Website ontwerpen en onderhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker46

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Oké alleemaal, goedendag!

Ik zit op dit moment met een probleempje: (p.s dit wordt nog al een lang verhaal:)) Ik ben vanplan om een website te gaan ontwerpen en te onderhouden. Alleen weet ik niet zo goed wat voor programma ik hier zal voor gaan gebruiken. Want mijn idee is namelijk zo: ik wil een website gaan maken waren mensen verschillende informatie, tips en truck en nog meer kunnen vinden over bepaalde software en onderandere downloads. Ik had al een beetje een ontwerpje in me hooft in gedachten hoe eventueel de home pagina eruit zal komen te zien namelijk zo: De homepagina bestaat dan uit één standaard kleur waarop verschillenden afbeeldingen van logo''s te zien zijn van de software producent(zie verderop de link van zo een logo hoe groot die ongeveer zal zijn) en dan wil ik niet steeds dezelfde logo maar dan van verschillenden sofware. Dus b.v.b zo:

AVG--NORTON--SPOTIFY--TEAMVIEWER
en dan een paar van dat soort rijen met verschillenden software.( onderelkaar)-(Inplaatsvan die naam moet daar hun logo komen te staan)-("--betekend: een blaco stukje").

En dan als je op hun logo klikt dat je dan door verwezen wordt naar een andere pagina op mijn website met dus uitleg over die software, tips en trucs, downloads en nog veel meer.

Ik hoop dat het duidelijks is! Maar ik heb nog een paar dingen te zeggen.

1. Ik wil een menuetje dat er zo uit ziet zie deze website!

2. Ik heb geen kennis van HTML dus ik wil gewoon een builder waarvoor je geen HTML zelf moet kennen

3. En ik ben 13 jaar dus graag niet te ingewikkeld

4. Welke programma kan ik hiervoor het best gebruiken?

Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het wel!

Ongeveer zo groot moet het logo zijn

Ik heb hier even snel een grove schets gemaakt in paint wat de bedoeling is (let niet op de afwerking)
naamloos.JPG

En als jullie nog een andere idee zouden hebben hoor ik het graag
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hi,

grote ideeen :rolleyes:

Succes....

en nou een beetje antwoord: http://www.kompozer.net/ levert een opensource webbuild programma. Het kan in principe gewoon met drag-and-drop. Maar als je het serieus wilt aanpakken dan ontkom je niet aan een beetje bestuderen van HTML, CSS en Javascript, om te beginnen. Dat doe je niet in 1 keer maar in stapjes als je met de site bezig bent.

Want: je zal ook af en toe een aanpassing willen maken die het programma niet voor elkaar kan krijgen.

Zelf plaatjes maken: PAINT kan natuurlijk. Een stapje verder is het gratis programma GIMP.

Maak daarnaast ook gebruik van voorbeeldcode die je op de diverse sites kan vinden en als je dan nog wat extra wilt weten: je hebt HELPMIJ.NL gevonden dus het komt allemaal goed

Oke, bedankt voor het snel en duidelijk reageren voor op mijn vragen!
Ik heb alleen een klein vraagje nog, u weet nu ongeveer want mijn idee is maar zou Kompozer voldoen aan wat ik vanplan ben(het lijkt me wel hoor, maar ik vraag het maar nog even)?

Bedankt

Hi,

ik denk het wel. Misschien zal het menuutje wat extra aandacht kosten, maar dit soort dingen kun je ook kant en klaar downloaden. Dat is dan soms in Javascript, maar het kan ook in CSS

Oke het is duidelijk, bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je serieus een website wilt opzetten en onderhouden kan het sowieso geen kwaad om HTML/CSS te leren, want daar ga je gewoon mee te maken krijgen.

Wat je daarnaast nog kunt doen is kijken naar een CMS systeem, sommige zijn heel makkelijk te wijzigen en kun je heel erg veel mee :)

Als je serieus een website wilt opzetten en onderhouden kan het sowieso geen kwaad om HTML/CSS te leren, want daar ga je gewoon mee te maken krijgen.

Wat je daarnaast nog kunt doen is kijken naar een CMS systeem, sommige zijn heel makkelijk te wijzigen en kun je heel erg veel mee :)

Oke, het is misschien niet een vraag die jullie van mij zullen verwachten. Maar wat is eigenlijk cms wat houd dit in?

Bedankt

Oke, het is misschien niet een vraag die jullie van mij zullen verwachten. Maar wat is eigenlijk cms wat houd dit in?

Bedankt

een CMS (content management system) is een systeem om websites te bouwen en te onderhouden. Je hebt een backend, voor het bouwen en indelen, en een front-end voor de bezoeker. En alles gebeurt online.

Een CMS, ik leer momenteel met Joomla te werken, is handig bij gecompliceerde sites. Bovendien ontslaat het je niet van de verplichting om je bezig te houden met HTML, CSS, Javascript en PHP of ASP.

In deze fase vind ik het te zwaar voor je. Probeer het eerst op de eenvoudige manier. Het CMS moet je pas gaan gebruiken als je een beetje ervaring met bouwen hebt

Bedankt
CMS staat voor content management system. Er bestaan veel verschillende CMSen van verschilende complexiteit dus een sluitende definitei is eigenlijk niet te geven maar allemaal hebben ze tot doel het makkelijker te maken om inhoud aan je site toe te voegen. Extra pagina's aanmaken of tekst wijzigen doe je bij een CMS niet door handmatig de HTML aan te passen maar via menu's en tekstvelden. De complexiteit van CMSen, en daarmee de mogelijkheden varieren enorm. Je kunt er iets simpels als een blog mee maken (wordpress is daar heel geschikt voor) of iets complex als http://www.theonion.com/ (overigens gebouwd met Drupal) dat vergt natuurlijk wel wat meer ervaring. Voordeel van en CMS is dat jeer ook een site mee kunt bouwen waar bezoekers inhoud aan toe kunnen voegen, zoals de site in mijn handtekening.

EDIT: bah, beetje laat.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor de informatie, ik denk zelf ook dat ik misschien nog een beetje jong daar voor ben. Misschien dat ik er later verder mee zal gaan. Ik heb ook nog een beetje rond gekeken op forums van Kompozer en daar zag ik ook genoeg vragen staan over php en javascript en zo maar krijg ik daar niet mee te maken als ik b.v.b een website ga maken ik Kompozer? En dan nog iets ik had al een beetje rond gekeken op het programmma, maar ii mis ook wel een paar dingen: hoe voeg ik bijvoorbeedld zo'n navigatie balk in die ik op noemde in mijn hoofd vraag. Of ik zag ook geen contact forumlier staan of forum en dat soort dingen. Hoe moet ik dit dan oplossen als ik dat eventueel zou willen hebben.

Nogmaals bedankt jullie zijn geweldig!

Oke bedankt voor de informatie, ik denk zelf ook dat ik misschien nog een beetje jong daar voor ben. Misschien dat ik er later verder mee zal gaan. Ik heb ook nog een beetje rond gekeken op forums van Kompozer en daar zag ik ook genoeg vragen staan over php en javascript en zo maar krijg ik daar niet mee te maken als ik b.v.b een website ga maken ik Kompozer? En dan nog iets ik had al een beetje rond gekeken op het programmma, maar ii mis ook wel een paar dingen: hoe voeg ik bijvoorbeedld zo'n navigatie balk in die ik op noemde in mijn hoofd vraag.

voorbeeld-code

Of ik zag ook geen contact forumlier staan of forum en dat soort dingen. Hoe moet ik dit dan oplossen als ik dat eventueel zou willen hebben.

Nogmaals bedankt jullie zijn geweldig!

Hersteld een foutje:

voorlopig is de eenvoudigste oplossing de mailto link

<a href="mailto:someone@yoursite.com">Email Us</a>

waarbij jij alleen het gedeelte tussen <a en </a gebruikt

Laatst bewerkt:
Wat bedoeld u hier mee?

Dit geeft een link op de webpagina: als je de voorbeeldadressen door de jouwe vervangt en de bezoeker klikt er op dan gebeurt dit:

outlook (of het standaardmailprogramma) wordt gestart; de bezoeker maakt zijn mail en klikt op verzenden en verzonden is het mailtje.
Er zijn ook nog andere vormen, maar daar moet je later even op terugkomen als je echt mail en contacten op je website gaat zetten.

Dit geeft een link op de webpagina: als je de voorbeeldadressen door de jouwe vervangt en de bezoeker klikt er op dan gebeurt dit:

outlook (of het standaardmailprogramma) wordt gestart; de bezoeker maakt zijn mail en klikt op verzenden en verzonden is het mailtje.
Er zijn ook nog andere vormen, maar daar moet je later even op terugkomen als je echt mail en contacten op je website gaat zetten.

Ook altijd handig om te weten, echt bedankt super allemaal!
Ik ga zo snel mogelijk weer aan de gang en dat gaat wel lukken met de hulp van jullie!
Tips enzo zijn altijd welkom.
O ja da had ik nog iets ik weeg toevallig dat je ook geld
lan verdienen met je website, bvb Google Adsense dat je per klik betaald wordt maar je hebt toch ook zo iets dat je betaald wordt als zo veel mensen die advertentie bekenken hebben zonder te zien. Maar wat is dan het beste?

Ook altijd handig om te weten, echt bedankt super allemaal!
Ik ga zo snel mogelijk weer aan de gang en dat gaat wel lukken met de hulp van jullie!
Tips enzo zijn altijd welkom.
O ja da had ik nog iets ik weeg toevallig dat je ook geld
lan verdienen met je website, bvb Google Adsense dat je per klik betaald wordt maar je hebt toch ook zo iets dat je betaald wordt als zo veel mensen die advertentie bekenken hebben zonder te zien. Maar wat is dan het beste?

.. dan moet je wel wat hebben. Begin nou eerst maar 'ns

l8ter:thumb:

Bekeken zonder te zien? Ik neem aan dat je bekeken zonder te klikken bedoelt. Bij adsense krijg je automatisch beide soorten advertenties op je site, daar heb je niet veel controle over lijkt het (al vermoed ik dat de flash advertenties meer opleveren per kijker, dan de tekstadvertenties). Het bedrag dat je voor bezoekers krijgt is trouwens erg laag, tenzij je site vele duizenden bezoekers per dag trekt blijft het centenwerk. Let wel even op dat je, om je bij adsense in te kunnen schrijven officieel achttien jaar of ouder moet zijn. Nu lopen er hier op het forum een aantal mensen rond die jonger zijn dat dat en die beweren zich zonder problemen te hebben ingeschreven, maar wellicht is het handig om het op naam van je ouders te doen.

EDIT: Maar, zoals City Guy zegt, je denkt nu wel een stap te ver vooruit, je kunt beter eerst even op je eigen PC proberen een site te bouwen om er achter te komen of je het überhaupt leuk blijft vinden, een slechte site zal sowieso niets opleveren.

EDIT2: oh ja, en mocht je toch advertenties gaan plaatsen, zorg dan in vredesnaam dat je geen iframes gebruikt, die zijn (naast enkele andere grote nadelen) voor de bots van adsense heel erg verwarrend en zorgen ervoor dat de advertenties niet goed gericht kunnen worden op de inhoud van je site.

Laatst bewerkt:
Bekeken zonder te zien? Ik neem aan dat je bekeken zonder te klikken bedoelt. Bij adsense krijg je automatisch beide soorten advertenties op je site, daar heb je niet veel controle over lijkt het (al vermoed ik dat de flash advertenties meer opleveren per kijker, dan de tekstadvertenties). Het bedrag dat je voor bezoekers krijgt is trouwens erg laag, tenzij je site vele duizenden bezoekers per dag trekt blijft het centenwerk. Let wel even op dat je, om je bij adsense in te kunnen schrijven officieel achttien jaar of ouder moet zijn. Nu lopen er hier op het forum een aantal mensen rond die jonger zijn dat dat en die beweren zich zonder problemen te hebben ingeschreven, maar wellicht is het handig om het op naam van je ouders te doen.

EDIT: Maar, zoals City Guy zegt, je denkt nu wel een stap te ver vooruit, je kunt beter eerst even op je eigen PC proberen een site te bouwen om er achter te komen of je het überhaupt leuk blijft vinden.

Juist ja eerst maar eens gaan proberen, daarna zien ik get wel weer!

Hoelang denken jullie ongeveer dat is er mee bezig ben om mijn ontwerp te
voltooien?
(ik ben niet zo iemand die dach en nacht achter de pc zit, maar een paar uurtje perdag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan