Website verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zineb 1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Hallo Allemaal,

Ik heb inmiddels 6 jaar een website bij Tripod Lycos....nu krijg ik vanmorgen een berichtje dat deze host er mee stopt, dat houd in dat ik vanaf 12 februari, niet meer gebruik kan maken van mijn website.

Mijn vraag weet iemand een andere goede site waar ik mijn website zo over kan plaatsen.
Heb geen flauw idee dat dit mogelijk is, maar vind het heel erg dat ik nu na zoveel jaren en zoveel werk, zomaar mijn hele site kwijt ben.

Alvast bedankt en Groetjes Zineb

Hoezo kwijt?
Hoe heb je je site gemaakt dan? Die bestanden heb je toch nog gewoon op je PC staan en kan je toch uploaden naar een andere host !!

Dankje voor je snelle reactie..........maar ik zal echt niet weten welke host ik moet nemen en hoe ik in 1x alles kan overplatsen...of hoe ik dit moet doen ..

gr.Z

Heb je site op de pc?
Zo niet download dan de bestanden even.
Vervolgens ga je opzoek naar een andere host.
Zelf zou ik je: http://000webhost.com aanraden of: http://woelmuis.nl
000webhost.com plaatst geen reclame dat is bij lycos wel anders!;)
Woelmuis, plaatst onderdaan de pagina alleen een klein woordje woelmuis.
Als je bij één van de hosten hebt aangemeld, upload je bij hun de bestanden,
Vervolgens plaatst je bij lycos op je site nog even een mededeling dat je site is verhuisd.
Naar het aderes: jouwnaam.nl en alles is geregeld!;)

Joep

Dankje wel voor de antwoorden ...ik ga het morgen direct proberen.....lukt het niet (hihihi) dan hoor je weer van me ..

gr.Zineb
:thumb:

Goedemorgen,
Ja ik heb me inmiddels aangemeld bij Woelmuis.....Alles oke. Maar ik heb nu echt geen flauw idee hoe ik verder moet...Is ook al heel lang geleden dat ik dat allemaal uit moest zoeken, ik weet het niet meer. Heb al even geprobeert, maar nee. Kan iemand me helpen.
dankje Zineb

Als het goed is heb je via de mail een FTP adres gekregen.
Als je een FTP programma gebruikt kan je verbinding maken.
Het kan ook met je browser door te surfen naar:
ftp.jouwnaam.woelmuis.nl
vervolgens moet je gebruikers naam en wachtwoord opgegeven.
Vervolgens zit je op de server, en moet je alle pagina's hier neer zetten.
Als je dat hebt gedaan, staat je site bij woelmuis online!

Hallo, ja ik ben er weer ....heb ftp van FileZilla gedownload.....heb mijn naam ed ingevuld, maar hij zegt steeds error....dus een andere gedownload coffeecup en ja pecies hetzelfde.
heb echt alles goed ingevuld, zoals ik het binnen heb gekregen van woelmuis.
Vind dit ook wel een beetje lastig, mijn andere website deed ik alles met frontpage...

dankje maar weer

Probeer je gebruikers naam is te kopieren en je wachtwoord ook. Dan weet je zeker dat je het goed invoert.:)
Wat voor ERROR krijg je?

Ja hoor het is me gelukt;) maarrrrrrrrrrr........nu gebruik ik FileZilla....ik heb al het een en ander doorgelezen maar zie alleen, hahah op de begin pagina Mijn Homepage (jaja heb ik er zelf ff op gezet.)
Met frontpage staat het zo op je site omdat je al in je site aan het werk bent. Echt ik begrijp er niets van ....mischien kun je me beetje bij beetje me uitleggen. Ik ben dus binnen...heb me aangemeld bij ftp...maar kan niks met deze 2 samen....Ook zette ik via woelmuis een foto op de site ...ik zie hem niet.
Als ik te veel zeur dan zeg je het maar ....dan zal ik stoppen.

Alvast weer bedankt

Ja hoor het is me gelukt;) maarrrrrrrrrrr........nu gebruik ik FileZilla....ik heb al het een en ander doorgelezen maar zie alleen, hahah op de begin pagina Mijn Homepage (jaja heb ik er zelf ff op gezet.)
Met frontpage staat het zo op je site omdat je al in je site aan het werk bent. Echt ik begrijp er niets van ....mischien kun je me beetje bij beetje me uitleggen. Ik ben dus binnen...heb me aangemeld bij ftp...maar kan niks met deze 2 samen....Ook zette ik via woelmuis een foto op de site ...ik zie hem niet.
Als ik te veel zeur dan zeg je het maar ....dan zal ik stoppen.

Alvast weer bedankt

Graag de volgende keer wat minder..............................gebruiken:thumb:
Maar ik snap niet helemaal wat je bedoeld.

Foto
Om te beginnen wil ik graag vragen met welk programma je site maakt, maar de foto doet het waarschijnlijk niet, omdat je verwijst naar bijv: ducumenten/mijnafbeeldingen/piet.jpg
Je zult de foto naar je host (woelmuis) moeten uploaden.
De foto van pietje moet upload je bijv. dan krijg de foto de volgende URL: http://piet.woelmuis.nl/piet.jpg
Als je nu die URL gebruikt om naar de foto te verwijzen dan werkt het wel.

Frotpage
Je wil dus bestanden uploaden van Frontpage met: FileZilla.
Waarom upload je het dan niet gewoon met: Frontpage?

Joep

Ja het is me gelukt...Dankje wel voor je hulp.

Groetjes Zineb:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan