Website testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
170
Hallo,

Ik heb een reseller account met meerdere domeinen.

Nu zijn er 2 domeinen die nog moeten worden verhuist waar ik wel al een domein voor heb aangemaakt en database e.d. Ik wil deze graag testen voordat het domein wordt overgezet weet iemand of dit mogelijk is?
 
Dat is mogelijk.

Ik weet niet welk besturingssysteem je gebruikt maar als de machine waarop je het wilt testen een Windows machine is, dan moet je het hosts bestand aanpassen.

ga naar start->uitvoeren en typ in (of kopieer) notepad C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Het hosts bestand wordt nu in kladblok geopend en ziet er ongeveer zo uit:

Code:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # bronserver
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x clienthost
127.0.0.1 	localhost
192.168.0.1 	www.helpmij.nl

Op de onderste regel vul je nu het ip adres in van de webserver waar de site op staat die je wilt testen, dan druk je op de "tab" toets en vul je de domeinnaam in (www.helpmij.nl in dit voorbeeld)

Nu sluit je kladblok, sla je de wijzigingen op en kun je naar www.domeinnaam.nl
Je computer kijkt eerst in het lokale hosts bestand naar een domeinnaam, voordat hij deze op internet gaat opvragen. Op deze manier vertel je de computer dat hij naar het nieuwe adres moet gaan.

Vergeet niet om de regel weer te verwijderen na het testen!
 
Hallo,

Ik snap uw oplossing alleen ik heb geen toegang tot de server enkel het directadmin gedeelte.

Ik dacht dat ik misschien via 123.123.123.123\domeinnaam.nl of iets dergelijk er misschien op kon komen.

Wel heel erg bedankt voor uw uitleg.
 
Voor de oplossing van PST heb je geen toegang tot de server nodig. Het is de bedoeling dat je het hosts bestand op jouw computer aanpast.
 
Hallo,

Ik heb de regel toegevoegd, maar hij gaat evengoed naar de oude server


Mijn fout, cookies stonden er nog het werkt nu inderdaad bedankt:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan