Website niet zichtbaar op Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawouterr

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Hey,

Ik heb nu een week een website online staan met een aantal tags in de HTML header, maar als ik google op bv "Naomi Heerings" vind ik de site niet. Zelfs "www.naomiheerings.nl" wordt niet gevonden. Wel Chillground.nl, een andere site van me waar ze vermeld wordt.

Ik heb de volgende codes in m'n header staan:

Code:
<head>

<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">

<META NAME="description" LANG="nl" CONTENT="De officiële website van Singer/Songwriter Naomi Heerings">

<META NAME="keywords" LANG="nl" CONTENT="Naomi Heerings, Naomiheerings.nl, Heeze, Singer, Songwriter, Kunstbende, Muziek">

<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">

<title>Welkom op de website van Singer/Songwriter Naomi Heerings!</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
body {
	background-color: #000106;
}
body,td,th {
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 16px;
	color: #FFF;
}
-->
</style></head>

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt!

Groetjes,
Wouter

Laatst bewerkt:
Een week is niet lang. Geef het wat tijd :).

Google kijkt al jaren niet meer naar keywords. Zorg ervoor dat je website gelinkt wordt op andere websites, dat levert je een hogere rating op. Om je website te vinden dien je op inhoud te zoeken, niet op je keywords.

Maar het heeft dus wel gewerkt bij een andere site die ik maakte, martienluteijn.nl. Wanneer er gezocht wordt op "Martien Luteijn" komt de site meteen bovenaan te staan.. of moet ik meer geduld hebben?

Heb je jezelf aangemeld bij Google? Linken er andere websites naar je?

Het kan best een week of langer duren voor je gevonden kunt worden nadat je aangemeld bent, dus ik denk dat je vooral geduld moet hebben.

Goh, da's mooi, wat jij maakt!
Zoals al gezegd: 'n week is heel kort.
Wat tips: op je site staat vrij weinig tekst. Op de pagina met Optredens staat eigenlijk helemaal geen tekst. 'n Spider van 'n zoekmachine (die indexeert je site) is enigszins te vergelijken met iemand die blind en doof is. Dus die mooie liedjes hoort en ziet hij niet.
Ook op je homepage staat niet vreselijk veel tekst, dat kan best wat meer.
Bij je optredens zou je ook in tekst de namen van fesitvals (Kunstbende bijvoorbeeld), titels van liedjes, songteksten, (ik roep maar wat) kunnen opnemen. Alles waarvan je denkt dat iemand erop zou kunnen zoeken.

Wat voor Google (en andere zoekmachines) vrij belangrijk is: de titel en de description. Op 'n aantal pagina's staat helemaal geen description. Die description is wat vaak getoond wordt in de zoekmachine.
Het beste kun je de titel en description voor elke pagina iets verschillend maken. En de titel niet laten beginnen met 'Welkom op...', dat is veel te vaag.

Ik zou op de pagina Optredens 'n titel nemen als 'Naomi Heerings - singer/songwriter uit Heerlen - Geplande optredens'
En dan het eerste deel op alle pagina's hetzelfde, alleen 'Geplande optredens' steeds anders.

Als description kun je bij de pagina Optredens bijvoorbeeld iets zetten als:
"Naomi Heerings - alle geplande optredens van de Heerlense singer/songwriter".
Of zo'n soort tekst. Dan ziet iemand gelijk dat je daar je optredens kunt vinden, dat zegt veel meer dan 'Welkom op' enz.

Heel veel succes en vooral plezier met je optredens!

Bedankt voor de reacties, het staat op google hoor!

Kan iemand dit topic verwijderen? Het staat vrij hoog bovenaan als je zoekt op Naomi Heerings =')

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan