site. Ik kan 2 websites aanvragen met 2 domeinnamen maar dan betaal ik het dubbele dit is niet de bedoeling. Zoals je aangeeft moet het ook kunnen met één naar de tweede site te worden doorgelink.
Zoals je aangeeft krijg ik bij de website ruimte ook 1 of meerdere -mailadressen. Normaal gebruik ik gewoon Outlook Express van mijn provider of gmail van Google.[/QUOTE]

Voor je "reizensite" is het misschien toch overzichtelijker om emailadressen met die domeinnaam te gebruiker en niet je prive-email of gmail. Zelf vind ik dat zakelijk ook correcter.
Voor 2 domeinnamen is het niet nodig om 2 websites te registreren. 1 domeinnaam met het hoofddomein en daaronder hangen dan de aliassen (ik heb zelf 1 domein met 4 aliassen, allemaal op 1 website). Je betaalt alleen voor de alias-domeinnaam en niet voor een extra site.
De email van het hoofddomein komt vaf een POP-server, tenzij je dat kan wijzigen bij de HOST.

Het abonnement bij je internet provider kun je niet zomaar opzeggen: die heb je nodig om bij je HOST te komen. Tenzij je die twee weet te combineren, maar daar hangt vaak een ander prijskaartje aan.

en dat allemaal op een zonnige zondagmiddag...:D

PS: ik zie dat je een KPN-siteadres hebt. PVKPN in Den Haag(zuid) heeft een "computerclub" die elke woensdagavond bij-elkaar komt. Daar zit ook wat praktische kennis.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de antwoorden Ik ga met de gegevens aan de slag van de week

PS: ik zie dat je een KPN-siteadres hebt. PVKPN in Den Haag(zuid) heeft een "computerclub" die elke woensdagavond bij-elkaar komt. Daar zit ook wat praktische kennis.
Deze club "Bitwijzer"schijnt volgens Google alleen voor KPN medewerkers te zijn. Mijn provider is KPN, helaas val ik niet onder het personeel. Er zit er ook een in Zoetermeer.

groet Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan