Ik ben blij met je antwoord,
Heel fijn 
Dat is nu precies wat ik wil los maken. Al die kretelogie waar ik weinig of niets mee kan. Na het maken van mijn homepage was ik apentrots zo ver te kunnen komen. Maar veel kennis heb ik er niet van. Nu wil ik er deze week ermee beginnen om een webruimte en domeinnaam te reserveren en mij er dan maar in te storten. De bestaande site kan ik altijd met mijn gratis homepage op internet laten staan. Alleen gaat het een keer gebeuren dat er 2 dezelfde sites onder een verschillenden namen op internet staat.
- hosting2go ondersteunt op aanvraag de Frontpage extensies
-Wat wordt met eigenlijk met Frontpage extensies bedoeld? Frontpage is voor mij een vertaalprogramma waarmee ik mijn homepages maakt en zonodig wijzigingen maakt in de HTML taal. Wat ik mij in de loop van de tijd heb eigen gemaakt.
De Frontpage extensies zijn stukjes software die op de server draaien. Als je de website volledig met Frontpage maakt en beheert heb je dat nodig voor publiceren, synchroniseren en overzetten van de pagina's die bij de website horen. Frontpage is geen vertaalprogramma: eigenlijk is het gewoon een tekstverwerker, maar dan voor webpagina's (kladblok met versiering)
FTP: voorzover ik weet heeft Frontpage zijn eigen ftp-programma ingebouwd en heb je geen apart FTP-programma nodig.
Daar zal ik nog achter moeten komen, ik kon een free FTP programma van het internet afhalen, dat werkt goed dus ik heb het zo gelaten. Maar de vraag wordt nu: kan ik het zo laten als ik een echte website neem? of is het handig/verstandig een ander FTP program te nemen.
Allereerst: Frontpage krijgt als webdesign-programma veel negatieve kritiek (traag, niet-standaard, eigenzinnig), maar als je er lekker mee werkt: waarom niet gebruiken. Als je echt een "drukkere" website wilt bouwen kun je dit beter volledig met Frontpage doen en gebruikmaken van de -extensies. BTW: dat je deze dingen niet kende betekent eigenlijk dat de provider ze kennelijk standaard geinstalleerd heeft. Ik gebruikte onder Windows Dreamweaver en dat doet hetzelfde maar zonder het Frontpage-gedoe.
In principe kun je de huidige situatie zo laten, maar ik denk dat het uiteindelijk efficienter is om het door FP te laten doen. Het huidige FTP-programma wel bewaren en gebruiken om af en toe een "los" bestandje over te zetten.
- hosting2go draait op Linux en als je met ASP en Vbscript aan de gang wil dan zal dat beperkingen hebben
Dit zijn kreten waar ik niets mee kan: Linux, ASO, VBscript? Moet ik dit gaan gebruiken?
Linux is de gratis concurrent van Windows, maar werkt anders. Als websitegebruiker of bouwer heb je daar weinig mee te maken. TENZIJ: je ASP/Vbscript wilt gebruiken; dan is het een bezwaar.
ASP is het concept voor dynamische websites (Active Server Pages) en Vbscript is een van de gebruikte scripttalen. Onder Linux gaan we dan denken aan kreten als PHP/Apache/MySQL (vergeet dit tot later)
Als je een echte hardcore windows en OFFICE-gebruiker bent dan zou je het beste kiezen voor een hosting bedrijf dat op een windows-platform draait. Dat is misschien niet nu relevant, maar als je websites online zijn dan zul je daar misschien meer profijt van hebben. Omdat het verschil met het dagelijks computergebruik kleiner is als je ook in Access, Excel en dergelijke werkt. Hoe je het ook wendt of keert; met jouw plannen ontkom je niet aan het gebruik van een database. (Later..... :shocked:
.... geknipt ...
Ik wil eerst starten met 1 domeinnaam voor de non-profit reisorganisatie draait deze goed dan 2e de stamboomsite, deze site moet ik nog maken. Beide sides moeten dan seperaat zijn dwz de buitenstaander niet kan doorbladeren naar de anderen site. Ik kan 2 websites aanvragen met 2 domeinnamen maar dan betaal ik het dubbele dit is niet de bedoeling. Zoals je aangeeft moet het ook kunnen met één naar de tweede site te worden doorgelink.
Zoals je aangeeft krijg ik bij de website ruimte ook 1 of meerdere -mailadressen. Normaal gebruik ik gewoon Outlook Express van mijn provider of gmail van Google.[/QUOTE]
Voor je "reizensite" is het misschien toch overzichtelijker om emailadressen met die domeinnaam te gebruiker en niet je prive-email of gmail. Zelf vind ik dat zakelijk ook correcter.
Voor 2 domeinnamen is het niet nodig om 2 websites te registreren. 1 domeinnaam met het hoofddomein en daaronder hangen dan de aliassen (ik heb zelf 1 domein met 4 aliassen, allemaal op 1 website). Je betaalt alleen voor de alias-domeinnaam en niet voor een extra site.
De email van het hoofddomein komt vaf een POP-server, tenzij je dat kan wijzigen bij de HOST.
Het abonnement bij je internet provider kun je niet zomaar opzeggen: die heb je nodig om bij je HOST te komen. Tenzij je die twee weet te combineren, maar daar hangt vaak een ander prijskaartje aan.
en dat allemaal op een zonnige zondagmiddag...
PS: ik zie dat je een KPN-siteadres hebt. PVKPN in Den Haag(zuid) heeft een "computerclub" die elke woensdagavond bij-elkaar komt. Daar zit ook wat praktische kennis.