Website sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo

Mij website sluit altijd om 21:00. Nou moet ik dit altijd handmatig doen.
dus, ik heb dit in mijn bestandsbeheer:

index.html = Dit is mijn homepage
index2.html = Dit is mijn gesloten pagina

Hoe laat ik mijn website automatisch sluiten?

Niet met Javascript, daarvoor moet je op de server zitten.

Je kunt je index.html hernoemen naar index_open.html, en dan een index.php aanmaken waar je afhankelijk van de tijd de open of gesloten index include.

Dat ziet er dan zo uit:

PHP:
<?php
 if ( date ( 'G' ) < 21 ) {
    include ( 'index_open.html' );
  }
  else {
     include ( 'index_closed.html' );
  }
?>

Enige is wel dat ie nu om middernacht weer open gaat, als hij op een andere tijd moet openen, dan moet je nog een "and date ( 'G' ) > 6" toevoegen na " < 21 " en voor het )

(Als je bijvoorbeeld om 6 uur wilt openen)

Houdt er alleen wel rekening mee dat tenzij je een .htaccess hebt of een andere manier om mensen van die pagina's af te halen, ze die nog wel handmatig kunnen openen! Dit zet alleen de juiste pagina op de mainpage, het blokkeert niet de toegang tot je site.

Inderdaad, je hebt hier een server side oplossing voor nodig. Ook al sta je mensen niet direct toe op de pagina, er is altijd wel een manier om de pagina toch te bereiken als hij aan te roepen is op je server.
Je moet er dus voor zorgen dat de server tussen 9 uur en de openingstijd de betreffende HTML gewoon helemaal niet genereert.

Ja maar het probleem is, mijn Index Home Page MOET index.html heette. Anders werkt mijn website niet helemaal 100%.

Andere mogelijkheid?

daar valt ook nog het een en andere aan te veranderen.

Probeer eens dit bestand toe te voegen op je site (of een submap)
Bestandsnaam ".htaccess"
Inhoud:
Code:
DirectoryIndex index.php index.html

Nu zal eerst worden gezocht naar index.php en als die niet bestaat wordt index.html gebruikt als index pagina. Het is overigens niet zeker of dit werkt, niet alle servers ondersteunen het (of staan het toe), maar het is het proberen waard.

In Windows Vista zal de verkenner klagen dat je een bestandsnaam moet opgeven als je een bestand ".htaccess" probeert te noemen. Maar als je het hernoemt naar ".htaccess." wordt de laatste punt weg gehaald en krijg je dus een bestand met de naam ".htaccess"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan