website met spellen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuro1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2012
Ik wil graag in de toekomst websites leren maken en wil sites maken met spellen erin en er geld mee verdienen. Ik heb al een idee voor 3 kaartspellen, die zou ik graag willen maken. Welke talen moet ik leren voor mijn doel? Ik wil niet nu leren, maar het liefst binnen 1 jaar. Welke talen kan ik dan leren? En als ik wil dat de website op mobiele foons ook beschikbaar is en tablets, welke talen moet ik er dan bij leren?

Je kan een simpele site maken in HTML en daarin een spel zetten die je maakt in FLASH (actionscript) of JAVA! :thumb:

Ook kan je zelf met javascript en/of HTML 5 een spel maken.

Laatst bewerkt:
Talen zijn:
HTML
CSS

Als je spellen op mobile aparaten wilt laten draaien dan moeten deze geen FLASH zijn. Anders zijn ze in iedere geval voor de iPhone en iPad niet te spelen.

Dit was een van mijn eerste websites: http://www.atopgames.com
Deze bevat meer dan 18.000 spellen :D
Hierin heb ik de website gemaakt en voeg ik 1x per week nieuwe spellen in. Ik hoef mij niet bezig te houden met het ontwikkelen van de spellen. Dat doen anderen.

Ik moet een keer nog de tijd nemen om deze website een geweldige nieuwe look te geven.
Ondanks de basic look trekt de website nog steeds bezoekers aan omdat er veel leuke spellen op te vinden zijn.

lol, bedankt jongens, welke talen moet ik dan hebben voor mijn doel? Ik heb het over talen die binnen zo'n 2 jaar nog steeds goed werken. De website moet ook een systeem bezitten waardoor mensen kunnen betalen om te spelen en uitbetaald kunnen worden als ze gewonnen hebben.
Html 5 and javascript, ja deze twee talen moet ik hebben, dat weet ik. Maar welke talen moet ik nog meer hebben? De spellen dienen kaartenspellen te zijn en indien mogelijk, wil ik in de toekomst ook 3d spellen aan de site toevoegen.En ja, welke talen moet ik dan hebben opdat mensen die spellen ook op hun mobiele telefoons en tablets kunnen spelen?

Laatst bewerkt:
Klopt, dat betekent het inderdaad.

Mijn advies aan jou is, neem niet te veel op je bordje!
Want dank zal het te veel worden en dan kom je er niet meer uit of zul je on gemoteveerd gaan raken.

Webdesigners zijn over het algemeen geen game programeurs en andersom ook niet. Kan wel maar komt zelden voor. Dus mijn advies aan jou is, begin eerst met het maken van een simpele website en kijk hoe dat zich uitpakt.
Daarna kun je aan de slag met het maken van een simpele game volgens een online tut en kijk hoe dat zich dan uitpakt.

Wellicht dat je over 1 jaar je veel meer wilt verdieping in het een of het ander.

Veel succes! :thumb:

Klopt, dat betekent het inderdaad.

Mijn advies aan jou is, neem niet te veel op je bordje!
Want dank zal het te veel worden en dan kom je er niet meer uit of zul je on gemoteveerd gaan raken.

Webdesigners zijn over het algemeen geen game programeurs en andersom ook niet. Kan wel maar komt zelden voor. Dus mijn advies aan jou is, begin eerst met het maken van een simpele website en kijk hoe dat zich uitpakt.
Daarna kun je aan de slag met het maken van een simpele game volgens een online tut en kijk hoe dat zich dan uitpakt.

Wellicht dat je over 1 jaar je veel meer wilt verdieping in het een of het ander.

Veel succes! :thumb:
bedankt, ik zal terugkomen wanneer ik begin te leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan