Website realisatie???

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoarno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Ik heb een idee dat ik wil uitwerken. Het idee gaat over 2 websites. 1 Waar werknemers zich in kunnen laten schrijven, en 2 waar werkgevers zich in kunnen schrijven. Het idee zit helemaal in mijn hoofd, en ik kan ook redelijk webpagina's bouwen, Joomla beheren en databases beheren. Er zijn echter een aantal dingen die ik niet weet. Hieronder beschijf ik de processen. Wat moet er gebeuren als er ergens op geklikt wordt. Website1 is de werknemers website en Website2 is de werkgevers website. Onderaan staan voor alle duidlijkheid mijn problemen vermeld (waar ik verwacht moeilijkheden mee te gaan krijgen als ik ga bouwen). Hopelijk kan iemand mij vertellen of ik dit wel of niet in Joomla moet doen, en welke componenten ik hier het best voor kan gebruiken. Als ik dit niet in Joomla moet doen heb ik graag hulp in de vorm van scripting e.d. over hoe ik het e.e.a. aan moet pakken. Hopelijk nemen jullie de moeite om onderstaande goed te lezen.

Ik hoor het graag van jullie!

Groetjes,

Arno

________________________________________________________________________________
PROCESSEN
________________________________________________________________________________

website1.nl + website2.nl

Er zijn 2 websites:

website1.nl (wernemer website)
website2.nl (werkgever website)

Wat moet er gebeuren:

website1.nl
Kort uitgelegd. Deze "site" zoekt werknemers. Om je als werknemer in te schrijven kost dat +/- 5 euro. (om te laten zien dat hij/zij echt wil werken en niet het formulier invult omdat het een plicht is). En er moet een soort competentietest gedaan worden. Hoe gaan de stappen in zijn werk.

1. De werknemer komt op website1 en leest de introtekst en klikt door naar het inschrijfformulier (we spreken in dit voorbeeld over 5 euro inschrijfkosten).

2. De lay-out van dit formulier zal lijken op:

-NAW gegevens
-Gewenste gebruikersnaam en wachtwoord
-Leeftijd
-In welke provincie woon je
-In welke branche wil je werken
+ de werknemer moet hier een document van niet groter dan 1MB toe kunnen voegen (De CV).

Onderaan het formulier staat een vinkje dat aangevinkt moet worden met de vraag: U gaat hierbij akkoord met de algemene voorwaarden van website1.nl. U dient hiervoor 5 euro inschrijfgeld te betalen. Klik hier om deze te voldoen met IDEAL (dit kan ook op een later tijdstip, maar u wordt aangeraden dit direct te doen). Op het moment dat er op akkoord of verzenden geklikt wordt gebeuren er een aantal dingen:
-De gebruiker gaat automatisch naar de Ideal site om te betalen. Als betalen gedaan is komt deze terug op de oude site.
-De gebruiker krijgt een automatisch email waarin vermeld staat wat zijn inschrijfgegevens zijn. En dat het na betaling maximaal 1 werkdag duur alvorens zijn account actief is
-Website1.nl ontvangt een mail met de inschrijfgegevens ter info.
-Alle inschrijfgegevens worden in een database weggeschreven

3. Elke ochtend wordt er gecontroleerd wie er betaald hebben. Als een inschrijver betaald heeft kan de controleur het account van de inschrijver in de backend (later meer over de backend) een vinkje geven die betekend: Akkoord of Actief. Het account wordt nu actief, en de gebruiker krijgt automatisch een mail dat zijn account is geactiveerd en dat hij kan inloggen om de competentietest te doen.

4. Als de gebruiker op de site inlogt met zijn gebruikersnaam en wachtwoord kan deze op een button klikken om deze test te doen.

5. Als de test klaar is worden de antwoorden in de database bij de gebruiker bewaard.

Nu is de gebruiker klaar.

website2.nl
Op website2.nl kunnen werkgevers zich inschrijven die gemotiveerd personeel zoeken.

1. De werkgever komt op website2.nl en leest de introtekst en klikt door naar het inschrijfformulier.

2. De lay-out van het formulier zal lijken op:

-NAW gegevens
-In welke provincie zoek je werknemers
-In welke branche wil je werknemers

3. Als alle gegevens zijn ingevuld en er wordt op Akkoord geklikt worden deze ook in dezelfde database bewaard (als de gegevens van website1.nl). website2.nl ontvangt een email met inschrijfgegevens, en de werkgever ook.

De werkgever is nu klaar

website1.nl en website2.nl (Backend)
De werknemers van website1.nl en website2.nl moeten om alles soepel te laten lopen een aantal dingen kunnen doen

1. Ze krijgen een unieke inlognaam en wachtwoord waardoor ze inloggen als een hoofdgebruiker

2. Dan kunnen ze op een link klikken waardoor ze naar de backend gaan

3. Hier moeten ze knoppen hebben met:
-Accounts activeren (Dus inschrijvingen akkoord geven die betaald hebben, waardoor bij activering er een automatische email uit gaat naar de gebruiker met de info dat zijn account actief is.
-Overzichten (Dus waar de backend gebruiker kan zoeken op verschillende entiteiten b.v. op leeftijd).
-Matching (Dus hier kan men zoeken op branche en provincie). Als deze ingevuld zijn moet er een overzicht komen van welke werkgevers er in de gezochte branche en provincie werknemers zoeken, en welke werknemers zich hebben ingeschreven in die provincie met de gezochte branche.
-Export klant info. Hiermee kunnen ze zoeken op een klant (registrant van website1.nl). En kan men een mooie export doen van alle gegevens van deze klant. Dus: Inschrijfformulier gegevens (excl. inloggegevens) + Competentietest gegevens + Geuploade CV zodat deze info als een pakketje naar de werkgever gestuurd kan worden.

Moeilijkheden:
-Gegevens van website1.nl en website2.nl in dezelfde database krijgen
-Na akkoord geven op formulier website1.nl naar IDEAL gaan, en na afsluiten IDEAL weer terug naar de site
-Na akkoord geven op formulieren website1.nl en website2.nl e-mails automatisch versturen naar verschillende ontvangers
-Backend realiseren + als er akkoord gegeven wordt om een account te activeren er een automatische mail uit laten gaan. + Export klant info maken in de backend
-Bijvoegen CV (bestandsupload) op inschrijfformulier
-Competentietest info laten weg schrijven in de database

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan